Anonym (normi) skrev 2023-04-15 08:21:19 följande:
Absolut. Jag tror inte någon i tråden faktiskt ser ned på dagisfröknar. Problemet uppstår med alla fröknar i tråden som fått fullkomlig hybris därför blir förolämpade över att anses ha helt vanliga jobb med helt vanliga arbetsuppgifter med en väldigt chill arbetsmiljö, tider och villkor. Många av dessa människor tjänar lika mycket eller mer än vissa t.ex. riktiga lärare, sjuksköterskor eller poliser och har ändå mage att säga att de är grovt underbetalda.
Jag finner mitt jobb oerhört givande och är därför accepterande av sjuka scheman, noll raster, en galen högstressig arbetsmiljö och extremt höga krav med liv som insats. Men nog förstår jag charmen i att byta det mot ett jobb som går att släppa när man kommer hem och en riktig fritid. All respekt för den synen och all respekt för alla härliga städare.
Som jag själv skrev i min första kommentar, dessa fröknar som liksom får hybris och tror att de är Guds gåva till familjerna.
Jag kommer fortsätta att säga dagisfröken oavsett vad de tycker, och vill de ge igen så får de väl kalla mig för städkärring.
Tack, du för ett bra resonemang och har respekt även om alla dessa "högutbildade pedagoger" aka dagisfröknar får det att brinna i huvudet av kränkthet.