• Anonym (M34)

Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har slutat att raka sig helt, hon är i 30 års åldern. Vi har varit tillsammans i 5år.

Hon har vildvuxna buskar under armarna, relativt håriga ben och hår mellan benen. 

Håret mellan benen gör väl iofs inget, men hår i armhålan och på benen är väl något mer kanske udda enligt mig. Benen kanske  man inte rakar frekvent på vintern, men hon låter det även vara orakat på sommaren på stranden tex.

Om jag frågar henne varför så säger hon att hon har börjat att trivas bäst så. Vilket jag accepterar naturligtvis. Även om jag tycker det är mer udda, men jag dömer inte.

Är det fler som varit med om något liknade? Finns det fler kvinnor som har och trivs med buskar under armarna och håriga ben?

• Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt
  • Anonym (Nils)
    Anonym (min) skrev 2023-03-14 15:31:04 följande:
    Jag diskuterar inte mina personliga preferenser. Den här frågan är större än så. 
    Åhå på så vis 
  • Miss Skywalker
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 14:18:42 följande:
    Jag har svårt för när saker inte är logiska. Att samma hår får helt olika konnotationer beroende på vem det sitter på är helt ologiskt. 

Dessutom: hur bekvämt verkar det inte vara att vara man? Ingen som kräver att man ska raka sig,,sminka sig, klämma in skinkorna i ett par små stringtrosor. Man kan knata runt i sina håriga ben och boxerkallingar utan att någonsin bli kallad sunkig eller osexig.

En kvinna i sitt naturliga tillstånd är sunkig. Men inte en man. Det är väldigt märkligt.

Det är frivilligt att raka, sminka sig eller använda stringtrosor. 

Män har ju fått raka nyllet dagligen i alla tider för att inte se ut som luffare. Det måste vara jobbigt.

Personligen tycker jag talibanskägg som många har är gräsligt. Även ryamattor på mage, bröst eller rygg.

• Anonym (individuell)

Jag förstår inte varför detta är en fråga för majoriteten att tycka och besluta om?
    att göra det till en samhällsfråga eller politiskt.

jag har inte det minsta intresse av vad andra män eller kvinnor väljer för frisyrer på någon del av kroppen, gör som ni vill.

Inte heller blir jag kränkt av att någon har åsikter om hur jag borde frisera mig på någon del av kroppen, tyck vad du vill liksom.

För mig är detta inte annorlunda än något annat som har att göra med utseende, mode, preferenser och liknande. Vissa gillar korhåriga, långhåriga, muskulösa, finlemmade. Vissa gillar välklädda, andra mer casual stil.

Om min partner föredrar att jag rakar mig på vissa ställen, eller låter bli, så är det intressant och viktigt att lyssna på. Jag vill ju att hen ska vara attraherad av mig.
    Själv så vill jag inte ha en massa småhår i munnen och det är ömsesidigt, ansar jag mig inte så blir det inte heller nåt oralt.

Vill hen inte raka sig eller ansa sig så har jag inga som helst problem med det, jag ställer inga krav eller hotar med skilsmässa. Däremot kommer jag inte gå ner lika ofta. Det blir en helt naturlig konsekvens som inte har något att göra med samhällsnormer eller jämställdhet.

Givetvis är det delvis kulturellt betingat, särskilt när det gäller hår under armarna eller på benen. Precis som med en massa annat.

Varför anstränga sig så hårt för att krångla till något som är helt upp till var och en? och som ser olika ut i olika relationer?

• Anonym (Nils)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 15:55:07 följande:

Män har ju fått raka nyllet dagligen i alla tider för att inte se ut som luffare. Det måste vara jobbigt.

Personligen tycker jag talibanskägg som många har är gräsligt. Även ryamattor på mage, bröst eller rygg.

Du har absolut en stor poäng där fröken Skywalker

Även många män gör något med sitt yttre

Det bygger på frivillighet och oftast blir det bra
  • Anonym (min)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 15:55:07 följande:

Varför startas ens såna här trådar då, om det är så oladdat att sluta raka sig som kvinna?
  • Anonym (individuell)
    Anonym (min) skrev 2023-03-14 16:05:23 följande:
    Varför startas ens såna här trådar då, om det är så oladdat att sluta raka sig som kvinna?
    tja... startar du en tråd om ost på mackan här så kommer det visa sig att DET är LADDAT!

ALLT är laddat i ett sånt här dysfunktionellt forum.
    Det säger ingenting, tyvärr
  • Anonym (..)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 14:32:35 följande:

Jag tycker att vi kunde vända på det de närmaste 50 åren. Kvinnorna får knata omkring som de är.

Männen börjar ta bort allt hår på kroppen utom huvudet. Männen sminkar sig och har på sig sexiga underkläder. Sen får vi männen att låtsas att det är för "deras egen skull". Om de bryter mot det, kallar vi dem sunkiga, om de håller sig till reglerna kallar vi dem sexiga.

Sen utvärderar vi om 50 år hur nöjda männen är med det här systemet.

Mitt förslag verkar inte direkt ha fallit i god jord. Verkar det jobbigt, män? 

Tänk så befriande att som kvinna få gå runt i bekväma underkläder och håriga ben: UTAN att det kallas sunkigt. Precis så som män får. 

Självklart kan man avstå som kvinna, men då får man räkna med epitet som äcklig, ohygienisk, okvinnlig och sunkig. Sånt som helt naturella män slipper höra.

Istället startas det trådar gång på gång om hur kvinnor som inte rakar sig är osexiga/sunkiga/varför i allsin dar gör de så?! 

Det borde vara lika oladdat för en kvinna att inte raka sig som det är för en man. 

Vi borde vända på steken och låter männen utvärderas med ett lika kritiskt öga som kvinnor idag gör. Är du sexig eller sunkig, baserat på mängden kroppshår och storleken på tygbit som täcker anus och kön?
  • Anonym (Nils)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 16:25:44 följande:

Tänk så befriande att som kvinna få gå runt i bekväma underkläder och håriga ben: UTAN att det kallas sunkigt. Precis så som män får. 

Självklart kan man avstå som kvinna, men då får man räkna med epitet som äcklig, ohygienisk, okvinnlig och sunkig. Sånt som helt naturella män slipper höra.

Istället startas det trådar gång på gång om hur kvinnor som inte rakar sig är osexiga/sunkiga/varför i allsin dar gör de så?! 

Det borde vara lika oladdat för en kvinna att inte raka sig som det är för en man. 

Vi borde vända på steken och låter männen utvärderas med ett lika kritiskt öga som kvinnor idag gör. Är du sexig eller sunkig, baserat på mängden kroppshår och storleken på tygbit som täcker anus och kön?
    Du kämpar tappert vidare.

Hur kommer det sig att du är så väldigt engagerad i dessa frågor?

Lätt att uppfatta att du är i någon slags försvarsställning eller att du behöver ge igen för något
  • Anonym (..)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-14 16:33:55 följande:
    Du kämpar tappert vidare.

Hur kommer det sig att du är så väldigt engagerad i dessa frågor?

Lätt att uppfatta att du är i någon slags försvarsställning eller att du behöver ge igen för något
    Enkelt svar: för att kvinnor inte accepteras i sitt naturliga tillstånd medan män gör det. Det är märkligt att man som kvinna måste GÖRA en massa saker för att undvika att kallas ofräsch. Medan en man som bara går omkring inte anses ofräsch, med samma hår...
  • Anonym (..)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 16:25:44 följande:

Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt