• Anonym (Gymnasiet)

    Hur hitta gamla gymnasiebetyg?

    Det är över 25 år sen jag gick ut gymnasiet och jag skulle nu behöva komma över mina gamla gymnasiebetyg som jag inte kan hitta nånstans. Har liksom inte haft användning för dem på år och dar då jag har en högskoleutbildning. Men nu ska jag byta bransch och behöver söka okvalificerade jobb, så måste ha tag i mitt gamla gymnasiebetyg.

    Nån som vet om detta finns sparat digitalt nånstans? Eller hur ska jag gå tillväga när jag inte har dem i fysisk form? Är född på 70-talet, så det är ju lite osäkert det där. 🙈

  • Svar på tråden Hur hitta gamla gymnasiebetyg?
  • Anonym (...)

    När jag har sökt till utbildning sent i livet så fanns de online, via antagning.se (om jag inte minns fel). Jag är också född på 70-talet. 

  • Anonym (...)
    Sockerikaffet skrev 2023-02-05 07:19:08 följande:

    Du ringer till din gymnasieskola. De finns sparade lokalt på skolan. 


    Det är högst otroligt att det finns kvar på en skola. Många skolor finns inte ens kvar från så lång tid tillbaka. Kommunen har säkert något arkiv någonstans dock, så man får nog ringa sin kommun i så fall. 
  • Kotten23

    Rätt löjligt att ens fråga efter gymnasiebetyg efter sån lång tid. 


    det man lärde sig då borde man inte lära sig i dag i skolan. om inte utbildningarna utvecklas på 25 år så är systemet väldigt gammalt. 

  • Anonym (Gymnasiet)
    Sockerikaffet skrev 2023-02-05 07:19:08 följande:

    Du ringer till din gymnasieskola. De finns sparade lokalt på skolan. 


    Ok, tack! Trots att jag gick på gymnasiet -97?
  • Yllop

    Först vänder man sig till skolan där man gick.
    Finns inte den kvar kontaktar man stadsarkivet i den kommun skolan låg i.

  • Anonym (Gymnasiet)
    Yllop skrev 2023-02-05 08:52:16 följande:

    Först vänder man sig till skolan där man gick.
    Finns inte den kvar kontaktar man stadsarkivet i den kommun skolan låg i.


    Tack! 
  • Anonym (Abc)
    Anonym (...) skrev 2023-02-05 07:40:54 följande:
    Det är högst otroligt att det finns kvar på en skola. Många skolor finns inte ens kvar från så lång tid tillbaka. Kommunen har säkert något arkiv någonstans dock, så man får nog ringa sin kommun i så fall. 
    Så fick jag tag på mina betyg. Men jag är ju född 80 så jag är lite nyare än ts iofs. 
Svar på tråden Hur hitta gamla gymnasiebetyg?