• Anonym (JB)

    Vågar du träffa någon från en dejtsida

    Obestämd

  • Svar på tråden Vågar du träffa någon från en dejtsida
  • Anonym (Skall kolla upp personen)

    Vet inte om jag vågar det längre, för jag har träffat män jag inte visste var gifta som.påstått sig vara singel/skild. Att kolla upp någon innan man ens ses för att kolla att allt stämmer känns ..integritetskränkande.

    Men tror jag får göra så ändå, annars kan jag inte internetdejta. Hur ursäktar man det för sig själv med att göra den typen av kränkning?

  • Anonym (JB)
    Anonym (Z) skrev 2023-01-29 12:14:13 följande:

    Ja, det har jag gjort många gånger.


    Jag också, men längesen nu. Lockar allt mindre, och skrämmer desto mer nu.
    Gillar inte upplägget, att träffas sådär. Man blir granskad och sen så känner hon "njae..."Rynkar på näsan
    Mycket skönare om det är nån man lärt känna irl, hon vet redan hur man ser, hur man är.
  • Anonym (Jo)

    Jag har gjort det många gånger. Tyvärr så har jag mött på en del som verkat seriöst intresserade och man har träffats en hel del och sedan så har de helt enkelt bara slutat höra av sig och då har man märkt att de blivit tillsammans med någon annan. Eller så har de sagt rätt ut att någon annan var mer intressant. 


    En gång så hade jag bestämt med en kille att vi skulle ses och när dagen närmade sig så frågade jag om tid och var vi skulle ses och då fick jag veta att han hade bestämt med en annan som han hellre ville träffa. När det sen inte ville sig med denna så hörde han av sig och då ville träffas. Skrev då till honom att om jag inte dög första gången så gör jag inte det nu heller. Han hade sin chans där och då. 

  • Anonym (ppp)

    Javisst, det gjorde jag när jag nätdejtade under ca ett år. Då mötte jag till slut mannen jag är gift med idag och det hade aldrig hänt om vi inte hade mötts där. 

  • Anonym (ppp)
    Anonym (Jo) skrev 2023-01-29 12:49:24 följande:

     


    En gång så hade jag bestämt med en kille att vi skulle ses och när dagen närmade sig så frågade jag om tid och var vi skulle ses och då fick jag veta att han hade bestämt med en annan som han hellre ville träffa. När det sen inte ville sig med denna så hörde han av sig och då ville träffas. Skrev då till honom att om jag inte dög första gången så gör jag inte det nu heller. Han hade sin chans där och då. 


    Så har jag också gjort. Man vet sitt värde Glad
  • Anonym (Halo)

    För länge sedan då det var seriöst, nu är det för mycket oseriöst, mer en köttmarknad och inte värt besväret.

  • Anonym (Nätdejting är passé)

    Har träffat bra människor från nätet och även en av mina stora kärlekar, men det var många år sedan sist. Skulle inte våga eller vilja träffa nån idag. Sist var nog 5 år sen och då var det bara riktigt dåligt utbud och inga som verkade seriösa alls.

    Många av männen som flitigt raggade vllle aldrig ens ses när man föreslog det. Mycket märkligt och oseriöst och verkar vara en grej hos män eller att de ghostar direkt efter sex och aldrig vill träffa nån för sex en andra gång. Många var inte singlar heller!

  • Anonym (Halo)
    Anonym (Nätdejting är passé) skrev 2023-01-29 13:44:14 följande:

    Har träffat bra människor från nätet och även en av mina stora kärlekar, men det var många år sedan sist. Skulle inte våga eller vilja träffa nån idag. Sist var nog 5 år sen och då var det bara riktigt dåligt utbud och inga som verkade seriösa alls.

    Många av männen som flitigt raggade vllle aldrig ens ses när man föreslog det. Mycket märkligt och oseriöst och verkar vara en grej hos män eller att de ghostar direkt efter sex och aldrig vill träffa nån för sex en andra gång. Många var inte singlar heller!


    Kvinnorna där är inte heller så mycket bättre idag.
  • Anonym (Drakens motsvarighet)

    Vilken fråga! Ja, det är klart att jag vågar. Jag vågar dessutom ta kontakt, skriva först, ta första steget, förföra etc etc.

  • Anonym (Frun)

    Gjorde några gånger som singel. Gifte mig med den siste av dom. 

  • Anonym (Nätdejting är passé)
    Anonym (Halo) skrev 2023-01-29 13:50:05 följande:
    Kvinnorna där är inte heller så mycket bättre idag.
    Så kan det säkert vara. Dejtingkulturen har förstört mycket mellan kvinnor och män och skapat stor misstänksamhet och motstånd mot relationer.
  • Anonym (Annica)

    Jag har varit på många dejter med män jag träffat på dejtingsajter. Jag har aldrig känt mig osäker/rädd, men jag ser alltid till att skriva ett tag innan, att de verkar seriösa, osv. Oftast har jag googlat dem. Jag ser alltid till att träffas på offentliga platser. 
    Och visst blir man bedömd, och risken finns att de inte vill ses igen, men det var ju ganska ofta jag kände samma sak... Fördelen med nätdejting är att man träffar många fler än man har chansen att göra annars. Jag har inget jobb där jag träffar massa nya personer hela tiden, och de flesta kollegorna är kvinnor. 

Svar på tråden Vågar du träffa någon från en dejtsida