• Sun 29 Jan 2023 16:50
    4745 visningar
    3 svar
    3
    4745

    RMC malmö - hur lång tid och andra frågor

    Cornflakes123 skrev 2023-01-29 13:26:02 följande:
    RMC malmö - hur lång tid och andra frågor

    Har en del frågor om RMC i Malmö som jag varit evigt tacksam över om någon hade velat ta sig tiden att svara på! Det hade varit guld värt <3

    Frågor:
    -Min man och jag vill skicka en egenremiss till RMC i Malmö. Jag undrar hur lång tid EFTER att remissen skickas ni andra som har gått där har blivit kallade?

    -Hur lång tid har det gått efter första besöket till påbörjad behandling? Jag är ganska säker på att startbehandling kommer bli letrozol för oss eftersom att jag redan vet att jag har PCO/PCOS och sällan ägglossning, om det spelar någon roll. 

    -Kallelsen man får av dem, är det via brev? Står det RMC på brevet? Vi bor granne med mina föräldrar som ofta hämtar hem posten från vår brevlåda till oss, och är inte redo inte berätta att vi behöver hjälp ännu.... 

    Vi har haft oskyddat sex i ca 2 år, men inte försökt JÄTTE-aktivt under hela den tiden, mer med ett händer det så händer liksom, men eftersom att inget hänt ännu, och eftersom att vi nu är i ett bra läge att faktiskt börja försöka aktivt hade vi velat göra det så fort som möjligt! MEN senaste året har jag tempat och jag har sällan ägglossning, senaste året har det skett bara 4 gånger vilket gör det väldigt svårt att bli gravid... om nån av er har varit i samma sits och har några solskenshistorier får ni jättegärna dela med er, är så ledsen över min situation och väldigt rädd att inte kunna få barn alls...


    Hej,
    Man behöver inte gå via rmc direkt, om det är så att en letrozol behandling skulle hjälpa finns de andra ställen att vända sig till som antagligen har kortare väntetid. 


    Jag kontaktade Limhamns kvinnoklinik, de samarbetar och ligger vägg i vägg med nordic ivf, man ska kunna kontakta livio också, kanske fler men de är dom jag vet. jag fick en tid efter ca en månad och vi påbörjade en utredning, där min sambo också utreddes. Jag gick på letrozol och ovitrell ett bra tag, sen skickade läkaren in remiss till rmc och vi fick en tid strax innan de gått tre månader. vi fick påbörja ivf månaden efter första besöket. 

    Det står inte rmc på, jag fick ett häromdagen, det är ett vanligt kuvert ifrån region skåne.

  • Mon 30 Jan 2023 10:09
    #3
    Cornflakes123 skrev 2023-01-29 23:24:13 följande:

    Tack snälla för ditt svar!  

    Jättebra att veta att man inte behöver gå till RMC direkt! Behöver man betala en massa extra om man går hos ex. Limhamn eller är det samma priser som när man går genom region Skåne, dvs den vanliga patientavgiften? 

    Hoppas att IVF:en ger dig det där efterlängtade plusset! 


    Dom är privata men det är samma priser som vanligt, jag kom upp i frikort ganska fort. Jag trivdes att gå där, var trots allt inne minst en gång i månaden under 7 månader, så det kändes nästa lite sorgligt att sluta haha 

    Tack, det gjorde faktiskt de på första försöket men slutade tyvärr i missfall precis innan v12. Men det blev ett plus iallfall, för första gången, så känner mig mer hoppfull, peppar peppar Glad
Svar på tråden RMC malmö - hur lång tid och andra frågor