• Anonym (Man)

    Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen?

    Ni i par. Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen på en vanlig vardag?

    Vi gör det i princip aldrig, såvida ingenting viktigaste har hänt. 
    Vi ses/pratar en kort stund på morgonen, och ses på kvällen för en kortare middag/fika. 


    Sedan samma veva dag efter dag.

  • Svar på tråden Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen?
  • Anonym (det beror på)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-25 13:34:03 följande:
    Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen?

    Ni i par. Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen på en vanlig vardag?

    Vi gör det i princip aldrig, såvida ingenting viktigaste har hänt. 
    Vi ses/pratar en kort stund på morgonen, och ses på kvällen för en kortare middag/fika. 


    Sedan samma veva dag efter dag.


    Det beror på hur mycket vi har att göra (eller snarare, hur mycket sambon har att göra). Är det lugnt arbetsmässigt blir det ett antal meddelanden på Whatsapp samt minst ett telefonsamtal, helst från bilen trots att jag sagt att ljudet då är uselt. Är det mycket att göra så är det knäpptyst. 

    Vi ses på morgonen när vi vaknar och sen från typ 16-tiden till läggdags. 
  • Anonym (---)

    Oftast inget. Vi ses ju när vi kommer hem efter jobbet. Det enda är om något sker som den andra behöver veta, tex att man blir sen hem, eller att vi behöver ändra middagsplanerna, eller att något hänt någon av ungdomarna. 

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-25 13:34:03 följande:
    Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen?

    Ni i par. Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen på en vanlig vardag?

    Vi gör det i princip aldrig, såvida ingenting viktigaste har hänt. 
    Vi ses/pratar en kort stund på morgonen, och ses på kvällen för en kortare middag/fika. 


    Sedan samma veva dag efter dag.


    Nästan aldrig. Bara om något hänt, eller behöver handlas. Träffas aldrig på morgonen, men är båda hemma större del av kvällen för det mesta. 
  • Anonym (My)

    Som sambo så sällan, bara om det är nåt praktiskt (Under arbetstid). Annars en stund på kvällen.

    Som yngre och nykär eller i början av en relation mer.

    Haft en distansrelation också och då blir det ju mer kommunikation eftersom man inte ses lika mycket.

  • Anonym (R)

    Jag och min man skickar dagligen meddelanden till varandra. Lite små updates om vad vi gör och hur vi har det eller berättar om något roligt har hänt. Jag är just nu föräldraledig med våra barn så jag skickar mycket bilder och videos under dagen, då jag vet att han tycker det är mysigt att få vara en del av vår vardag här hemma, trots att han är på jobbet. 

    Om det är relevant så har vi varit tillsammans i 14 år, bott ihop 12 år och har två små barn ihop. 

  • Cusoon

    Det är oftare vi inte pratar med varandra alls förrän vi är hemma från jobbet, men det händer ett par gånger i veckan att vi hörs av mot slutet av arbetsdagen om vi ska mötas upp eller handla något på vägen hem.

  • Anonym (samma)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-25 13:34:03 följande:
    Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen?

    Ni i par. Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen på en vanlig vardag?

    Vi gör det i princip aldrig, såvida ingenting viktigaste har hänt. 
    Vi ses/pratar en kort stund på morgonen, och ses på kvällen för en kortare middag/fika. 


    Sedan samma veva dag efter dag.


    Inte alls under vanliga dagar när vi ses på morgonen och kvällen hemma.

    Kanske nån gång per dag om nån är borta från hemmet. Det kan vara ett sms för att säga godnatt eller delge nån information som är viktig. Men oftast inte mer än så. 

    Kan tillägga att vi bor ihop så vi ses naturligt i hemmet när vi båda är hemma. 
  • Mrs Moneybags

    Oftast någon gång under dagen med några meddelanden fram och tillbaka. Jag skulle inte reagera om det helt uteblev eller om det blev lite mer någon dag. 

  • Anonym (Elin79)

    Vissa dagar mer, andra mindre. Men vare sig igår eller idag har vi tex haft kontakt. Min man arbetar också på det viset att han inte har telefonen med sig och ibland är han på larm. Så jag kan inte ens nå honom alltid.
    Ibland ringer han när han snart slutar och frågar om han ska handla nåt.
    Men det är ingen av oss som saknar tätare dialog, utan det funkar bra. Vi ses ju hemma sen. 

Svar på tråden Hur ofta kommunicerar / håller ni kontakten med er partner under dagen?