Ångrar att vi inte köpte huset..
Visst kan jag gräma mig över hus jag inte köpt - men oftast har det varit något annat som påverkat.
Jag vet ett hus vi inte köpte som jag gillade väldigt mycket, både planlösning, tomt och utsikt över ängar och åkrar. Det var ett bostadsområde men väldigt lantligt.
De hade dock haft kattuppfödning i huset så det luktade... Pratade mycket med mäklaren om detta och att det skulle vara svårt att få bort lukten.
Åker förbi ofta och suckar lite inombords. Jag vet att jag hade trivts i huset i övrigt!
Dock, nu 10 år senare är jag tacksam för att vi inte köpte det. Jag hade förmodligen varit helt knäckt nu då det planeras nybyggnation med minst 10 villor på den fina utsikten. Så nu är jag tacksam för att vi inte bor där.
Huset vi bor i är helt okej. Det är inte mitt drömboende, långt ifrån, men det är bra för barnen. Vi har inget nytt och visst finns det att göra. Vi bestämde oss dock för att vi inte skulle renovera sönder varken huset, barnen eller vår relation så vi har gjort väldigt lite förutom lite tapeter. Det som tar tiden mest är nog trädgården - 70tal med alldeles förmycket barrväxer som växer satan. Sakta men säkert jobbar vi bort det som är tidskrävande som vi inte vill ha kvar, men visst tar det ett par helger varje år.