• Thu 2 Feb 2023 22:01
    815 visningar
    8 svar
    8
    815

    Stanna eller gå. Bipolär

    Det finns alltid 2 sidor eller hur?
    Båda har rätt för sig. 
    I det tråden kommer jag beskriva bara några av mina funderingar inget mer och jag behöver råd. 
    Jag är med en kvinna som har bipolär adhd mm.  Men allt som jag  skriver har kanske inget med det att göra eller allt.
    Vi är ihop i 2 år. D. Har haft dålig förflutna pga av allt , ex, liv, missbruk mm. Hon har 3 barn som bor med hennes föräldrar idag. 
     Hon valde att vara så enlig henne. Hur som helst. 
    D. Hade soc bidrag. Hon sa att vill vara självständigt. Hennes ex hade fångat henne som hemmafru sa hon.. Jag skaffade jobb åt henne, startade AB. Hjälper så mycket jag kan men aldrig något blir tillräcklig. Hon vill altid mer och mer.. Jag vill påpeka igen . Jag skriver bara det jag tänker. 
    Hon har ljugit för mig antal gånger för uppmärksamhet.  Killar lämnar blommor, hon är på sjukhuset mm.  Ingen anning varför. Hon är svartsjuk. Men visar aldrig i allmänheten. Hon använder sarkasm alltid. Jag mår inte bra. Förklarade till henne. Jag älskar D. Men något måste ändrad. Hon tänker bara på sig själv. D. Prioriterar sociala medier och rätt mycket framför mig. 
    Har slagit mig.. Sagt fulla ord konstant.. Silent treatment är hennes bästa kunskap. Om jag pratar om våld eller annat.. Du trigade mig säger hon. Hade du hålld tjäften hade jag inte sparkat dig
     Min psykolog håller med mig sa hon. Ja vet.. men..  Jag själv hat kandidatexamen.  Tror inte att någon godkänner våld. Vill gärna prata om mina känslor men D. Lyssnar ej. Hon har aldrig pengar,aldrig nöjd, alla är avin mot henne. Vet inte. Ge mig råd. Flyttade pga av henne 20 mil. Ska jag lämna eller? 
     Tjafsar jag om mina känslor då blir det bråk. Hon pratar inte med mig i flera dagar. Aldrig anstränger sig och vill att jag ska göra alltid första steget. Vi är bra 2 veckor sen 2 veckor totalt tystnad  silent treatment och problem från ingenstans.  Sex är otroligt bra.. Men ibland tänker jag fan..Hur kan en avsugning lösa allt när hon läker med mig som barn. 
    Jag har tålamod men efter någon dag exploderar jag. Jag mår väldig dåligt . På riktigt. Älskar henne..men...Och visst.. Hon är super bra i 10 dagar i månad
  • Svar på tråden Stanna eller gå. Bipolär
  • Anonym (Partn­er)
    Fri 3 Feb 2023 01:02
    #1

    Bryt. Man ska inte leva eller umgås med människor som får en att må dåligt 24/7. Det spelar ingen roll vilka diagnoser folk har, mår man dåligt av en relation så ska man avveckla den.

    Min partner är bipolär. Det är inte alltid lätt men jag somnar aldrig olycklig, varesig han är depp eller manisk. 

  • Anonym (Hunt)
    Fri 3 Feb 2023 06:38
    #2

    Bara du själv som kan avgöra det. Jag har träffat såna tjejer och jag vill aldrig mer göra det.

  • Anonym (RT)
    Fri 3 Feb 2023 06:41
    #3

    Hon använder sex för att kontrollera dig. Låter som borderline. Spring!

  • Anonym (ver)
    Fri 3 Feb 2023 06:42
    #4
    +1

    Självskadebeteende på dig, ju. Gå! Du kommer aldrig att orka i längden. Du bryter ned dig själv. Vill du spela räddaren i nöden så gör det då men du offrar ditt eget liv. Det där är knappast kärlek. Snarare medberoende och ansvarskänslor.

  • Anonym (Våld)
    Fri 3 Feb 2023 06:51
    #5

    Hon har flera gånger misshandlat dig.  Dra! 

  • Anonym (S)
    Fri 3 Feb 2023 08:16
    #6

    Måste vara bland det grövsta jag någonsin hört en sådan instabil ska vara på psykiatrin samt barn omhändertas av socialtjänsten. Känner flertal närstående med adhd bipolär och detta låter långt ifrån, om hon inte har bipolär typ 3. Låter snarare som borderline. Inte ens någon med mani får utfall då medicin intas samt kontinuerlig kontakt med läkare osv. Låter mer som att du blir förd bakom ljuset av en narcissistisk psykopat.

  • Fri 3 Feb 2023 14:53
    #7

    Tack alla. Kan vara borderline eller ingen anning men som någon sa det är ingen ursäkt för psykiskt eller fysisk misshandel. Alla har rätt för sig det vet jag . Men..Silent Treatment dag 2. Tänkte avvakta tills söndag och se om hon ska anstränga sig eller åtminstone göra steg men jag tror inte. Håller mig upptagen och fokuserar på framtiden . Sen fortsätter jag vidare.  

  • Anonym (Gå!)
    Fri 3 Feb 2023 14:55
    #8

    Det är jätteenkelt. Ni har inga barn Och hon slår dig.
    Det är bara att lämna så fort som möjligt.

Svar på tråden Stanna eller gå. Bipolär