Inlägg från: Anonym (Fluid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fluid)

Hur känns det att vara lesbisk?

Verkar vanligare att kvinnor har en flytande sexualitet. Tror det är vanligare att kvinnor kan vara nära varann på ett annat sätt. Det ser man redan på småflickor. 

Females also report having identified with more than one sexual orientation, more often than males and are found to have higher levels of sexual orientation mobility. Females also report being bisexual or unsure of their sexuality more often than males, who more commonly report being exclusively gay or heterosexual.

Sexual fluidity - Wikipedia

But new data show that this shift is more prevalent in one group: in many countries, women are embracing sexual fluidity now at much higher rates than they have in the past, and more significantly than men are overall.

Why more women identify as sexually fluid than men - BBC Worklife

K
    elly McGillis (Top Gun) tror att hon blev lesbisk efter en brutal våldtäkt 1982. Hon var klar med män.
    Maria Bello (A History of Violence) har dejtat både män och kvinnor senaste åren.
    Maria Bello Is Not Gay or Bi, She's 'Whatever'

Maria Bello Is Not Gay or Bi, She's 'Whatever' (advocate.com)

• Anonym (Fluid)
    Anonym (man bara vet) skrev 2023-01-31 00:01:12 följande:
    Det där önskar jag att fler män kommer att testa. På så sätt skulle mycket av frustrationen och våldet mot kvinnor kunna minska. Män borde vara med män eftersom deras sexualitet passar mycket bättre med män än kvinnors. Har hört många hävda detta av båda könen.

Män skulle definitivt bli mer nöjda med sexlivet om de konverterade till män. Mycket mindre komplicerat och friktionsfritt. Kvinnors kroppar är mycket känsligare och kräver andra saker än vad män ofta kan ge dem, likaså mentalt och känslomässigt. Det är stor skillnad på att ha ett sexliv med kvinnor för mig än med män. Finns både för och nackdelar, men respekten och det ömsesidiga givandet är ojämförbart, likaså förståelsen för varandras väsen.
    Nja, det där är individuellt.
    Kvinnors kroppar är inte så känsliga som många har fått för sig. På många sätt så är kvinnor starkare och tuffare.
    Inte heller sant att män alltid är mer hårdhänta och oförsiktiga. Det kan man t ex se när man läser om kvinnors erfarenheter hos gynekologen.
  • Anonym (Fluid)
    StudierKemi skrev 2023-01-31 09:23:41 följande:
    Men män går igång sexuellt på allt nästan, och det gör inte kvinnor. Det kommer vara en gnagande orättvisa när man är med en man, att han går igång sexuellt på allt som jag gör (lite stört), men kvinnan går inte igång som han...

Man är inte på samma våglängd, och mannen irriterar alltid kvinnan med denna orättvisa. Kvinnan har ingen plikt att serva honom känslomässig overload, då vill man inte vara i hans närhet... Man vill av naturen att allt är samma för alla. 
    Det där är nog också individuellt. Många tänder på dynamiken, att män och kvinnor är olika. Andra tänder på att man är lika varann.
  • Anonym (Fluid)
    StudierKemi skrev 2023-01-31 09:25:21 följande:
    Vad ska man göra då när kvinnor inte vill ha männen? 
    Det måste man väl själv avgöra. Känns det inte rätt med nån, då är det ju så.
  • Anonym (Fluid)
    Citronella skrev 2023-01-31 10:47:32 följande:
    Det där är något de intalar sig själva för att de inte vågar erkänna för sig själva att de gillar killar. 
    Är nog olika. Jag har aldrig haft tjej och var oskuld tills jag var 35.
    Började fantisera om killar när jag var 25. Vet inte om det beror på att jag aldrig haft tjej. En dag så fanns de tankarna där bara. Hade hånglat med tjejer när jag var 13-14 år, sen tog det bara slut.
    Jag stämde träff med några killar några år senare, men drog mig ur. För feg. Först vid 31 så vågade jag första gången. Tre år snera träffade jag två till, och den sista träffade jag var för 15 år sen.
    Jag gillar att fantisera om det, och är öppen för det igen, om det känns rätt. Men det är tjejer som jag vill vara ihop med, som jag blir kär i.
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (man bara vet) skrev 2023-01-31 11:04:08 följande:
    Vad var det som gjorde att du vågade vara med killar och dessutom flera gånger och genomföra den sexuella akten? Har förstått på dina andra trådar att du inte lyckas få till sex med kvinnor, vari låg skillnaden?

Hur kom du till skott med killar?
    Jag var kåt och nyfiken, men det tog ju några år innan jag vågade. Fegade ur några gånger.
    Efter första gången så kändes det konstigt, fattade inte att jag gjort det. Blandade känslor. Jag skulle inte göra det igen. Men jag blev kåt av fantasierna, så jag träffade ju några till.
    Med killarna var det mer pang på, vi visste att vi bara skulle träffas för sex. Jag var inte attraherad av nån av dom, det var bara kuken jag var ute efter. Vill inte göra sånt igen. Blind dates. Jag måste känna mig attraherad för att det ska kännas bra.
    Vi hittade varann på nätet.

Jag tycker själv jag haft otur med kvinnor. Några var intresserade, men jag kände inte samma. En äldre kvinna hade jag en kort flirt med, och hon ville mer, sen ändrade hon sig. Och de jag velat ha var upptagna eller ville inte ha mig.
  • Anonym (Fluid)
    RenLuft skrev 2023-02-01 19:35:38 följande:

Bjuda över henne över till dig, spela spel (brädspel/tv-spel), allmän umgänge, laga middag, antingen tillsammans eller innan hon kommer. Så äter ni något gott tillsammans.

Och så får du därigenom känna efter hur eran relation utvecklas. Utvecklas det ingenstans mer än att ni två bara blir mer och mer bekväma för varandra, så kan du välja ett tillfälle att prata med henne vad du känner.

Funkar det när män ska träffa kvinnor också, eller gäller det bara kvinnor ska träffa kvinnor?
  • Anonym (Fluid)
    RenLuft skrev 2023-02-02 07:03:35 följande:
    Hej!
    Klart det kan funka för män som skall träffa kvinnor också och tvärtom. Men allt beror på hur personen i sig är. Så man får utgå ifrån personens karaktär och framförallt känna hur eran personkemi är.

Sen skall man inte glömma att det lätt kan tolkas till att man kanske är ute efter samlag, om man bjuder över personen över sig. Speciellt om det är en man som bjuder över kvinnan. MEN! Det beror som sagt på hur nära vän ni är. Hur mannen är och hur kvinnan är + hur personkemin är.

Det bästa är kanske ändå att göra något båda tycker är kul. Bjuda på ett biljardspel i en biljardhall eller varför inte bowling? Men gå ifrån eran egna intresse, dessa är enbart tips vad man kan göra, inte vad man skall göra.

Läsa av personen, ni vet nog båda hur bra vän ni är till och börja med. Skulle hon/han verkligen misstolka signalen över att bli hembjuden till exempel (och tror att allt handlar om sex), eller skulle hon/han förstå helt och hållet att det är enbart middag och TV-Spelande och bara en allmän umgänge som gäller? Men det är klart, ingen skulle kanske undvika att misstänka lite, lite grann att det ändå finns lite kärlek i luften. Känner hon tillbaks, så kan det ju bli en riktig dejt därefter.

Ok, för jag ofta sett motsatsen. Att det inte anses vara ok.

Vad anser du om när en kvinna själv föreslår att de kan träffas hemma hos honom?
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (Fluid) skrev 2023-02-02 07:08:31 följande:
    Ok, för jag ofta sett motsatsen. Att det inte anses vara ok.

Vad anser du om när en kvinna själv föreslår att de kan träffas hemma hos honom?
    Jag har träffat flera kvinnor på det sättet som du beskriver det. För jag ville försöka lära känna dom.

Bjuda över henne över till dig, spela spel (brädspel/tv-spel), allmän umgänge, laga middag, antingen tillsammans eller innan hon kommer. Så äter ni något gott tillsammans.

Och så får du därigenom känna efter hur eran relation utvecklas. Utvecklas det ingenstans mer än att ni två bara blir mer och mer bekväma för varandra, så kan du välja ett tillfälle att prata med henne vad du känner.

• Anonym (Fluid)
    RenLuft skrev 2023-02-02 07:42:11 följande:
    Jag känner inte till bakgrunden och historiken över det du associerar till och då blir det svårt att ge respons. Finns det ingen möjlighet att du kan skicka PM och berätta mer djupare om dina situationer? Det blir enklare för mig att ge personlig svar, än att ge svar som är mer spekulationer och allmän tips.

Motsatsen och att det inte anses okej? Skulle det alltså inte anses vara okej att bjuda en kvinna som man är intresserad av på en bowlingmatch eller fik?

Om kvinnan själv föreslår om att träffa hemma hos honom? Okej, denna gång skall jag utgå ifrån att dem har varit vänner en längre tid och inte bara är ytliga bekanta. Dessutom skall jag ge namn. Vi tar Elsa och Kalle.

Dessa två är bra vänner. Elsa känner att Kalle är en typisk kille som man kan prata allt om och Elsa känner sig trygg med Kalle. Kalle känner samma sak inför Elsa. Hon är lojal och Kalle känner sig trygg med henne.

Elsa vill umgås med Kalle, ensam, utan att det finns folk i närheten. Men hon vill inte bjuda över Kalle hem till sig denna gång. Så hon skickar ett SMS till Kalle: ''Kan vi inte träffas nu på lördagen? Vi kan väl kolla på en film?''. Kalle tycker inte det är konstigt, då dessa två är bra vänner.

Så allt Fluid handlar helt enkelt om hur personen i sig är, hur ytlig eller djupa vänner är ni? Hur är personen som du eventuellt är intresserad av, är hon som person?

Som sagt, så vill jag hemskt gärna ge den bästa tipset till dig. Men det blir svårt att ge bra tips, när jag bara kan ge allmän tips och spekulera. Det blir bättre att skicka PM, så får du berätta mer, så kan jag ge personligt svar. Och du; oroa dig inte, jag har jobbat med människor. Så jag är van vid tystnadsplikter ;)

Jag kommer inte döma eller sprida info.

Men för att gå till din första stycke. Det är lite märkligt att det inte skulle anses vara okej. Du kanske mer menar då att det inte anses vara okej att bjuda över den ytliga kvinnliga bekant hem till sig? Det kan ju bli lite som så att en kvinna kanske känner att hon bör vara försiktig att gå hem till en främmande eller ytlig bekant?  Det är det jag menar, med att man måste läsa av och förstå var i eran vänskap relation ni befinner er. Hur pass bra känner ni varandra?

Jag kan ju själv dra en alldeles egen erfarenhet. Jag bjöd över en tjejkompis för inte så länge sedan. Inga konstigheter. Hon och jag är goda vänner. Båda är hetro. Men vi har den vänskapsrelationen och komma djupt in i vänskapen att vi förstår varandra. Hade jag varit intresserad. Så skulle jag gott som väl, prata med henne om mina känslor för henne. Ett mycket bra tillfälle. Då vi är så pass djupt in i vänskapen.

Som sagt, allt beror på hur djupt in i relation ni befinner er. Förstår du? Om du inte förstår och allt känns förvirrade, så kan jag göra ett nytt försök, med en förbättrad text. Jag kan ibland ha tendens till att skriva krångligt, hehe.

Men som sagt, om du känner dig bekväm att berätta mer om dig, så blir jag mer än glad att faktiskt ge ett mer personligare tips. Men bara om du verkligen känner dig bekväm med det.
    Jag vet inte ens hur man skickar "PM" som du kallar det. För ett tag sen så var det en här som ville chatta. Finns väl ingen chatt här?

De kvinnorna som föreslog träff hemma hos mig, vi var ytligt bekanta. Det var första gången vi träffades. Vi hade pratat ett tag på nätet innan dock.
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 11:22:45 följande:
    Men herregud, meddelandefunktionen förstås. Så komplicerat kan det inte vara, ens för en 50-taggare. Du kan ju räkna ut hur man skickar meddelanden/PM/chattar på dejtingsajter, så varför inte här? Är nog bara en undanflykt för att du inte vågar.
    Ja, där ser man tydligt hur man skickar meddelanden. Hur gör man här då?
    Vad står PM för förresten? Jag vet vad det betyder annars, men trodde inte det var samma som mejl/meddelande.
  • Anonym (Fluid)

Och var finns chatten?

• Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 13:19:01 följande:
    Samma inkorg som du får meddelande när du blir avstängd etc.
    Googla!
    Oj, ja nu såg jag att man kan skicka direkt till mottagaren. Man fyller i mottagarens namn. Det visste jag inte.
    Tack!
    Var finns chatten då?
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 13:25:22 följande:
    När folk skriver chatt, så menar de att skriva privata meddelanden. Herregud! Chatt i den bemärkelsen du verkar tro försvann väl för 15 år sedan.
    Hur menar du? Finns ju många chattar på nätet.
  • Anonym (Fluid)

Hur ska man veta att folk menar skicka meddelanden till varann, när dom säger chatt? Jag kallar det att mejla varann. 

• Anonym (Fluid)

PM då, vad står det för? Jag vet ju att det betyder ungefär som det står här:

En promemoria, latin "för minnet", eller memorandum är ett kortfattat dokument som utgör minnesanteckningar; numera i synnerhet en sammanfattad redogörelse för ett avgränsat ämne.

• Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 13:39:02 följande:
    Du vet mycket väl att PM är privat meddelande, vilket också kommer upp om man googlar. Men nu är vi OT. Ta och skriv till Ren Luft nu istället. Om du vågar.
    Nej, jag visste faktiskt inte det. Jag ser ju att folk ofta säger att de ska skicka PM, men nu när du skrev ut det, privat meddelande... så känner jag mig rätt så dum SkämsFörvånad

Jag vågar, men jag vill inte.
Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?