• Tue 28 Feb 2023 19:59
    14472 visningar
    8 svar
    8
    14472

    Värden höjer hyran men gör ingenting

    Bott i vårt hus som vi hyr i ca 9 år nu. Vi har gjort jättemycket renoveringar själva mot att vi har en låg hyra, lagt klickgolv, tapetserat om med mera. Nu känner vi inte att vi vill lägga mer pengar men det som behöver göras är delvis att byta elpatroner som är jätte gamla, fönstren är jätte dåliga, mögel i badrummet. Ett trasigt element. På vintern är d ett helvete eftersom allt är så dåligt isolerat. Vi betalar alla räkningar själv, inkl all el. Nu vill hyresvärden höja hyra  igen. Jag tycker inte det känns rättvist eftersom det är vi som gör allt.  De har inte gjort någonting förutom att byta tak för typ 3 år sedan (då höjde d också hyran) jag vet inte riktigt vad jag ska tänka kring detta. Hade förstått om de hade stått för el å sånt men vi betalar ju allt 

  • Svar på tråden Värden höjer hyran men gör ingenting
  • Wed 1 Mar 2023 10:10
    #2

    Bor inte i lägenheten utan i hus. Massa saker som behöver göras.

  • Sat 4 Mar 2023 16:17
    #5

    Absolut! Då kan nästa flytta in  med trasiga element och mögel i badrummet.  Kanon! 

  • Tue 7 Mar 2023 16:28
    #7
    Anonvm skrev 2023-03-02 19:44:35 följande:

    Ytskikt i "vanliga rum" ger inget mer än trivsel hos den som nyttjar boendet, det tillför inget värde. Så om ni tapetserar och lägger klick-golv så gör ni det enbart för er egen skull.

    Den som äger behöver inte motivera en höjning av hyran alls, gillar ni inte det ni får så står det er fritt att flytta och hyra något annat.


    Ja, jag kommer då inte göra bra reklam för hyresvärde  
Svar på tråden Värden höjer hyran men gör ingenting