• StudierKemi

Hur känns det att vara lesbisk?

Hur känns det att vara lesbisk, kan någon berätta? 

Är det att ni känner sexuell attraktion till en annan kvinna (för då skulle inte jag kunna vara lesbisk, jag är likgiltig inför snygga kvinnor). Eller är det att ni vet att personkemin med männen aldrig fungerar, så ni går till kvinnor för att få närhet, för att kramas, men att det inte sätter hjärtat i brand? Kan någon lesbisk förklara, snälla?

• Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?
  • StudierKemi
    Anonym (dum fråga) skrev 2023-01-30 18:42:16 följande:

Hur känns det att vara hetero? 

Jag känner sexuell attraktion till 0,5%. Resten av männen är ointressanta och fula (antingen i utseendet eller personligheten). Eftersom jag ser för få toppenbra män som ens skulle se åt mitt håll, så har jag börjat snegla på kvinnor.

Jag har för få alternativ i livet.

Män gör mig inte så upphetsade med sitt sätt of course. 
  • StudierKemi
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-30 19:02:03 följande:
    Är väl ingen dum fråga?

Är du lesbisk hela tiden eller blir du det? Har träffat flera som levat i hetero-förhållanden för att sedan byta och leva samkönat. Vad var det som drev dem?
    Tack för svar! Det var just det här som jag ville diskutera som du tog upp nu. :)

Btw, jag är inte bitter. Jag blev attackerad utan orsak, därför lite sur! 
  • StudierKemi
    Anonym (man bara vet) skrev 2023-01-31 00:01:12 följande:
    Det där önskar jag att fler män kommer att testa. På så sätt skulle mycket av frustrationen och våldet mot kvinnor kunna minska. Män borde vara med män eftersom deras sexualitet passar mycket bättre med män än kvinnors. Har hört många hävda detta av båda könen.

Män skulle definitivt bli mer nöjda med sexlivet om de konverterade till män. Mycket mindre komplicerat och friktionsfritt. Kvinnors kroppar är mycket känsligare och kräver andra saker än vad män ofta kan ge dem, likaså mentalt och känslomässigt. Det är stor skillnad på att ha ett sexliv med kvinnor för mig än med män. Finns både för och nackdelar, men respekten och det ömsesidiga givandet är ojämförbart, likaså förståelsen för varandras väsen.
    Det här var så otroligt fint skrivet, och det är de här orden som har fått mig att bli mer säker på än någonsin att jag måste ge en lesbisk kvinna en chans. Du verkar ha så rätt. Jag kommer definitivt prova det här <3
  • StudierKemi
    Anonym (Fluid) skrev 2023-01-31 09:03:49 följande:
    Nja, det där är individuellt.
    Kvinnors kroppar är inte så känsliga som många har fått för sig. På många sätt så är kvinnor starkare och tuffare.
    Inte heller sant att män alltid är mer hårdhänta och oförsiktiga. Det kan man t ex se när man läser om kvinnors erfarenheter hos gynekologen.
    Men män går igång sexuellt på allt nästan, och det gör inte kvinnor. Det kommer vara en gnagande orättvisa när man är med en man, att han går igång sexuellt på allt som jag gör (lite stört), men kvinnan går inte igång som han...

Man är inte på samma våglängd, och mannen irriterar alltid kvinnan med denna orättvisa. Kvinnan har ingen plikt att serva honom känslomässig overload, då vill man inte vara i hans närhet... Man vill av naturen att allt är samma för alla. 
  • StudierKemi
    Anonym (Fluid) skrev 2023-01-31 08:53:46 följande:

Verkar vanligare att kvinnor har en flytande sexualitet. Tror det är vanligare att kvinnor kan vara nära varann på ett annat sätt. Det ser man redan på småflickor. 

Females also report having identified with more than one sexual orientation, more often than males and are found to have higher levels of sexual orientation mobility. Females also report being bisexual or unsure of their sexuality more often than males, who more commonly report being exclusively gay or heterosexual.

Sexual fluidity - Wikipedia

But new data show that this shift is more prevalent in one group: in many countries, women are embracing sexual fluidity now at much higher rates than they have in the past, and more significantly than men are overall.

Why more women identify as sexually fluid than men - BBC Worklife

K
    elly McGillis (Top Gun) tror att hon blev lesbisk efter en brutal våldtäkt 1982. Hon var klar med män.
    Maria Bello (A History of Violence) har dejtat både män och kvinnor senaste åren.
    Maria Bello Is Not Gay or Bi, She's 'Whatever'

Maria Bello Is Not Gay or Bi, She's 'Whatever' (advocate.com)

Vad ska man göra då när kvinnor inte vill ha männen? 
  • StudierKemi

Det finns en tjej på mitt jobb, 2 år yngre än mig, som är hjälpsam och rar. De gångerna hon kommer riktigt nära mig för att hjälpa mig med främst laptop, dem gångerna känner jag sån värme inombords. Att hjärtat smälter totalt för att någon är så fin mot en. Men hur går man egentligen från att ha en vän relation till en kvinna till att bli mer? Jag hade bjudit henne ut på bio vid ett tillfälle, men hon tackade nej. 

• StudierKemi

Tack alla för era svar och inputs! Det uppskattas! Och tack Rebbys för ditt svar som kommer från en kvinna med "den erfarenheten" som jag så gärna ville veta mer om. Jag känner som du, att det är otänkbart för en att ha sex med en man, men hos mig utlöstes tanken när jag var 30 år alltså (precis innan jag fyllt 31), och inte i ung ålder som hos dig. Men då vet jag, en mycket stor del av mig tänker som en homosexuell just nu, för jag klarar inte av killar mer (inget skoj alls). Dessutom vill inte jag att min partner känner gnistor hela tiden men inte jag, jag vill inte serva en man en sådan känsla som sagt, jag vill att båda känner samma. Så att prova tjejer infaller sig så naturligt. Tack igen Rebbys. 

Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?