Core skrev 2023-05-17 16:51:03 följande:
En ettåring kan inte sätta gränser, men jag upplever inte beskrivningen av situationen som ett tillfälle man måste begränsa . Bara bra för ett barn att själv upptäcka att alla Reagerar annorlunda, vi pratar inte om en hotfull situation om jag uppfattat saken rätt?
När min son var runt två fick han en redig utskällning av fruns morbror. Min första reaktion var att kliva in, men omvärderade och insåg hur viktigt det är med olika situationer för att ett barn ska förstå att omgivningen aldrig kan förändras efter ens eget tycke. Efter det förstod han att alla reagerar olika, och han blev mer lyhörd för andras reaktioner
Jag menar bara man kan inte skydda sitt barn från allt, ungen blir ju ett nervvrak om han är runt en hysterisk kvinna som grinar efter farfar kramade för hårt, eller vad det nu var
Men vuxna ska inte tydligen behöva lära sej det du förvänar dej av 1-2 åringar, vuxencurling är värre.
"
Jag menar bara man kan inte skydda sitt barn från allt, ungen blir ju ett nervvrak"
Du menar det, och jag påstår att du precis som farfar inte tycker lika när någon medvetet skiter i era gränser och tycker antagligen att det är socialt efterblivet vilket i sej är socialt efterblivet.