Orkar inte mer
Hej
jag känner också igen mig i det du beskriver, om än kanske inte riktigt lika starkt. Men jag gick iaf i nån sorts behandling mot ältande /PRO via vårdcentralen I Stockholm för ett par år sen som var helt utan mediciner. i kort gick det ut på att bli medveten om när orosspiralerna sätter igång och då ha knep för att uppmärksamma det. Sätta av orostid varje dag där man kunde älta loss men ff a hitta lösningar på de problem som faktiskt går att lösa. Lämna det andra därhän. Meditation och medveten närvaro var andra viktiga nycklar. Tror på konceptet även om jag kanske inte lyckades hålla i rutinerna riktigt. Har dock tänkt på det då jag fallit tillbaka i orosspiraler om allt möjligt på senare tid (så det var bra att friska upp minnet på metoderna, tack för det). Men skulle också vilja uppmana dig att gå till vårdcentralen och se om de har något liknande för dig, det var gruppsessioner och även gratis där jag gick. Hoppas att det kan hjälpa dig. E så sjukt jobbigt att älta och oroa sig genom livet, när majoritetmen av dessa scenarios troligen aldrig ens inträffar. Vi borde lägga tiden på annat istället. Kram!