Inlägg från: Anonym (111) |Visa alla inlägg
  • Anonym (111)

Hur mycket hjälper ni varandra?

TS: så länge ni är särbo så skulle jag vara rätt noga med att man faktiskt har separata ekonomier. Du skriver att du har barn så jag antar att han inte har några? Det påverkar era ekonomier olika givetvis. 

Om han vill bjuda dig ibland så är det ett val han gör, och detsamma för dig. Har du inte råd så har du inte, och då får du säga det. Bensinpengar tycker jag är schysst att du ger, eftersom du har nytta av att han har bil.

Men du skriver att han bjuder så länge han har pengar och i slutet av månaden bjuder du - förstod jag rätt? Kan du inte notera hur mycket mat mm som han bjuder dig på under en månad så att du har koll, och så får du i så fall försöka rikta in dig på att du kan bjuda på ungefär motsvarande summa men inte mer? 

Hur gjorde du med tex matshopping innan ni möttes? Hur löste du saker då? För det är något jag tycker alla ska fundera över, hur man klarar sig ensam. Om en partner tycker att den blir "utnyttjad" (nu kanske han inte alls tycker det), tex för att den har bil och alltid får skjutsa så bör man ha en plan B, liksom. 

Hans snus? WTF - har han så ont om pengar men ändå vill ha sitt beroende så ska väl ändå inte du bidra till det? (så tänker jag iaf) 

Svar på tråden Hur mycket hjälper ni varandra?