Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Nipt visa pojke

Kände samma! läste böcner. Katerina janousch dotter önskas. 

men tror ändå att när barnet sen kommer blir det annorlunda. 

min son har jag bäst kontakt med å han är 18. 

blev överlycklig när vi fick veta att vi skulle få en dotter, men hon hatar mig och vi har dålig kontakt. Hon är 15  (bor ihop hela familjen)

så kan det va. 

• Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-10 22:17:41 följande:

Jag ledsnar också ur snart på alla dessa trådar om besvikna blivande föräldrar som får en son och inte en dotter. 

Stackars pojkar, vad i allsin  dar är grejen? Har en son själv som är världens finaste underbaraste roliga lilla människa. Älskar honom något enormt.

Vad är grejen med att döttrar verkar vara mer önskade? 

Tror att mammor har nån bild av att man ska ha bättre kontakt med tjejer, vissa kanske tänker att dom ska klä dom i söta kläder och ha samma intressen sommarn själva hade. 

spekulerar bara. 

• Anonym (B)
    Anonym (Önskan hit och dit) skrev 2023-03-10 21:54:09 följande:

Jag önskade mig en dotter båda gångerna ,ena gången blev det en son.Nu som mamma till en dotter i tonåren hade jag nästan önskar mig söner.Känns lättare med en son än dotter just i tonåren .

Yes!!!!!
  • Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-11 07:14:15 följande:
    Troligen. Men alla mammor kan ju inte ha varit puttinuttitjejer? 

Om du är en mamma som älskar smink och mode och din dotter vill spela hockey och tycker smink är värdelöst. Ska fu då bli besviken igen då?

Ja det blir dom kanske. 

i mitt fall blev pojken mer som en tjej. Hatade sport, älskade att umgås med tjejer och sitta med pärlor, leka lekar, måla naglar etc. Jag har inte uppfostrat dom på nåt speciellt vis. Dottern blev sportig och gillade bilar och blev sportig? såna stereotypiska saker. (Säger inte alla tjejer hatar sport och killar älskar det men du förstår vad jag menar med fördomar)

jag och sonen fick bättre kontakt. Dottern mer kontakt med pappan. Så man kan aldrig tänka innan hur det ska bli. 

Svar på tråden Nipt visa pojke