Inlägg från: blomman 2 |Visa alla inlägg
  • blomman 2

700kr i löneförhöjning😡

Jag är utbildad barnskötare med fler år än dig i bagaget och får samma lön?arbetar i Stockholm. Är du förskollärare är du lågavlönad?hur länge har du varit leg förskollärare? 

• blomman 2
    Anonym (besviken) skrev 2023-04-14 17:46:04 följande:
    Ok jag tycker att det är lågt med tanke på att nyexade fsklärare får ca 31.00kr i ingångslön. 
    Ja det tycker jag med.
  • blomman 2
    Anonym (normi) skrev 2023-04-14 17:41:36 följande:

Om du jobbat med detta i 25 år borde du väl vara van och förberedd för låg lön? Tycker inte heller att det är rimligt att tjäna allt för mycket som dagisfröken. Googlar man verkar du ligga rätt normalt, kanske lite lågt:

"Ca 10 år efter examen är den 32 300 och 20 år efter examen är den ca 33 800"

Eh??dagisfröken?? Tycker att det är ett nedvärderande uttryck för vår profession. Du verkar inte ha så stor kännedom om vårat yrke.
  • blomman 2
    Anonym skrev 2023-04-14 18:05:42 följande:
    Innan ni dagisfröknar fick hybris så var det så alla sa.
    Du ÄR dagisfröken även om du vill ha en finare titel.
    Har absolut inte hybris men vill bara upplysa att termen  ? dagisfröken? knappast existerar längre. Vårat uppdrag är något helt annat idag i och med LpF/ skollagen och inte längre är något Daghem då vi hade helt andra riktlinjer än idag. Stor skillnad. 
  • blomman 2
    Anonym (normi) skrev 2023-04-14 18:19:13 följande:
    Dagisfröken används fortfarande i högsta grad. Men jag förstår att ni som så många andra lågstatusyrken vill försöka ändra titlar och ord i förhoppningen att höja status och lön på jobbet. Men du är fortfarande en dagisfröken precis som en städare fortfarande är en städare oavsett om det står lokalvårdare eller vilket ord dom nu valt på kontraktet. 

Ni tar hand om små barn som äter sand typ, det finns ingen anledning att försöka få det att låta prestigefullt eller låtsas som att ni är riktiga lärare. 
    Du har verkligen en dålig ton i din beskrivning av vårat ( och andras) yrke. Tråkigt att du har så dåliga erfarenheter av vad förskola är. Oavsett vad du har för åsikter om oss inom förskolan så är jag ALLTD på barnens sida oavsett vilka åsikter deras föräldrar har om oss och jag är mäkta stolt över mitt yrke och den glädje jag delar med alla barn jag möter i början av deras liv.
  • blomman 2
    Anonym (normi) skrev 2023-04-14 18:19:13 följande:
    Dagisfröken används fortfarande i högsta grad. Men jag förstår att ni som så många andra lågstatusyrken vill försöka ändra titlar och ord i förhoppningen att höja status och lön på jobbet. Men du är fortfarande en dagisfröken precis som en städare fortfarande är en städare oavsett om det står lokalvårdare eller vilket ord dom nu valt på kontraktet. 

Ni tar hand om små barn som äter sand typ, det finns ingen anledning att försöka få det att låta prestigefullt eller låtsas som att ni är riktiga lärare. 
    Du har verkligen en dålig ton i din beskrivning av vårat ( och andras) yrke. Tråkigt att du har så dåliga erfarenheter av vad förskola är. Oavsett vad du har för åsikter om oss inom förskolan så är jag ALLTD på barnens sida oavsett vilka åsikter deras föräldrar har om oss och jag är mäkta stolt över mitt yrke och den glädje jag delar med alla barn jag möter i början av deras liv.
Svar på tråden 700kr i löneförhöjning😡