Inlägg från: Anonym (Gröna damen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gröna damen)

Vad är snyggt på kvinna 40 plus?

Hel, ren och anständig är själva grunden. Sen beror det på hur man ser ut rent kroppsligen och vilka färger man passar i. Väger man 170 kg bör man tex inte ha så korta shorts så skinkorna syns. Har man byst i storlek badboll kan man inte ha så urringat att boobsen trillar ur bara man böjer sig fram.
    Jag är 54 och ska jag kalla min stil nånting blir det väl tidlöst, enkelt, klassiskt. Byxor och en top för det mesta. Gärna i grönt för den färgen klär mig. Blus och kjol när jag ska vara riktigt uppklädd. Aldrig vanliga blåjeans. Dels finns det ingen modell som passar mig och dels avskyr jag blå som färg. 
    Ramla inte i diket med bylsiga oformliga kläder som ska "dölja", men bara gör en allmänt tjockare. Framhäv det som är bra med rätt passform istället. Och en bra bh under allt! 80% av alla kvinnor har enligt undersökningar fel storlek på bh:n.
    Glöm inte fötterna heller. Ser allt för ofta välklädda och sminkade medelålders kvinnor med vanskötta fötter. Svarta kakor under hälen i sandaler är verkligen inte fint!

Svar på tråden Vad är snyggt på kvinna 40 plus?