• Anonym (Ja)

    Mitt ex skriver om mig

    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-24 21:03:48 följande:
    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?


    Ja jag var nyligen med om samma fenomen. Vi avslutade inte på god fot vilket är beklagligt. Det är inget hälsosamt beteende, och visar ju att hon inte gått vidare trots att det  har förflutit en del tid. I mitt fall är/var det kanske en del av en bearbetningsprocess som jag inte riktigt förstår mig på. I ditt fall kanske hon försöker rationalisera och rättfärdiga sin otrohet mot dig? Jag skulle även i ditt fall råda dig att inte försöka få kontakt med henne, eftersom att du då visar att hon fortfarande har en Inverkan på dig, och inget gott kommer att komma av det. Bättre att gå vidare, i brist på bekräftelse så tröttnar hon nog snart.


  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-25 00:31:22 följande:

    Jag tror hon försöker att rättfärdiga sig själv på något sätt att se vad medhåll jag får. Men jag vet inte då jag har svårt att relatera till det sättet.
    Var det längesedan det tog slut med ditt ex? Kunde ni prata om vad som gick fel? Jag har försökt nå mitt ex men hon svarar inte. Vet också att fortfarande är i någon form av relation med mannen hon var otrogen med. Vi har ju inte pratat om det då hon inte svarar i telefonen och har blockat mig överallt annars. Känns galet jobbigt. Gick ditt ex vidare sen och hur länge pågick det? Min är inne på 2 månader nu och det börjar kännas långdraget när jag inte var den som gjorde något fel mer än att älska henne. Men det dög aldrig. 


    Det var ca 3 månader sedan. Jag har inte sett något skrivet av henne på ett tag nu, men jag har å andra sidan inte letat. Men förhoppningsvis så har hon släppt och gått vidare vid det här laget. I detta fallet hade vi väl båda skuld i det, även om jag betvivlar att hon tycker det.

    Så fick du och exet inte pratat om det som hände? Hon typ drog och blockade? Det är jobbigt isåfall, det förstår jag. Så vad hoppas du få ut av att prata med henne? Någon form av okej avslut? 


  • Anonym (Ja)
    Anonym skrev 2023-01-25 09:43:30 följande:
    Det kanske du inte tänker göra men då du är helt poänglös spelar ju ditt agerande ingen roll och jag tänker göra det.

    Vi har aldrig skrivit om dina tolkningar. DU har själv skrivit att hon har en version och sedan upprepade gånger att nej minsann, det kan hon inte ha. Hon har inte alls en version. Hon bara skriver om den. Det finns inga versioner eller uppfattningar, har du varit mycket noga med.
    Följaktligen har hon inte skrivit något alls om dig, utan du har fabulerat ihop hela trådens ämne. Eller så har hon en egen version och uppfattning. Fast näe ...
    Fast nu är du lite poänglös, och faktiskt onödigt aggressiv. Ta några djupa andetag och kanske en promenad om ämnet av någon anledning är för personligt triggande för dig.

    Jag förstår vart du vill komma med att det finns flera versioner, visst finns det det. Jag tolkar det på TS som att hans ex spridit uppenbara lögner om honom och deras relation, och jo visst är det tekniskt sett hennes "version", även om hon mycket väl kan vara fullt medveten om att hennes version är falsk och att syftet är att svärta ner honom, vilket jag tolkar som att TS hävdar. Är det defakto otrohet som TS också hävdar så finns det väl inte så mycket mer för dem att diskutera, där tycker jag personligen att han gör bäst i att gå vidare. Men hela storyn vet såklart bara de två. 


  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-25 11:24:13 följande:

    Jag söker på henne så att jag ser ju. Hon är heller inte  anonym och det är inget sådant forum som Familjeliv. Som du skriver så hade jag velat prata om det. Kanske så hade jag gjort något som bidrog till det? Jag har också haft behov att skriva av mig men valt forum hon inte är på såklart-härinne som anonym bla. Ja, hon bara blockade mig. Jag fick nåt kort dra åt skogen sen gick hon inte att nå. Det gjorde mig ledsen och fick mig ännu mer att känna mig ratad och värdelös. Hade bara velat förklara. 
    Fick ni ett bra avslut och pratat genom allt och hörs ni idag på ett civiliserat vis? Man vill liksom inte avsluta som ovänner.


    Känns orimligt att bara bryta såhär. 
    Jag,försöker tänka att det inte var mitt fel men det är svårt jag saknar henne så mycket. Som att våra månader ihop inte betydde något.  Hur gick du vidare om du gjorde det? Känns som vi män tar sånt här hårdare medan de bara går vidare som man inte betydde nåt.


    Så hon var otrogen, blev sedan ihop med den nya, och sen bad hon dig dra åt skogen och blockade dig? Är det rätt uppfattat så långt?

    Om du verkligen inte vet vad du gjort fel så har du ju åtminstone inte medvetet betett dig illa mot henne. Jag förstår att du saknar henne, men helt ärligt, hade du velat bli ihop med henne igen om hon ångrat sig? Hon lär ju sannolikt göra samma sak mot den nya. Tillåt dig att vara ledsen, det är normalt, men som andra i tråden skriver så kommer läkningen att gå fortare utan någon kontakt med henne. Och en dag vaknar du upp och undrar vad du egentligen såg i henne.

    Hur länge var ni ihop? Du skriver månader, det får mig att tro att det inte var så länge. För min del gick jag vidare relativt snabbt eftersom att det var en väldigt stressande relation, så logiskt hade jag insett att det inte ledde till något bra. Jag var sorgsen ett tag över att det slutade i dålig dager, men inte att det tog slut, det var faktiskt lite av en lättnad.

    Vi män verkar ofta ta det hårdare, eller så är det bara så att kvinnor bestämmer sig tidigare utan att vi inser det, sen gör de ofta inte slut förrän de hittat någon annan. Och när det händer så blir det en chock för oss, men de har bearbetat och "sörjt" ett bra tag, och mentalt redan gjort slut.


  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-25 17:09:42 följande:

    Känns lättare att prata med en man faktiskt av någon anledning. Ja, det stämmer precis. När jag visade sorg/ilska i text då jag skulle hämta mina saker där och hon bara ställt mina saker utanför så försökte jag smsa henne. Kanske inte så trevligt men inte för att det skulle resultera i detta. 
    Vi var väl oense om vissa saker som hur fort saker skulle göras i relationen. Jag ville ta den ett steg längre och hon blev frustrerad på mig. Troligtvis för att hon träffat sin nya redan då eller något började hända där. Saker jag velat reda ut, prata ut om liksom. Jag tycker fortfarande så mycket om henne och sakna hennes glada medelanden, roliga saker vi gjorde.

    Du verkar släppa betydligt fortare än jag. Hon och jag blev tillsammans i Februari förra året. Hur långt var ditt förhållande? Önskar att jag också bara kunnat känna en lättnad och gå vidare. Hjälpte det för dig att träffa nån efteråt? kanske är det lösningen för mig med (tolkar gå vidare som att träffa någon annan).


    Vår relation var också stressande, kändes som allt till sist var viktigare än jag. Det stressade mig och kanske inget jag logiskt sett skulle gå in i igen. Hade ni samma? Försöker relatera till något

    Mitt ex hade bestämt sig innan garanterat eftersom hon träffade någon ny redan innan det var slut. Tror det kan vara som du säger där att de mentalt redan bearbetat allt. Var det samma för dig att hon träffade en annan också och därför gjorde slut argt?
    Så svårt att ta in bara att hon gjorde såhär, det gnager 24/7. Även om det var jobbiga stunder är det jobbigt att se hennes inlägg att veta att hon var med en annan.


    Det låter som att du tyckte/tycker om henne väldigt mycket. Verkligen inget trevligt sätt att göra slut på. Man kan ju tycka att den som träffat någon annan åtminstone borde försöka göra slut på ett någotsånär skonsamt sätt. Ah jag förstår, jag brukar ha som en tumregel att låta kvinnan ta de där initiativen att "föra relationen framåt", mycket för att inte verka för pushig, plus att jag gillar att ta min tid.

    Jag släpper inte alltid fort och lätt, och detta hängde också kvar ett bra tag. Men jag har väl någonstans lärt mig den hårda vägen att när en relation dränerar mer energi än vad den ger så kommer den inte att leda till någon bra för någon av parterna, jag var nog dessutom den avvaktande. Svårt att definiera hur länge.. vi träffades till och från med start oktober-november förr-förra året. Din och min situation är väl rätt olika, med den gemensamma nämnaren att bådas ex skriver negativa grejer på forum, och att min också mer eller mindre bad mig fara och flyga. Dock verkar hon ha släppt det till sist, jag hoppas att hon har det bra och att hon träffat någon bra kille. 

    Jag har faktiskt inte träffat någon efteråt. När jag säger gå vidare så menar jag mer mentalt.. man gör sin grej liksom. Dejta har jag inte riktigt haft varken tid eller direkt lust med på ett tag, uppskattar liksom den stressfria tillvaron som singellivet ger, men det ger sig nog. Men för många funkar det att träffa någon ny, fast det kan bli konstigt också om man fortfarande har starka känslor för exet, så ja.. svårt att säga. Du får känna efter.. jag för min del föredrar ofta att "landa" och fokusera på mig själv ett tag. Det jag nog kan säga säkert är att om man saknar sitt ex så är det som att riva upp ett sår gång på gång att gå in och läsa inlägg och annat om att hon är med någon annan. 


Svar på tråden Mitt ex skriver om mig