RenLuft skrev 2023-02-02 07:42:11 följande:
Jag känner inte till bakgrunden och historiken över det du associerar till och då blir det svårt att ge respons. Finns det ingen möjlighet att du kan skicka PM och berätta mer djupare om dina situationer? Det blir enklare för mig att ge personlig svar, än att ge svar som är mer spekulationer och allmän tips.
Motsatsen och att det inte anses okej? Skulle det alltså inte anses vara okej att bjuda en kvinna som man är intresserad av på en bowlingmatch eller fik?
Om kvinnan själv föreslår om att träffa hemma hos honom? Okej, denna gång skall jag utgå ifrån att dem har varit vänner en längre tid och inte bara är ytliga bekanta. Dessutom skall jag ge namn. Vi tar Elsa och Kalle.
Dessa två är bra vänner. Elsa känner att Kalle är en typisk kille som man kan prata allt om och Elsa känner sig trygg med Kalle. Kalle känner samma sak inför Elsa. Hon är lojal och Kalle känner sig trygg med henne.
Elsa vill umgås med Kalle, ensam, utan att det finns folk i närheten. Men hon vill inte bjuda över Kalle hem till sig denna gång. Så hon skickar ett SMS till Kalle: ''Kan vi inte träffas nu på lördagen? Vi kan väl kolla på en film?''. Kalle tycker inte det är konstigt, då dessa två är bra vänner.
Så allt Fluid handlar helt enkelt om hur personen i sig är, hur ytlig eller djupa vänner är ni? Hur är personen som du eventuellt är intresserad av, är hon som person?
Som sagt, så vill jag hemskt gärna ge den bästa tipset till dig. Men det blir svårt att ge bra tips, när jag bara kan ge allmän tips och spekulera. Det blir bättre att skicka PM, så får du berätta mer, så kan jag ge personligt svar. Och du; oroa dig inte, jag har jobbat med människor. Så jag är van vid tystnadsplikter ;)
Jag kommer inte döma eller sprida info.
Men för att gå till din första stycke. Det är lite märkligt att det inte skulle anses vara okej. Du kanske mer menar då att det inte anses vara okej att bjuda över den ytliga kvinnliga bekant hem till sig? Det kan ju bli lite som så att en kvinna kanske känner att hon bör vara försiktig att gå hem till en främmande eller ytlig bekant? Det är det jag menar, med att man måste läsa av och förstå var i eran vänskap relation ni befinner er. Hur pass bra känner ni varandra?
Jag kan ju själv dra en alldeles egen erfarenhet. Jag bjöd över en tjejkompis för inte så länge sedan. Inga konstigheter. Hon och jag är goda vänner. Båda är hetro. Men vi har den vänskapsrelationen och komma djupt in i vänskapen att vi förstår varandra. Hade jag varit intresserad. Så skulle jag gott som väl, prata med henne om mina känslor för henne. Ett mycket bra tillfälle. Då vi är så pass djupt in i vänskapen.
Som sagt, allt beror på hur djupt in i relation ni befinner er. Förstår du? Om du inte förstår och allt känns förvirrade, så kan jag göra ett nytt försök, med en förbättrad text. Jag kan ibland ha tendens till att skriva krångligt, hehe.
Men som sagt, om du känner dig bekväm att berätta mer om dig, så blir jag mer än glad att faktiskt ge ett mer personligare tips. Men bara om du verkligen känner dig bekväm med det.
Jag vet inte ens hur man skickar "PM" som du kallar det. För ett tag sen så var det en här som ville chatta. Finns väl ingen chatt här?
De kvinnorna som föreslog träff hemma hos mig, vi var ytligt bekanta. Det var första gången vi träffades. Vi hade pratat ett tag på nätet innan dock.