• Anonym (Frukost)

    Frukost. Vad äter ni?

    Vad äter ni till frukost? När brukar ni äta frukost?  


    Själv äter jag Naturell kvarg med bär och havregryn samt lönnsirap eller lite socker på om sirap är slut.


    Annars kan det vara havregrynsgröt eller 2 mackor med olika pålägg. Men mackor är väldigt sällan då jag föredrar de 2 första alternativen.

    Dricker kaffe eller te. 


    När jag jobbar så äter jag frukost jag på rasten som är mellan 9-10. 
    Ledig dag liknande. 

  • Svar på tråden Frukost. Vad äter ni?
  • Anonym (Elin79)

    Jag är ingen frukostmänniska men nåt måste man ju få i sig. Så jag gör en ägglatte på 2dl vatten, nescaffe pulver, lite kokosfett och två ägg som jag mixar. Tar med i termos och dricker när jag kommer fram till jobbet. 

  • cosinus

    Jag äter bara frukost om jag ska träna på lunchen (vilket jag i princip alltid gör). 

    Just nu är jag inne i en havregrynsgrötsfas. Tidigare har det varit fil och flingor.

  • Studentpappa

    I väldigt många år tre mackor med pålägg och mjölk, nu kände jag för en förändring och kör på havregrynsgröt med ett ägg i. På helgen mackor och ägg, vardagar äter vi ca 0630 på helgen oftast kring 09. 

    Alltid varit stabil i vikt och tränar rätt hårt. Äter frukost, lunch och middag, nästan aldrig mellanmål.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Så lite som möjligt)

    Jag äter bara frukost för att kunna ta min medicin på morgonen. En macka och en kopp te är vad jag får i mig. Jag lever med en man som kan sleva i sig både yoghurt och gröt till frukost, men jag förstår inte hur detta är möjligt. 

  • Sk007

    Jag äter inget till frukost.
    Åker på jobbet kl 6, dricker en kopp te kl 7, en kopp kaffe kl 9 och sen äter jag lunch någon gång mellan kl10 och kl 13.

  • Anonym (H)
    Anonym (Så lite som möjligt) skrev 2023-02-03 09:48:37 följande:

    Jag äter bara frukost för att kunna ta min medicin på morgonen. En macka och en kopp te är vad jag får i mig. Jag lever med en man som kan sleva i sig både yoghurt och gröt till frukost, men jag förstår inte hur detta är möjligt. 


    Haha yoghurt eller gröt är ju mycket lättare än en smörgås. 
  • Rebbys

    Jag är dålig på att äta frukost, det blir bara ett par smörgåsar och ett glas juice. Sen en stund senare lite kaffe.

    Jag har inte lust eller ork och ställa mig och fixa ihop en rejäl frukost.

    Ett tag åt jag flingor men tröttnade på det, kanske skulle köpa hem det igen.

    Men jag bor på hotell ibland, då, när andra har lagat till maten, kan jag äta rejält. 

  • Anonym (Anna)

    Jag kör 16:8 sen ca 15 år tillbaka. Ingen frukost eller lunch, ett litet mellanmål på eftermiddagen följt av en större middag. Funkar bra för mig.

    Min dotter (7 år) äter tex finncrisp med äggröra, fröknäcke med avokado och ibland räkor, naturell yoghurt med bär, kokt ägg med några skivor kyckling eller liknande. Vatten eller mjölk att dricka. Jag försöker hålla frukost och mellanmål relativt fattiga på kolhydrater, främst för att tänderna ska få vila men också för att de äter lunch i skolan sent och hon får en blodsockerdipp under arbetspasset innan lunch annars.

Svar på tråden Frukost. Vad äter ni?