• Ananascocos

    Min man inleder samlag när jag sover

    Jag vaknade av att min man drog av mig mina pyjamasbyxor och förde in sig i mig igår morse. 
    Jag har redan vid tidigare tillfällen sagt att jag inte vill bli väckt på detta sätt och även nu sa jag nej. Men jag kände sån ångest över att bli den ?tråkiga? i vårt äktenskap. 
    Han svara även Snälla säg inte nej, vad jag vet om jag säger nej kommer han självklart att sluta men kommer gå sur och sucka i några dagar och behandla mig som luft, vilket får min ångest att bli ännu värre.
    Jag känner mig manipulerad till att säga ja så han blir på glatt mysigt humör.
    Jag har en sovmorgon i vecka, vilket är just söndagen, han vet att jag inte vill bli väckt på detta sätt och jag värdesätter att få sova ut. Jag har sagt till honom flera gånger men det verkar inte som han inser och vill respektera det. Jag vill gärna kramas och gosa men vill vara vaken för att tända passionen som sedan leder till mera.  Detta vet han.
    vi har varit gifta i snart 15 år.
    Just denna gång känner jag en jobbig klump i magen av ilska, sorg och ångest. Är det fel på mig?
    Vi har 4 barn ihop i skolålder, jag är egenföretagar. Jag jobbar fortfarande med min utmattning sedan 4 år tillbaka. Jag tar ångestdämpande.
    Jag är samtidigt glad för att min man är tänd på mig och så men om han ser och hör att jag sover och vet att jag inte vill bli väckt så, varför eller är jag helt fel?
    Jag kan inte ignorera mina känslor att det känns inte bra just nu och jag har pratat med honom om detta. Han ville bara mysa! Men ska man inte vara två och inleda detta?
    Vad gör jag nu?

  • Svar på tråden Min man inleder samlag när jag sover
  • Cusoon

    Ta ett ordentligt snack med mannen så snart du bara kan. Ett nej är ett nej, det ska han respektera. 

  • Anonym (My)

    Berätta för honom att om han gör så en gång till så tar du ut skilsmässa och polisanmäler honom för våldtäkt. Skilsmässa borde du kanske fundera på oavsett eftersom han får dig att må dåligt. 

  • Anonym (äää)

    Alltså det där är faktiskt våldtäkt, även om han gör det på ett sätt som inte direkt blir våldsamt. Men det är INTE OK!!!!!! 

    Han får fasen hitta andra tillfällen när det passar med sex, när det passar er båda. 

  • Anonym (äää)

    Han använder dig helt enkelt för han själv har behov.

    Han tycker antagligen det känns mysigt så där på morgonen, kanske är det själva "makten" han gillar också - att det är han som styr och väcker dig. Det viktiga här är att han inte alls respekterar dig. 

    Fråga om han tycker det är kul att använda dig som om du vore ett hål i en trädstam, det är ungefär så han gör. Ingen hänsyn till dina känslor. 

  • Anonym (Nej)

    Jag älskar att bli väckt med sex men det du beskriver är klart och tydligt emot samtyckeslagen. Och att ett nej dessutom ska eftetföljas av ignorans, surande och suckande... jag hade inte velat vara med en sådan man. 

  • Anonym (Lämna)

    Din man väcker dig genom att våldta dig. Det han gör är vidrigt!

    Han gör våld på din kropp och både ditt psyke och kropp kommer ta skada av det i det långa loppet. 
    Sedan manipulerar han dig till att få dåligt samvete för han förgiftar livet genom att behandla dig som luft om han inte vår våldta dig.

    Snälla snälla lämna honom!

  • Anonym (Kräk)
    Anonym (My) skrev 2023-01-30 17:53:12 följande:
    Berätta för honom att om han gör så en gång till så tar du ut skilsmässa och polisanmäler honom för våldtäkt. Skilsmässa borde du kanske fundera på oavsett eftersom han får dig att må dåligt. 
    Kan bara instämma. Finns inga lindrigare ord att använda. Han är ett själviskt kräk.
  • Ananascocos

    Tack alla fina för era input! Får ta ett ordentligt snack med honom, men känns tungt och för mig en självklarhet i en relation. samtidigt har jag sagt det x antal gånger.
    Att lämna känns svårt, det är 4 barn i bilden, historia och den jobbiga sidan ekonomisk.

    Vi har fina stunder men detta är ett problem!
    Han har enorm bekräftelse behov och det ska helst involvera sex, får han inte det från mig blir jag luft och han surar.

    Vi har sex ca2-4 ggr i veckan, han har större behov! För mig är det helt ok. Sedan är jag väldigt kramig och bekräftade med andra saker. Sexet blir inte kul när det sätts som valuta i relationen. Det ska vara pirrigt, spontant (när vi är vakna)
    mysigt, inte när partnern halv sover under manipulation.

  • Kirenaj68
    Ananascocos skrev 2023-01-30 19:55:05 följande:

    Tack alla fina för era input! Får ta ett ordentligt snack med honom, men känns tungt och för mig en självklarhet i en relation. samtidigt har jag sagt det x antal gånger.
    Att lämna känns svårt, det är 4 barn i bilden, historia och den jobbiga sidan ekonomisk.

    Vi har fina stunder men detta är ett problem!
    Han har enorm bekräftelse behov och det ska helst involvera sex, får han inte det från mig blir jag luft och han surar.

    Vi har sex ca2-4 ggr i veckan, han har större behov! För mig är det helt ok. Sedan är jag väldigt kramig och bekräftade med andra saker. Sexet blir inte kul när det sätts som valuta i relationen. Det ska vara pirrigt, spontant (när vi är vakna)
    mysigt, inte när partnern halv sover under manipulation.


    Min fru älskar att bli väckt på detta sättet, men det gäller att ha lite fingertoppskänsla också. Vet jag att hon hade en jobbig dag innan låter jag henne vara. Det kommer ju fler tillfällen.

    Vad din man beträffar tycker jag nog att han kunde vara mer tålmodig. Har ni sex 2-4 ggr/vecka, och det får betraktas som rätt ofta med tanke på 4 barn och allt vad det innebär, tycker jag inte att han har något att klaga över. Hoppar man dessutom över en eller två dagar blir ju sexet så mycket skönare senare. Även jag har ett stort sexbehov, men jag vill inte ha det varje med risk för att det skulle kunna bli slentriant. Lagom är bäst.

    Lite tråkigt att många har så bråttom att slänga fram skilsmässokortet i inläggen. Det är förstås den yttersta konsekvensen om detta fortgår för länge till, men där är ni inte ännu. Jag tror att ni har alla förutsättningar för att få detta att funka, men då vill det ju naturligtvis till att han lyssnar.

    Kram och lycka till.
Svar på tråden Min man inleder samlag när jag sover