• Fri 3 Feb 2023 21:39
    1907 visningar
    10 svar
    10
    1907

    Någon vars barn bytt skola i 9an?

    Hur blev det för ert barn? Såg ni några nackdelar/fördelar? Tror ni det påverkade ert barns betyg negativt att byta skola sista året innan gymnasiet?

  • Svar på tråden Någon vars barn bytt skola i 9an?
  • Fri 3 Feb 2023 22:07
    #2
    Guldnovan skrev 2023-02-03 21:52:26 följande:

    Inte riktigt samma så bortse från mitt svar om du önskar.  Min son gick om åk 8 i ny skola.  Bara positivt. 


    Vad skönt att det blev positivt. Hade han negativ erfarenhet av sin förgående skola? Min dotter vill inte gå till skolan länge pga mobbning och det tar aldrig slut. 
  • Sat 4 Feb 2023 05:48
    #6
    emma enhörning skrev 2023-02-04 00:53:57 följande:

    Min son gjorde det, andra terminen på nya skolan nu. Han kommer få gå im på gymnasiet men för oss har välmåendet alltid fått gå före skolan! Kunskap tar man ikapp...


    Visst får välmåendet först! Får jag fråga om du tror det hade blivit samma utgång angående gymnasiet om din son gick kvar på sin gamla skola?

    min dotters välmående är verkligen i fara när det gäller skolan, jag försöker verkligen hitta något annat nu. 
  • Sat 4 Feb 2023 18:55
    #9
    emma enhörning skrev 2023-02-04 13:52:47 följande:
    Det kan hända att han faktiskt hade klarat sig om han gick kvar, men på bekostnad av vad? Nä, det var på väg att spåra ur där...

    Det tog typ en termin att skapa de relationen som han behövde för att känna sig tillräckligt trygg och kunna visa sina kunskaper och oavsett hur det blir med gymnasiet så är jag glad att jag till slut gick med på hans önskemål!
    Vad skönt att det gick så bra! Var din son mobbad?
Svar på tråden Någon vars barn bytt skola i 9an?