• Anonym (Orolig)

    Första dagen på nytt jobb

    Jag skall imorgon fredag börja nytt jobb. jag har Varit ny på jobbet tidigare, o på tidigare arbetsplatser så har det varit mer kommunikation inman. Dvs. ny Chef som ringt ngn dag innan för att hälsa välkommen osv!
    Men till denna tjänst så har det inte varit någon kontakt mer än när jag fick besked Om att jag fick tjänsten o skrivit på kontrakt osv! Vet ju starttiden osv när jag skall börja imorgon!
    men är jag känslig nu att ingen hört av sig inför imorgon? Är detta vanligt? Känns ju inte som särskilt välkomnande o mest utelämnad!

  • Svar på tråden Första dagen på nytt jobb
  • Anonym (Orolig)
    EpicF skrev 2023-02-02 13:13:19 följande:

    Varför ringer du inte själv? 


    Känns det som det är jag som skall göra det? Är jag lite tramsig här?
  • Anonym (Inte känslig)

    Inte känslig, jag skulle kalla det överkänslig.

  • EpicF

    Om du vill ha kontakt med din nya chef innan du börjar och denne inte har ringt så får man ringa själv. Det är vanligt. 

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Inte känslig) skrev 2023-02-02 13:30:04 följande:

    Inte känslig, jag skulle kalla det överkänslig.


    Tack för din åsikt! Hade du bara gått dit imorgon med gott mod utan kontakt?

    sista kontakten vi hade var för kanske 1 månad sedan 
  • Anonym (Jobb)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-02-02 13:32:09 följande:
    Tack för din åsikt! Hade du bara gått dit imorgon med gott mod utan kontakt?

    sista kontakten vi hade var för kanske 1 månad sedan 
    Nej, jag hade ringt och frågat
  • BuoBä

    Hm, på åtminstone de två senaste jobben har jag bara fått startdatum, och så har chefen mött upp då och sedan slussat över mig till någon annan för intro. Kontorsjobb inom IT.

  • Anonym (Inte känslig)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-02-02 13:32:09 följande:
    Tack för din åsikt! Hade du bara gått dit imorgon med gott mod utan kontakt?

    sista kontakten vi hade var för kanske 1 månad sedan 
    Men självklart. Vad är alternativet menar du? Ska du stanna hemma för att chefen inte ringt? Du har fått ett startdatum och tid. Du förväntas infinna dig där.
  • Anonym (Inte känslig)
    Anonym (Jobb) skrev 2023-02-02 13:34:34 följande:
    Nej, jag hade ringt och frågat
    Frågat vad? Det är ju redan bestämt vilken dag och tid TS ska börja.
  • Anonym (Snöflinga)

    Ja ts, det är normalt att man inte får något välkomstsamtal.... Du vet när och var du ska vara imorgon, om du inte vet vem du ska be om att få bli visad till din plats eller visad dina uppgifter så fråga receptionisten alt. första bästa person du råkar hitta om receptionist inte finns.

Svar på tråden Första dagen på nytt jobb