• Anonym (dyrt ju)

    Ett barn kostar en miljon kronor tills det är 18 år. Hur stor del av denna miljon kommer från bidrag och hur stor del betalar förälderns själv?

    Ett barn sägs kosta ca 1 miljon kronor från det att det är nyfött tills dess att det är 18 år. Hur mycket av det i genomsnitt betalar man ur egen ficka som förälder och hur stor del är bidrag? 

    Individuellt kan jag tänka mig, men säg för en arbetande individ som betalar skatt och inte parasiterar på skattebetalarna. 

  • Svar på tråden Ett barn kostar en miljon kronor tills det är 18 år. Hur stor del av denna miljon kommer från bidrag och hur stor del betalar förälderns själv?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Fuh) skrev 2023-03-17 15:40:09 följande:
    Hur många % av den yrkeskåren har du träffat?

    Jag är universitetsutbildad ingenjör och jobbar med komplexa frågor i högt tempo, och att komma tillbaka efter föräldraledigheten var vilsamt. Jag fick ju fikarast 10 min! Kunde äta varm lunch! Fick gå på toaletten ensam! Mina kollegor ville förvisso ofta ha snabba svar men jag behövde inte bevaka dem konstant så de inte ramlade ned från sin stol och slog i huvudet.

    Varför är det så svårt att ta in vad folk säger utan fortsatt leva i nån slags bubbla att det är värsta chilla friåret att vara föräldraledig? Jag har inte sovit en hel natt sen bebis kom och går upp runt 05-0545 varje morgon efter att ha fått en vällingflaska i huvudet som väckarklocka.
    Många, dvs ett hundratal.