• Mon 23 Jan 2023 17:20
    4448 visningar
    12 svar
    12
    4448

    Lämnad mitt i graviditeten

    Fy vilken jobbig sits, jag kan inte ens föreställa mig hur det känns! 


    Hur gamla är ni? Och var graviditeten planerad? Du skriver att du är mitt i graviditeten, är det verkligen fortfarande möjligt för dig att genomgå en abort? Ver du anledningen till att din pojkvän lämnade? 


    Jag tänker att det finns många parametrar som spelar in (exempelvis det jag frågade ovan) hur jag själv hade resonerat i din sits, så det är svårt att säga något. Det är bara du som kan avgöra om du tror att du klarar av att vara ensamstående, både känslomässigt och ekonomiskt. ❤️

  • Mon 23 Jan 2023 21:58
    #4
    Hejkram skrev 2023-01-23 19:48:53 följande:

    Jag är i vecka 20 och har idag pratat med läkaren och förklarat min situation. Det finns en hederrelaterad problematik i mitt fall. Spcialstyrelsen ska ta ett beslut på fredag. Det kommer att bli som en förlossning, förklarade de.

    Jag klarar inte av att vara ensam i detta, eftersom mitt liv är i fara, dels på grund av att jag blir lämnad och föder en oäkting, och dels för att jag inte klarar av att föda det och gå igenom allt ensam, utan stöd från familj.

    Ikväll gråter jag bara för att jag känner hur den sparkar. Det gör den varje gång jag har ätit dåligt under dagen. Mitt hjärta går sönder. 

    Tack för ert inlägg!


    Jag finner inga ord. Det ska inte behöva vara såhär, ingen ska behöva gå igenom det du gör. Jag tänker på dig och skickar de varmaste av kramar. ❤️
  • Tue 24 Jan 2023 13:58
    #6
    Hejkram skrev 2023-01-24 11:04:24 följande:

    Känns som att jag befinner mig i en mardröm. Det känns som att hur jag än gör så kommer jag att ångra mig resten av livet. 


    Jag förstår att det måste kännas extremt tufft och tungt. Kan du inte ta hjälp av kurator/psykolog? Man brukar erbjudas det i samband med att abort kommer på tal. Kanske kan du få stöd och hjälp kring att hantera dina tankar och känslor i allt detta? 
Svar på tråden Lämnad mitt i graviditeten