• Anonym (Classroom)

    Hatar digitaliseringen

    Oavsett om det är i skolan eller samhället. känns som jag är född i fel tid! Under hela högstadiet och ännu mer gymnasiet gjorde vi skolarbetet på datorn. men nu läser jag upp en högskoleförberedande kurs och man är Tvungen att ha allt på en egen dator. Alla uppgifter ska lämnas in digitalt och blir så arg. lär mig inte lika bra av en dator och de vägrar ta emot uppgifter på papper. Måste hitta en laptop på blocket pga skolan och dessutom göra dubbelt arbete pga att jag vill skriva för handSkrikandes
    vill bara ha som det var förr!!

  • Svar på tråden Hatar digitaliseringen
  • videofotografen
    vill bara ha som det var förr!!  Skrattande

    Jadu, det kan du nog bara drömma om... på gott och ont. Digitaliseringen är här för att stanna även om jag personligen håller med dig till viss del.
    Att vi i hemmen sköter vår mesta kommunikation, bankärenden osv via datorer tycker jag personligen är helt ok. Riktigt bra faktiskt. Och billigt blir det. Är själv så jävla gammal så jag minns på den tiden när man stod på banken och skulle betala alla sina räkningar varje månad i en oändlig kassakö. Sedan skötte man sina bankärenden genom att posta ett bankgirokuvert i Postverkets brevlådor.

    Däremot är jag fruktansvärt kritisk till framtidens självkörande bilar och är tom kritisk till alla jävla mobiltelefoner som går under namnet SMARTPHONE.  Demon  Använder själv ENBART gamla 2G GSM och 3G UMTS mobiler som just bara går att ringa på och skicka och ta emot SMS.
  • Anonym (problemfritt)

    Du har problem med digitaliseringen, men de kan du ju lösa själv. Om du lär dig bättre av att skriva på papper så  gör det. Vägrar de ta emot papper, skanna in det, eller diktera in det,  Att du ser det som dubbelarbete och inte extra inlärning får st för dig. Dessutom, varför köpa en dator på blocket när man kan få en ny för under 3000? Dessutom är de som säljer på blocket hopplösa på att försöka få nypris för datorer som är värda mindre än en fjärdedel.

Svar på tråden Hatar digitaliseringen