• Anonym (Alicia)

    Avsluta relationer med en block,SÅRAD

    Varför verkar detta vara det nya? Antingen avsluta en relation med en blockering, helst enkelt sluta svara eller bara skita i att föra en dialog? Ok om man är tonåring men vuxna i detta fallet en man? Varför gör man så?

  • Svar på tråden Avsluta relationer med en block,SÅRAD
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (öh) skrev 2023-01-31 18:02:02 följande:

    get a life


    Vad menar du?
  • Fjäril kär

    Kanske för att personen är konflikträdd, inte klarar av att bli ifrågasatt, vill undvika drama, inte vill ta konsekvenserna av sina handlingar, är feg, .. Ish... Nåt ditåt.
    Var också med om det för nåt år sen av en man på 60... 

  • Anonym (00)

    Blocka brukar inte vara det första folk gör. Det är steg 2 efter att man gjort slut. 

  • Anonym (Alicia)
    Fjäril kär skrev 2023-01-31 19:03:22 följande:

    Kanske för att personen är konflikträdd, inte klarar av att bli ifrågasatt, vill undvika drama, inte vill ta konsekvenserna av sina handlingar, är feg, .. Ish... Nåt ditåt.
    Var också med om det för nåt år sen av en man på 60... 


    Tack 🙏 
    Jag har förstått att det är vanligt i dejtingvärlden. Men jag hade dejtat denna man ganska länge. Det är jobbigt. Hur gick du vidare?
  • Fjäril kär
    Anonym (Alicia) skrev 2023-01-31 19:06:23 följande:
    Tack 🙏 
    Jag har förstått att det är vanligt i dejtingvärlden. Men jag hade dejtat denna man ganska länge. Det är jobbigt. Hur gick du vidare?
    Jag la pussel med hjälp av våra gemensamma vänner och hans vänner så jag fick veta att det var inget ovanligt för honom att göra så. Det gjorde fortfarande ont men blev något lättare att kunna gå vidare när jag förstod att det inte var något personligt. Han var bara allmänt puckad. Jag låg med hans bästa vän som lite hämnd. Det tog några månader innan jag kom vidare. Jag fick acceptera att jag inte får några svar. 
  • PrinsCaspian

    Jag skäms som man jag hör sånt här. Så svårt är det liksom inte att avsluta en relation?.

  • Anonym (Anonym)

    En del killar gör tydligen så, men han kanske har en annan också.
    Det är jobbigt, livet måste bara gå vidare. Så är det dess värre.
    Försök göra annat fast hjärtat värker.

  • Anonym (Alicia)
    Fjäril kär skrev 2023-01-31 19:49:18 följande:
    Jag la pussel med hjälp av våra gemensamma vänner och hans vänner så jag fick veta att det var inget ovanligt för honom att göra så. Det gjorde fortfarande ont men blev något lättare att kunna gå vidare när jag förstod att det inte var något personligt. Han var bara allmänt puckad. Jag låg med hans bästa vän som lite hämnd. Det tog några månader innan jag kom vidare. Jag fick acceptera att jag inte får några svar. 
    Det kanske är det jag får göra. Det gör sååååå ont. Hade nästan önskat att han slagit mig istället, att det skulle varit lindrigare. 
    Ler lite mitt i tragiken, att du låg med hans kompis 
  • Anonym (Jz)

    Det är easy way out. Men man måste vara emotionellt ytlig. 

Svar på tråden Avsluta relationer med en block,SÅRAD