Inlägg från: Beauceron |Visa alla inlägg
  • Beauceron

Hundbajs-konflikt

Mortiscia80 skrev 2023-08-01 22:34:35 följande:
    Nej, jag reagerade på din beskrivning av att du skrev "men hos oss skyddar vi varandra". Det tyder på att man lever i någon slags våldskultur med klantänkande i botten och det är inte med "araber" i åtanke. Du har en ganska snäv syn av världen om det är det enda du tänker på. Det där tankesättet är högst levande hos VITA personer i t ex Usa.
    Fast jag tolkade också din kommentar om "klantänkande" som rasistisk. Och sedan "lågstatusbeteende" på det. Det blev en hel del onödiga fördomar och antaganden, oavsett vad du avsåg.

Tycker många var onödigt dömande mot TS. Jag kan ändå tycka att hon hade rätt att agera tillbaka om någon visar sådan aggressivitet som hon beskrev. Tyder ju ändå på en viss självrespekt och mod. Visst är det oklokt, men inte fel i sig.

Att det blev en lång diskussion i tråden är ju liksom båda parters fel, inte bara för att TS (åter igen) bara försökte försvara sig själv. Är glad att @Magical och @Nymphaea kom med visdom och öppenhet, till skillnad från er andra.

Sedan får man en generell uppfattning om att det är vanligt med främlingsfientlighet i det här forumet. Vet inte om sidan lockar en viss demografi eller om det motsvarar utsträckningen av främlingsfientligheten i befolkningen. Skillnaden kan ju också bero på att man kan vara anonym här och därmed vågar yttra denna retoriken. Skulle vara intressant att få svar på, för man börjar nästan bli orolig.
Svar på tråden Hundbajs-konflikt