• Anonym (Björk­trast)
    Mon 6 Feb 2023 14:14
    1133 visningar
    22 svar
    22
    1133

    Ni som ifrågasätter människor som lever sina liv på ett

    sätt som dom själva vill leva, varför gör ni det? Ifrågasätter alltså.
    Finns många människor som vill tala om för andra hur dom ska göra, hur dom ska leva sina liv.

  • Svar på tråden Ni som ifrågasätter människor som lever sina liv på ett
  • Anonym (Uppva­knande­)
    Mon 6 Feb 2023 14:20
    #1
    +1

    Vet du vad- jag tror inte alls det finns många som gör så. Bara för att du råkat träffa på några så betyder det absolut inte att många beter sig så. Dessutom får du aldrig nånsin svar från de som du påstår är såna här så bara det borde fått dig att fatta för länge sen att du är ute och cyklar. Det finns enstaka människor som lägger sig i andras liv, men de flesta gör inte det. Inte oombedda och inte i allt. Försök förstå det.

  • Anonym (Kexkr­aken)
    Mon 6 Feb 2023 14:24
    #2
    +2

    Jag visste inte att du ville leva i celibat och starta trådar. Men om du redan nu lever ditt drömliv sedan många år tillbaka grattis till att du funnit det! Jag har missuppfattat dig och trott att du ville ha en tjej. 

  • Anonym (Björk­trast) Trådstartaren
    Mon 6 Feb 2023 14:26
    #3
    Anonym (Uppvaknande) skrev 2023-02-06 14:20:07 följande:

    Vet du vad- jag tror inte alls det finns många som gör så. Bara för att du råkat träffa på några så betyder det absolut inte att många beter sig så. Dessutom får du aldrig nånsin svar från de som du påstår är såna här så bara det borde fått dig att fatta för länge sen att du är ute och cyklar. Det finns enstaka människor som lägger sig i andras liv, men de flesta gör inte det. Inte oombedda och inte i allt. Försök förstå det.


    Jag skrev många. Inte de flesta.
  • Anonym (Björk­trast) Trådstartaren
    Mon 6 Feb 2023 14:28
    #4
    +1
    Anonym (Kexkraken) skrev 2023-02-06 14:24:37 följande:

    Jag visste inte att du ville leva i celibat och starta trådar. Men om du redan nu lever ditt drömliv sedan många år tillbaka grattis till att du funnit det! Jag har missuppfattat dig och trott att du ville ha en tjej. 


    Ja, det vore trevligt. Kan inte säga jag lever mitt drömliv, men jag har gjort det som kändes rätt för mig. Hade jag tackat ja till de tjejerna som ville ha mig, som jag inte ville ha, då hade det inte känts rätt för mig. Då är jag hellre singel.
  • Anonym (Kexkr­aken)
    Mon 6 Feb 2023 14:29
    #5
    Anonym (Björktrast) skrev 2023-02-06 14:28:09 följande:
    Ja, det vore trevligt. Kan inte säga jag lever mitt drömliv, men jag har gjort det som kändes rätt för mig. Hade jag tackat ja till de tjejerna som ville ha mig, som jag inte ville ha, då hade det inte känts rätt för mig. Då är jag hellre singel.
    Jättebra, fortsätt så. 
  • Anonym (Meehh­)
    Mon 6 Feb 2023 14:32
    #6
    +3

    Men folk gör väl inte det om det inte är så att du klagar på något? Ingen gör så till mig.


    Om du ojar dig att du har svårt och finna en partner så kommer det alltid finnas folk som kommer med förslag på hur du kan förbättra dina chanser, det är liksom så det fungerar i de flesta samtal; du ventilerar ett problem och de kommer med förslag på lösningar.

  • Anonym (Uppva­knande­)
    Mon 6 Feb 2023 14:36
    #7
    +4
    Anonym (Björktrast) skrev 2023-02-06 14:26:20 följande:
    Jag skrev många. Inte de flesta.
    Och jag synar starkt att det är många. Jag är drygt 50 och har aldrig träffat såna människor. Du pådyvlar kvinnor en massa åsikter och påståenden som överlag inte alls är sanna. Men du fattar verkligen inte det. Människor är olika- man kan vare sig dra alla kvinnor eller alla män över samma kant. Vi är individer och ska behandlas där efter.
  • Anonym (Man)
    Mon 6 Feb 2023 14:39
    #8
    +3
    Anonym (Björktrast) skrev 2023-02-06 14:14:16 följande:
    Ni som ifrågasätter människor som lever sina liv på ett

    sätt som dom själva vill leva, varför gör ni det? Ifrågasätter alltså.
    Finns många människor som vill tala om för andra hur dom ska göra, hur dom ska leva sina liv.


    Det finns många fler människor som inte bryr sig om hur andra människor lever. Men de hörs aldrig för de bryr sig inte.


    Sen finns det väl livsstilar och värderingar som inte fungerar så bra om man vill ha relationer. 

  • Anonym (Meehh­)
    Mon 6 Feb 2023 14:42
    #9
    +3
    Anonym (Björktrast) skrev 2023-02-06 14:28:09 följande:
    Ja, det vore trevligt. Kan inte säga jag lever mitt drömliv, men jag har gjort det som kändes rätt för mig. Hade jag tackat ja till de tjejerna som ville ha mig, som jag inte ville ha, då hade det inte känts rätt för mig. Då är jag hellre singel.

    Ibland måste man prova för att bli vis av erfarenhet. Du har valt att inte ens prova och dejta dessa kvinnorna. 


    om jag klagar över hur svårt det är att hitta en man så är det alltid några som svarar att jag ska sänka mina krav. sist fick jag rådet att dejta män som är +10 år äldre (är i medelåldern). Nej tack till alla dessa förslagen. Men skillnaden är att jag inte blir arg och bitter över dessa råden (även om det inte är vad jag vill), de vill ju bara hjälpa med sina råd.

    Men du gnäller i tråd efter tråd och är bitter över hur livet blev. Hade det varit så hemskt att faktiskt testa att dejta några av de kvinnorna som du talar om, ibland blir man överraskad och ifall det inte fungerat så hade du iallafall försökt fånga dagen och varit en erfarenhet visare. 

  • Anonym (visst men)
    Mon 6 Feb 2023 15:10
    #10
    +1

    Visst att detta är Kaffedraken och han menar inte samma sak, men på ett plan  har han rätt. Det finns många som både ifrågasätter och försöker tala om hur man ska leva, OM man har en alternativ livsstil. Som jag. Jag får höra hela tiden, av kända och okända människor, att jag lever fel och hur jag borde leva istället. Men detta är ju som sagt inte vad Draken är ute efter....

Svar på tråden Ni som ifrågasätter människor som lever sina liv på ett