Inlägg från: Anonym (Fhsk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fhsk)

    Sverigedemokraterna vill minska andelen Allmän kurs - Varför? Allmän kurs har/är den bästa som hänt mig!

    Vad bra att den skolformen fungerade för dig och bra att du berättade om den. Ju fler som känner till den, ju större kan motståndet mot försök att minska ner på en skolform som hjälper många bli. 

  • Anonym (Fhsk)

    Skolan är inte bra längre på många håll. Dumt att minska ner på en skolform som kan rädda vad som tidigare försummats, och ge människor som tidigare saknat relationer möjlighet till vänskap och kärlek. Vad är en ensamhetsminister eller en dejtingcoach mot det? 

  • Anonym (Fhsk)
    Tow2Mater skrev 2023-01-23 18:31:29 följande:
    Staten ska inte subventionera vänskap och kärlek. Det får du faktist betala for själv.
    Antar att du aldrig fått en kompis när du pluggat eller jobbat, utan på andra sätt då? Dejtingcoach betalar folk själva. Ensamhetsminister vet jag inte hur det går med. De talade om det för att de har en sådan i England. Förutom det känns det mest som att du skrev det här för att vara taskig mot ensamma människor. Det finns mängder med trådar, ett stort godishalsband där du kan hoppa runt och spy ur dig din Amexpizza. 
  • Anonym (Fhsk)
    Anonym (äää) skrev 2023-01-23 18:35:53 följande:

    Givetvis behövs folkhögskolan. Vad med alla som mår så dåligt att de inte klarar gymnasiet? Jag tycker personligen att gymnasiet borde ta efter en del i hur folkhögskolorna arbetar (arbetar själv på gymnasiet). 

    Jag känner personer som på grund av psykisk ohälsa redan på högstadiet inte lyckades gå på gymnasiet och där folkhögskolan har varit det bästa som kunde hända dem. 


    Ja, den fungerar bra för några som inte klarat av skolan eller har haft en dålig skola. 
  • Anonym (Fhsk)
    Anonym ((R)) skrev 2023-01-23 18:58:52 följande:

    Allmän kurs i grundskolan försvann för decennier sedan, vilket man inte kan beskylla SD för.

    Det var ett stort misstag. För de på mitten spelar det kanske ingen roll, men det var varken bra för de sämsta eller de bästa.

    På samma sätt var det idiotiskt att göra alla gymnasieutbildningar treåriga för att alla skulle läsa på universitet/högskola. Det var en miss både för de praktiska gymnasieeleverna men framför allt för nivån på universitetsutbildningarna.


    Jag håller med, men visste inte att allmän kurs förr fanns i grundskolan. Det skulle kunna återinföras. 
Svar på tråden Sverigedemokraterna vill minska andelen Allmän kurs - Varför? Allmän kurs har/är den bästa som hänt mig!