Inlägg från: rosesarewhite |Visa alla inlägg
  • rosesarewhite

Stämd för bild

Har läst liknande innan, folk som får brev från skumma tyska advokater. Släng i soptunnan och låt bli att svara bara. Det är helt klart en scam. De skickar väl ut massbrev till olika små företag för det räcker ju att några betalar deras så kallade böter och så har de tjänat en slant.

Vill du ändå kontakta någon så ska du givetvis inte kontakta den tyska advokaten utan en svensk jurist och be dem titta på ärendet. Men det är egentligen bara att slösa pengar.

• rosesarewhite
    AndreaBD skrev 2023-07-14 15:57:36 följande:
    Det ÄR INGEN scam! Jag tar gärna emot råd om hur man kan hantera detta juridiskt, men det är tyvärr äkta. 
    Det är en scam.

Vad tror du händer om du inte betalar? Då kommer de skicka lite fler hot och säkert högre ?böter?. Och sen? De kommer skicka tills de tröttnar och sedan händer INGENTING!

Böter delas ut i domstolar, inte i skickade brev. Det går inte till så.
  • rosesarewhite
    AndreaBD skrev 2023-07-14 16:22:09 följande:
    Tro mig - jag kan mer om tysk juridik. Jag har vuxit upp och t.o.m. läst lite juridik i Tyskland. Och jag har läst en hel del råd på nätet om hur man ska hantera JUST denna agenturen. Det finns gott om advokater i Tykland som erbjuder hjälp ifall man blir stämd av just denna agenturen. 

Jag vet att bara domstolar delar ut böter. Det här handlar ju då om förlikelser, om att betala en summa så att de inte går till vidare till domstol.
    De kommer inte dra det till domstol!

De skickar ut till många och hoppas att någon idiot betalar och sen skrattar de hela vägen till banken.

Om folk bara slutade betala till uppenbar scam så skulle de sluta skicka ut brev.

Du gör förstås som du vill men jag hade bara slängt brevet om jag var du.
Svar på tråden Stämd för bild