• Mrs Moneybags

Barnfrågan splittrar oss

Det händer att folk skriker "lämna!!" för minsta lilla, men det här är verkligen ett fall där du bör lämna honom. Han har varit din i tio år, han vet att du vill ha barn. Han vill fortfarande inte ha barn. Det är hans svar. Du kommer sitta där om tio år och vara barnlös, han kanske gör slut, träffar en 30-åring och gör henne gravid innan de ens har flyttat ihop.

Inse faktum och gå vidare. Jag är ledsen att vara så hård. Men jag vill att du ska gå vidare så att du kanske har ett barn när du är 40 i alla fall. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (...) skrev 2023-02-22 15:00:21 följande:
    Ja, wow vad du är lösningsorienterad och duktig - här ska ansvaret läggas på kvinnan igen! Sluta hetsa! Fokusera på vikten! Ge honom mer tid!

Ingen har väl sagt något om att TVINGA mannen att skaffa barn? Det handlar bara om att han måste ge ett besked! TS är orättvis mot sig själv om hon ger honom ETT HALVÅR till att tänka på saken! 

Herregud, han får väl bestämma sig för vad han vill! Livet pågår här och nu - antingen så satsar man eller så gör man det inte!
    Exakt. Han har haft tio långa år på sig. Han behöver inte få en dag till att fundera.

Något säger mig att han redan har bestämt sig. Actions speak louder than words och hans agerande skriker: Nej! 
Svar på tråden Barnfrågan splittrar oss