Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Gravid med vem

Väldigt liten risk men du måste ändå ta DNA-test för att veta säkert. Det kan man göra redan under graviditeten.

Vid avbrutet samlag blir ca 20-25 % av kvinnorna gravida inom ett år, och det kan så klart ske redan första gången. Lägg sedan till att spermier lever i upp till en vecka om det finns goda förhållanden så ser man att risken är väldigt liten, men den finns. Så kolla för säkerhets skull.

Sedan kan man ju fundera på hur smart det vore att behålla oavsett vem som är pappan, men det är en annan fråga....

• Anonym (E)
    Zarishh skrev 2023-04-27 17:23:55 följande:

Är det faktist möjligt ändå efterssom jag borde haft äl 23 eller 24 enligt äl testet? Kan spermier leva så länge som 8-9 dagar? 

Jag skulle inte chansa på att de inte gör det. Vad visade äl-test den 21:a och dagarna innan?
  • Anonym (E)
    Zarishh skrev 2023-04-27 17:28:40 följande:

Äl testerna visade neg dagarna innan. Den 22 var det lite svagare linje, men 23 som starkast.

Ok, men jag skulle ändå säga att chansen är absolut störst för att det ska vara den killen du låg med senast, men själv skulle jag ändå vilja veta och ta ett test för att slippa undra resten av livet. Du kan ju göra test enbart med första killen och inte säga något till nr 2. Om nr 1 inte är pappan så vet du utan att behöva berätta.
Svar på tråden Gravid med vem