• Anonym (Tessan)

    Par med minst 15 års åldersskillnad

    Vad är era fördomar när det kommer till par med minst 15 års åldersskillnad? 

    Utgår ni från att det finns riktiga känslor? 

  • Svar på tråden Par med minst 15 års åldersskillnad
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Visst kan det finnas äkta känslor. Pappa var 16 år äldre än mamma. Hon var 25 när de träffades, han 41. Det höll i ca 10 år.

  • Anonym (Mx)

    Visst, såklart det finns kärlek. Men oftast utgår paret från något slags marknadsvärde och där är man ändå hyfsat jämbördiga.

    En rik, den andra fattig. Ful/snygg, gammal/ung, tjock/smal, empatisk/oempatisk osv har man det ena så saknar man något annat.

    Alla förhållanden grundar sig i att man vill ha ut något av den andra, så oavsett ålder eller annat så ger man varandra något den andra vill ha. 

  • Anonym (Siffror)

    Det kan vara kärlek .15 år är inte extremt mycket.

  • Tecum

    Ja jag utgår från det. Idag är ingen tvingad att välja någon mycket äldre eller yngre av sociala eller ekonomiska skäl.

  • Anonym (Penguin)

    Det kommer inte att hålla. Vanligaste åldersskillnaden i Sverige är 2 år.
    Hon är en golddigger. Är hon under 25 så har hon daddy issues.
    Han är bara ute efter hennes kropp.
    Han får inte upp den, eftersom hon är mycket yngre.
    Man kan inte ha nåt gemensamt.

  • Anonym (Line)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-02-05 20:51:27 följande:

    Visst kan det finnas äkta känslor. Pappa var 16 år äldre än mamma. Hon var 25 när de träffades, han 41. Det höll i ca 10 år.


    När man är jämnåriga så blir man gamla tillsammans.
  • Anonym (Öh)

    Beror ju helt på vilken ålder de är i en 15åring och en 30åring känns sjukt fel, men en 25 åring och en 40åring mer ok. En 35 och 50åring why not? Ju äldre man blir ju mer suddas åldern ut när båda är vuxna med erfarenhet av livet.

    men jag tror inte att en man på 50 som aldrig haft en relation skulle kunna attrahera någon så pass mycket yngre utan att ha pondus, karisma och ett framgångsrikt liv. Om han verkligen verkligen vill ha en relation så får han ta och släppa sin utseendefixering (inkl åldersfixeringen) och börja lära känna kvinnor i lämplig ålder och med liknande förutsättningar.

  • Anonym (27 år)

    Det var 27 år mellan mig och min man. Visst var vi kära varandra på något sätt, särskilt i början. Visst älskade vi varandra på något sätt. Men egentligen hade vi inte så mycket som den kärleken  byggde på, utöver hormoner antar jag. Vi hade egentligen ingenting riktigt gemensamt och levde ganska separata liv. Det enda vi egentligen engagerade oss i båda två var barnen. Vi levde ihop till hans död 12 år senare. jag blev änka innan 40 och barnen blev faderlösa innan 10. Han fick en stroke 2 månader efter han gick i pension.

  • Kockobello
    Anonym (Mx) skrev 2023-02-05 20:52:51 följande:

    Visst, såklart det finns kärlek. Men oftast utgår paret från något slags marknadsvärde och där är man ändå hyfsat jämbördiga.

    En rik, den andra fattig. Ful/snygg, gammal/ung, tjock/smal, empatisk/oempatisk osv har man det ena så saknar man något annat.

    Alla förhållanden grundar sig i att man vill ha ut något av den andra, så oavsett ålder eller annat så ger man varandra något den andra vill ha. 


    Detta. Sedan kan folk inbilla sig vad de vill.
Svar på tråden Par med minst 15 års åldersskillnad