Inlägg från: Anonym (Jaida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaida)

Gravid trots mens?

Att det skulle få ett starkt plus fem dagar efter befruktning är inte speciellt rimligt, nej, så du blev garanterat gravid gången dessförinnan. Jag tänker att det finns tre möjliga scenarios:

1. Du har haft ett missfall, men hcg är ff så pass högt att det ff ger utslag

2. Du var gravid med tvillingar, där den ena blödde ut, men den andra ff lever och har hälsan (inklusive varianter på det, m olika antal barn)

3. Du är gravid, allt är som det ska, men du hade ändå en blödning

Scenario 2 har jag själv upplevt (och där var blödningen precis som vanlig mens); scenario 3 har min syster upplevt (och hon hade också precis som vanlig mens, dessutom upprepade ggr de första månaderna; alltså, hon hade mens vid beräknad icke-mens, och sen igen en månad senare och sen igen ytterligare en månad senare, där blödningarna alla tre gångerna betedde sig precis som vanlig mens, men graviditeten fortskred precis som den skulle. Både för mig och syrran gick allt bra i slutänden 🙂

Jag förmodar att du bokat tid för att göra en kontroll? Jag håller tummar och tår för att det är scenario 3 som gäller för dig ♥️ 

• Anonym (Jaida)
    Anonym (Gravid) skrev 2023-07-05 22:28:17 följande:

Tack, snälla för utförligt svar med olika scenarion samt dina egna erfarenheter. Vi är på semester nu men jag ska  boka in ett tidigt vul när vi kommer hem. 
    Då vet jag att det är möjligt att blöda som vanlig mens. Den information jag hittat på nätet visar bara att får man mens är man inte gravid, men att man kan blöda mindre rikligt vid tiden för mens (eller ja, på andra tidpunkter också såklart). 

Du är så välkommen ♥️ Uppdatera gärna hur det går, och njut nu av er resa!
  • Anonym (Jaida)
    Anonym (Nina) skrev 2023-07-06 01:42:24 följande:

Om man är gravid med tvillingar och en av dom inte överlever, så blöder man inte ut den som ett missfall.
    Istället absorberas det döda fostret av mammans kropp, och försvinner.
    Har själv varit med om det.

Eh, va? Ok, jag antar att jag drömde mitt (halva) missfall då, där min ena tvilling blödde ut, medan den andra överlevde... Det var ju skönt att det bara var en dröm, för det var fan ingen rolig upplevelse. 
  • Anonym (Jaida)
    Anonym (E) skrev 2023-07-06 11:41:00 följande:
    Ja du får uppleva det som du känner för. Det stör inte mig. På det här forumet upplever folk allting som otrevligt och snarstucket, väldigt otacksamt att försöka komma med inlägg alls faktiskt. Adjöss.
    Haha men varför skulle TS vara tacksam över otrevliga inlägg som bara idiotförklarar henne? Något märklig inställning, måste jag säga...
  • Anonym (Jaida)
    Anonym (Nina) skrev 2023-07-08 01:10:43 följande:
    Gynekologen sa till mig att om jag blött ut den döda tvillingen som ett missfall så hade också den andra tvillingen strukit med...
    Men du är gravid, grattis!   
    Wow... obehagligt att det får förekomma sån okunskap hos folk som ska föreställa vara experter!
Svar på tråden Gravid trots mens?