• Anonym (Mi)

    Jag är livrädd att förlora vänner?

    Kände att jag måste få skriva av mig lite anonymt. 


    Jag har tyvärr haft otur i vänskap från att jag var 17 fram tills idag då jag är 26 år. Jag spenderar mesta utav min tid ensam eller med min sambo. I perioder hör jag av mig till de vänner som jag har och det blir en träff då och då men väldigt sällan.. jag är jätte dålig på att ta initiativ då jag känner mig osäker och tänker "vem skulle vilja umgås med mig?". Det har blivit att andra får höra av sig till mig först och jag är tacksam att det finns vänner som gör det men jag förstår att det inte håller i längden. Jag är LIVRÄDD att förlora vänner! Samtidigt som jag inte vet vad jag ska göra. Ska jag våga ta initiativ och träffas? Men sen då? Ska det gå flera månader innan vi ses igen? Hur gör man?! Det Jag börjar övertänka allt... och tänker att de hatar mig eller är leds på mig, att våran vänskap är över. Jag förstår inte riktigt vad jag håller på med. Vet inte riktigt vad jag vill få sagt med detta inlägg.. jag är tacksam över tips och råd för mina hjärnspöken och kanske lite åsikter från ett annat perspektiv.. jag vill inte fortsätta leva såhär, jag vill leva ett liv fullt av vänner och meningsfulla relationer. 

Svar på tråden Jag är livrädd att förlora vänner?