• Anonym (Vad kan detta vara?)
    Sun 29 Jan 2023 21:08
    619 visningar
    8 svar
    8
    619

    Uppsvullen känsla vid högra ögonsäcken - Har inte råd med VC

    Jag har en uppsvullen känsla vid ögonpåsen (precis nere om ögat), detta gäller högra delen av ögat/ögonpåsen. I spegeln kan jag även se att det pulserar (min puls).

    Vad kan detta vara? Det är ingen smärta eller domnande. Bara mest lite orolig. Det har hållit på i någon dag nu.

    En teori är om detta gäller muskeln vid det området, då jag har blinkat lite extra hårt vid det ögat. Nästan som liten ticks liknade/tvångstankar. Jag lider av tvångstankar och då har min tvångshandling varit att jag blinkat hårt på högra ögat vid en period (titt som tätt). Men eftersom det har hållit på i några dagar, borde då inte muskeln hunnit vila upp sig?

    Min teori kan vara helt fel och det kanske är något mycket allvarligare.

    Jag har både stor skuld hos CSN och fick inte möjlighet att skjuta upp eller sänka skulden per månad, då CSN räknat det beloppet jag tjänat förra året och inte beräknar det som jag har tjänat just nu. Jag jobbar som tim och p.g.a inflationen så har det blivit mindre jobbpass den senaste tiden.

    Jag har inte råd med VC. Det blir för tight om jag skulle spendera. Jag lever i princip på existens minimum och dessutom fick jag mindre lön denna månad än jag fått hittills. Så jag har inte alls råd med VC. JAG måste helt enkelt leva extra snålt fram till Februari.

    Med tillbaks till mitt öga/ögonpåsen vid högra ögat/ögonpåsen, vad kan detta vara, tro ni?

    Jag förklarade min ekonomiska sits, så ni förstår att jag faktiskt inte har råd.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Uppsvullen känsla vid högra ögonsäcken - Har inte råd med VC
  • Anonym (Nita)
    Sun 29 Jan 2023 21:23
    #1
    +1

    Nervryckningar?
    Det är ofarligt men känns lite obehagligt. 

  • Anonym (Vad kan detta vara?) Trådstartaren
    Sun 29 Jan 2023 21:29
    #2
    Anonym (Nita) skrev 2023-01-29 21:23:54 följande:

    Nervryckningar?
    Det är ofarligt men känns lite obehagligt. 


    Vadå nervryckningar?
  • Anonym (Vad kan detta vara?) Trådstartaren
    Sun 29 Jan 2023 21:31
    #3
    Anonym (Nita) skrev 2023-01-29 21:23:54 följande:

    Nervryckningar?
    Det är ofarligt men känns lite obehagligt. 


    Det är väl inte nervryckningar, i min beskrivning?

    Står ju till och med i rubriken: ''Uppsvullen känsla''. Om du relaterar till min hårda blinkning, så beskrev jag redan det i tråden att det beror på tvångstankar. Hade sådan hård blinkning i min tvångstanke/tvångshandling.
  • Anonym (Nita)
    Sun 29 Jan 2023 21:36
    #4
    Anonym (Vad kan detta vara?) skrev 2023-01-29 21:31:53 följande:
    Det är väl inte nervryckningar, i min beskrivning?

    Står ju till och med i rubriken: ''Uppsvullen känsla''. Om du relaterar till min hårda blinkning, så beskrev jag redan det i tråden att det beror på tvångstankar. Hade sådan hård blinkning i min tvångstanke/tvångshandling.

    Anonym (Vad kan detta vara?) skrev 2023-01-29 21:29:54 följande:
    Vadå nervryckningar?

    Nerverna vid ögat kan börja rycka. Din beskrivning är svår att förstå då du skriver ögonpåsen. Vet inte vad ögonpåsen är.
    Men att du upplever att det pulserar låter som nervryckningar.

  • Anonym (Vad kan detta vara?) Trådstartaren
    Sun 29 Jan 2023 21:43
    #5
    Anonym (Nita) skrev 2023-01-29 21:36:09 följande:

    Anonym (Vad kan detta vara?) skrev 2023-01-29 21:29:54 följande:
    Vadå nervryckningar?

    . Vet inte vad ögonpåsen är.
    Men att du upplever att det pulserar låter som nervryckningar.


    Ögonpåse är precis nere vid ögat. Det kanske inte räknas som ''påsar'' om man inte har det. Men jag syftar på den kroppsdel som är precis vid ögat och inte själva i ögat eller vid ögat. Försökte beskriva så gott jag kunde, så man förstod vart i kroppen det handlar om.

    Okej, jag trodde först du syftade på min tvångshandling/hårda blinkning vid min tidigare period.

    Men det där med pulserade, är alltså revryckning och inget att vara orolig över? Men jag har också en fysisk känsla av uppsvullen vid det området, Hör det till med nervryckningen?
  • Anonym (Japp)
    Sun 29 Jan 2023 22:12
    #6

    Tycker absolut att det låter som nervryckningar. Jag har haft det i fleraperioder i livet. Oftast utlöst av stress för min del. När jag väl fått ryckningar är de kvar i minst 3 månader. Har haft i över ett halvår en gång. 

  • Sun 29 Jan 2023 22:24
    #7

    Under en period i samband med min skilsmässa, så var jag arg dygnet runt i över ett halvår. Ilskan gjorde att jag bet i hop tänderna och hade spända käkar. Det i sin tur ledde till att jag fick nervryckningar vid ögat. Det satt i flera veckor. Skitjobbigt men ofarligt!

  • Anonym (Nita)
    Sun 29 Jan 2023 22:26
    #8
    Anonym (Vad kan detta vara?) skrev 2023-01-29 21:43:42 följande:
    Ögonpåse är precis nere vid ögat. Det kanske inte räknas som ''påsar'' om man inte har det. Men jag syftar på den kroppsdel som är precis vid ögat och inte själva i ögat eller vid ögat. Försökte beskriva så gott jag kunde, så man förstod vart i kroppen det handlar om.

    Okej, jag trodde först du syftade på min tvångshandling/hårda blinkning vid min tidigare period.

    Men det där med pulserade, är alltså revryckning och inget att vara orolig över? Men jag har också en fysisk känsla av uppsvullen vid det området, Hör det till med nervryckningen?

     


    jag har haft nervryckningar både vid nedre ögonkanten och i ögonlocken. I ögonlocken hade jag ryckningar nästan varje dag i 7-8 månaders tid.

    Nervryckningar är inte farligt alls. Kan bero på tex stress eller om du suttit mycket vid skärm eller ingen orsak alls. Helt ofarligt i alla fall. 


    Ja om du inte ser någon svullnad utan bara upplever det som det så tror jag det beror på nervryckning.

    Du kan ringa 1177 och rådfråga, det är gratis.

Svar på tråden Uppsvullen känsla vid högra ögonsäcken - Har inte råd med VC