• Anonym (Lejon)

Vad hade du gjort?

Jag lämnade mitt ex då jag kom på hen med att vara otrogen. Jag tog bort mitt ex från sociala medier och slutade svara på meddelanden.
    Men jag har kvar mitt ex familj och släkt på facebook fortfarande.
    Jag kommer ju inte träffa dem igen då de flesta inte bor här.
    Hade ni tagit bort dem?
    De har inte gjort mig något ont, men det känns lite konstigt på något sätt.

Varför/varför inte?

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Vad hade du gjort?
  • ChingPing

Beror på hur mycket du vill bli påmind om allt. Somliga har problem att gå vidare efter sånt, vilket inte alla har? 

Personligen är jag en sån som bränner upp allt när det är dags. 

• MJ1998

Jag har kvar mitt ex familj på facebook. Finns egentligen ingen anledning annat än att jag tycker om dem. Har haft lite kontakt med hans syster också. 

• Anonym (Lejon)
    ChingPing skrev 2023-05-18 23:10:17 följande:

Beror på hur mycket du vill bli påmind om allt. Somliga har problem att gå vidare efter sånt, vilket inte alla har? 

Personligen är jag en sån som bränner upp allt när det är dags. 

Jag antar att jag själv har lite svårt att gå vidare. Då jag typ tycker att det känns konstigt när jag väl träffar någon ny. 
    Mitt ex är ju liksom borta ur bilden.
    Du hade tagit på dem alltså?
  • ChingPing
    Anonym (Lejon) skrev 2023-05-18 23:12:39 följande:
    Jag antar att jag själv har lite svårt att gå vidare. Då jag typ tycker att det känns konstigt när jag väl träffar någon ny. 
    Mitt ex är ju liksom borta ur bilden.
    Du hade tagit på dem alltså?
    Bort dem*

Det gjorde jag med mitt ex vänner iaf! 
    Det var en regel som jag hade då, det är hennes vänner det där. Dom är roliga som fan och hade kunnat fortsätta vara vänner och ha roligt med. Men det är inget jag behöver vara med. 

Sen finns det de som inte ser några problem med att ha alla kvar. Beror nog mest på om man är introvert!
  • IngridBarbro
    Anonym (Lejon) skrev 2023-05-18 23:07:38 följande:
    Vad hade du gjort?

Jag lämnade mitt ex då jag kom på hen med att vara otrogen. Jag tog bort mitt ex från sociala medier och slutade svara på meddelanden.
    Men jag har kvar mitt ex familj och släkt på facebook fortfarande.
    Jag kommer ju inte träffa dem igen då de flesta inte bor här.
    Hade ni tagit bort dem?
    De har inte gjort mig något ont, men det känns lite konstigt på något sätt.

Varför/varför inte?

Tacksam för svar! :)

Det är ditt ex som uppfört sig illa inte familjen. Men då du inte kommer att träffa dem mera så kan du ta bort dem, du vill säkert inte att din eventuella nya relation ska spridas till ditt ex. 
    Men, för att visa dig vara den mogna personen så dröjer du ett tag med detta, intill dess skriv inget om ditt ex fram till dess.
    Lycka till i livet.
Svar på tråden Vad hade du gjort?