olof 45 skrev 2023-01-26 09:49:06 följande:
Det är många människor som kommer bemöta ditt barn på detta sätt, för 99% av oss vet att vi själva VÄLJEr hur vi beter oss.
Jag tror du kommer längre om du förstår att livet och alla andra människor inte kommer anpassa sig efter din dotter, utan hon måste anpassa sig till verkligheten.
Lågaffektivt bemötande borde han dock kunna få till, borde väl gälla för alla elever? Har du bett läraren förklara hur han tänker sig att lågaffektivt bemötande är, och ifall han använder sig av det? För han kanske själv tyckte att han försökte? Att han inte 'stirrade'? Läraren ska ju lära ut saker och förtjänar respekt, de är inte ofelbara menar jag. Och det kommer inte barnets framtida chefer etc vara heller...
man kan itne ändra andra, baran sig själv.
I ert fall, om barnet itne har diagnos, så kan du nog också förstå läraren litegrann? I hans ögon är hon bortklemad och dåligt uppfostrad. I alla klasser jag hade som barn fanns det några bråkstakar - som fungerade bara i vissa klassrum. De klassrummen de fungerade i hade starka lärare som itne tog emot sk1t...
Hur gammal är läraren i det här fallet?
Såg dina andra inlägg. Först och främst så blir jag upprörd över att du är så oempatisk i många svar. Jag har full rätt att be dig va tyst i min tråd om du inte har något vettigt att säga. Och eftersom du mest dumförklarar så kan jag va utan det.
Såg sen att du blandat ihop mig med en annan.
Tror du inte att vi kämpar med både min styrka och min dotters mående? Tror du inte att vi krävt hjälp?
Men så många år som vi kämpat så tar liksom orken slut. Och soc pratar om att "du behöver avlastning" ja men HUR? Det kan de inte svara på.
Gällande lågaffektivt bemötande och så i skolan har de fått information om detta från soc och BUP flertalet gånger på SIP möten men det blir ändå ingen skillnad för de ser henne ändå som ouppfostrad.
Läraren säger ändå atta han ska "äga" klassrummet. Han är rätt ung.
Jag anser också att LAB borde vara sättet man är emot alla då det förebygger. Jag är fullt medveten om att hon inte alltid kommer bli bemött på ett "anpassat sätt" men jag väljer efter råd från BUP, soc och allt jag läst att försöka ge henne rätt förutsättningar för henne att lära sig.
Vi har kommit en bra bit på väg med det hemma kan jag lova dig, men sen ändras förutsättningarna för att hon blir mer tonåring och då får man lite börja om.
Har man inte levt med detta så kan man nog inte ens föreställa sig.