• Mon 23 Jan 2023 14:28
    1476 visningar
    7 svar
    7
    1476

    BIM+7, 4 neg test!!

    Mitt första inlägg här på familjeliv så var snälla tack hihi.. ❤️

    Jag slutade med p-piller i okt oxh har efter det haft mens varje månad runt samma datum. Jag har känt av ägglossning i december men ingenting nu i januari. Min mens är sju dagar sen och jag har tagit 4 test som alla visar negativt. Min kropp beter sig sjukt konstigt, jag har efter slutat med mina p-piller haft små ljusrosa flytningar varje gång vi haft samlag som nu helt upphört??
    Jag har pratat med gyn som säger att jag ska avvakta tills nästa vecka med UL eftersom det kan vara för tidigt för att se  någonting. Jag ska vila enligt henne för då kommer mensen komma, jag har dock en känsla att jag är gravid. För 3 år sen gjorde jag en abort och hade liknande symptom bara att det visade + på stickan tidigt..  Någon mer som varit sena med att få + på stickan, vad räknas ens som sent positivt test?? 

    Mina symptom jag haft/ har är dessa;
    EXTREMT TRÖTT och seeeg
    Molvärk och stickningar HELA TIDEN i nedre delen av magen (ouch) 😩
    Uppsvullen mage, såg seriöst gravid ut!😂
    Kissnödig (som nu avtagit)
    Ont i brösten i ca 1 vecka som nu avtagit
    Brösten känns lite större
    Idag började jag må illa 

  • Svar på tråden BIM+7, 4 neg test!!
  • Tue 24 Jan 2023 13:30
    #3

    Tack för svar hörni. Jag kan såklart inte veta exakt när jag skulle få min mens så man kan ju inte lita på kalender appen riktigt... När man beräknar hur många veckor gravid jag kan vara står det 5 veckor idag då min sista mens första dag var 20 dec... Kanske fortfarande för tidigt att se på test eller vad tror ni?❤️

  • Tue 24 Jan 2023 19:28
    #5
    svansmamman skrev 2023-01-24 13:56:50 följande:
    När du hade din senaste mens blir inte riktigt relevant eftersom du/vi inte har någon aning om när, eller ens om, du hade ägglossning. Det ska inte vara för tidigt att det plussa i gravidvecka 5, men det bygger ju på att ens cykel inte är extremt lång. Om jag vore du skulle jag vänta ett par dagar från det senaste testet och då ta ett nytt, förslagsvis digitalt test från cb med veckoindikator. ☺️❤️
    Jag ska vänta tills i helgen med att ta ett digitalt test så får jag se då.. ❤️ Även om jag inte skulle vara gravid blir jag lite orolig till varför den inte kommit än, är inte van att den har hoppat över en månad förut men det verkar vara vanligt? 😧
  • Tue 24 Jan 2023 22:18
    #7

    Ja du har verkligen rätt! 😊 Tack så mycket! ❤️❤️

Svar på tråden BIM+7, 4 neg test!!