• Emiz

Gravid trots mens?

Anonym (E) skrev 2023-07-06 00:50:27 följande:
    En del har mens långt in i graviditeten så även om det är ovanligt så kan det så klart hända. Det jag menar med om hur barn blir till så menar jag just det där med att ägget fäster, hur hormonerna ökar mm. Om du visste så hade du inte behövt starta tråden.
    Ameh, ts är kanske bara förvirrad eftersom hon aldrig upplevt "mens" och sedan plussa 2 veckor efter när det annars kanske är dags för ägglossning? Antar att hon ville veta om fler vart med om samma eller har liknande erfarenheter. Var ju en kommentar som tog upp 3 scenario t.ex som var till hjälp för ts.
  • Emiz
    Anonym (E) skrev 2023-07-06 01:06:17 följande:
    Ja det är klart det är förvirrande, men har man aldrig hört talas om att man kan ha mens under graviditet? Självklart har det hänt andra kvinnor utan att vara missfall. Konstig fråga i trådstarten då hon undrar om man kan få starkt plus efter fem dagar, tänker man till lite (om man har kunskapen) så förstår man att det är omöjligt.
    Alltså just att man kan ha mens under graviditet är första gången jag hör. Man lär sig nytt. Däremot visste jag att man kan ha småblödningar här och där. Jag uppfattade det som att hon upplevde sin blödning exakt som hennes vanliga mens, jag hade också utgått ifrån att det var mens. Att hon sedan plussade 2 veckor efter gjorde henne väldigt förvirrad, och började tänka på senaste samlaget (även om det är omöjligt att plussa 5 dagar efter). När jag läser hennes kommentarer får jag uppfattningen om att hon inte visste man kunde ha en riklig vanlig mens men ändå vara gravid och att hon efterfrågar kvinnor med liknande erfarenheter. Men ja alla uppfattar vi olika 
  • Emiz
    Anonym (E) skrev 2023-07-06 01:40:46 följande:
    Ja jag kanske utgår från att vissa saker är allmänt känt med tanke på hur ofta jag hör talas om eller läser om vissa saker.
    Ja så kan det kanske vara. Jag trodde mig veta typ allt om graviditet😅 Nu vet jag dessutom att man kan ha en full, riklig och vanlig mens under en graviditet. Galet egentligen
Svar på tråden Gravid trots mens?