• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-03 14:11:44 följande:

Då är de full fart med mindre trevliga sms och samtal om att ja måsta
    ta bort det. Extrem härskar teknik blir så ledsen. Lägger
    allt på mig. ? ja måste ju förstå att detta ej går ? ? det är
    de enda rimliga? ? du måste ta bort det? 
    det är ett barn är i vecka 8 på torsdag och han har mage o berätta hur enkelt det är med abort  bara 2 piller sen  klart.
    mår så dåligt av detta va tusan ska till läkare i veckan för att tidsbestämma men vet ju redan eftersom jag bara varit med honom.

Ska man nu säga: skit du i allt skriver far okänd o så
    får vi se om de gör nån utredning eller ej eller fråga om han vill stå
    med?
    men efter hans press nu gråter ja var kväll o funderar på
    abort nått ba inte gjort sen enbart första dagarna sen lom hormoner o de tankarna försvann? .. 

Det är därför man inte berättar något för killen förrän det är för sent för att göra abort. Man riskerar onödiga gräl och man riskerar att bli pressad känslomässigt. Du var ju så säker att du skulle behålla det och han inget bestämmer men nu tvivlar du.

Vore jag du så skulle jag inte svara eller vara tillgänglig för denna kille mer. Det finns inget att diskutera mer. Eventuellt först upplysa honom om att det är ditt beslut och att möjligheten för abort finns inte till för män som inte vill ha barn, och om han inte slutar argumentera och pressa dig om det så kommer du inte svara honom mer.

• molly50
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-03 14:11:44 följande:

Då är de full fart med mindre trevliga sms och samtal om att ja måsta
    ta bort det. Extrem härskar teknik blir så ledsen. Lägger
    allt på mig. ? ja måste ju förstå att detta ej går ? ? det är
    de enda rimliga? ? du måste ta bort det? 
    det är ett barn är i vecka 8 på torsdag och han har mage o berätta hur enkelt det är med abort  bara 2 piller sen  klart.
    mår så dåligt av detta va tusan ska till läkare i veckan för att tidsbestämma men vet ju redan eftersom jag bara varit med honom.

Ska man nu säga: skit du i allt skriver far okänd o så
    får vi se om de gör nån utredning eller ej eller fråga om han vill stå
    med?
    men efter hans press nu gråter ja var kväll o funderar på
    abort nått ba inte gjort sen enbart första dagarna sen lom hormoner o de tankarna försvann? .. 

Jag håller med Anonym (M) här.
    Du borde ha väntat med att berätta tills det är försent för abort.
    Men jag tycker fortfarande att du ska behålla barnet och göra klart för honom att han inte kan fatta det beslutet åt dig.
    Och ange honom som far,för barnets skull.
    Gör du inte det så får du heller inget underhåll.
    Han skulle ha tänkt efter innan och använt skydd om han nu inte ville ha fler barn.
    Det är inte ett dugg synd om honom. 

Kram till dig! 
  • Anonym (Norra sthlm)
    molly50 skrev 2023-09-03 16:18:51 följande:
    Jag håller med Anonym (M) här.
    Du borde ha väntat med att berätta tills det är försent för abort.
    Men jag tycker fortfarande att du ska behålla barnet och göra klart för honom att han inte kan fatta det beslutet åt dig.
    Och ange honom som far,för barnets skull.
    Gör du inte det så får du heller inget underhåll.
    Han skulle ha tänkt efter innan och använt skydd om han nu inte ville ha fler barn.
    Det är inte ett dugg synd om honom. 

Kram till dig! 
    Tack snälla ! Ja de va kanske en förhoppning att han skulle vara lite mer mänsklig och stöttande, men så va inte fallet.
    tack för råden. 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-09-03 14:23:51 följande:

Det är därför man inte berättar något för killen förrän det är för sent för att göra abort. Man riskerar onödiga gräl och man riskerar att bli pressad känslomässigt. Du var ju så säker att du skulle behålla det och han inget bestämmer men nu tvivlar du.

Vore jag du så skulle jag inte svara eller vara tillgänglig för denna kille mer. Det finns inget att diskutera mer. Eventuellt först upplysa honom om att det är ditt beslut och att möjligheten för abort finns inte till för män som inte vill ha barn, och om han inte slutar argumentera och pressa dig om det så kommer du inte svara honom mer.

Tack för alla råd, ska faktiskt använda din sista mening om han inte slutar pressa den var bra. Riktigt bra. 

tack igen ångrar dock att ja inte väntade men trodde verkligen ja kände honom på ett annat sätt och sättet
    att uttrycka sig är liksom något nytt?.

är bara lite rädd om ja ska va ärlig vad han ska göra om ja vägrar- va nästa hot blir.. känner ja inte nu och han får sån panik. Vad händer då om ja vägrar vad är han beredd att
    göra för att skydda sin lögn för sin sambo ? nästan lite oroad 
  • Anonym (M)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-03 18:40:49 följande:
    Tack för alla råd, ska faktiskt använda din sista mening om han inte slutar pressa den var bra. Riktigt bra. 

tack igen ångrar dock att ja inte väntade men trodde verkligen ja kände honom på ett annat sätt och sättet
    att uttrycka sig är liksom något nytt?.

är bara lite rädd om ja ska va ärlig vad han ska göra om ja vägrar- va nästa hot blir.. känner ja inte nu och han får sån panik. Vad händer då om ja vägrar vad är han beredd att
    göra för att skydda sin lögn för sin sambo ? nästan lite oroad 
    Ja, självklart visade han inte sådana sidor för dig då när han vill kunna ha dig. Nu har han panik.

Om han inte lyssnar så blockar du honom och talar om det, och inte pratar med honom mer så han kommer få begränsade möjligheter att ge något hot. Olaga hot får du anmäla till polisen men dokumentera det, spara sms och hädanefter spela in alla samtal ni har, givetvis utan att han vet om det.
  • molly50
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-03 18:36:26 följande:
    Tack snälla ! Ja de va kanske en förhoppning att han skulle vara lite mer mänsklig och stöttande, men så va inte fallet.
    tack för råden. 
    Det här bevisar ju bara att han inte hade tänkt lämna sin fru för dig.
    Han har bara haft dig som en leksak vid sidan om.
    Så var glad att du är av med honom.
    Men jag tycker inte att du ska göra abort för hans skull.
    Han får ta konsekvenserna av sina handlingar. 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-09-03 18:46:09 följande:
    Ja, självklart visade han inte sådana sidor för dig då när han vill kunna ha dig. Nu har han panik.

Om han inte lyssnar så blockar du honom och talar om det, och inte pratar med honom mer så han kommer få begränsade möjligheter att ge något hot. Olaga hot får du anmäla till polisen men dokumentera det, spara sms och hädanefter spela in alla samtal ni har, givetvis utan att han vet om det.
    Hur spelar ja in samtal? Han skickar meddelanden som är hotande de är mer att han kör på att ja måste ju
    förstå att de måste
    avslutas osv?
  • Anonym (Norra sthlm)
    molly50 skrev 2023-09-03 19:01:22 följande:
    Det här bevisar ju bara att han inte hade tänkt lämna sin fru för dig.
    Han har bara haft dig som en leksak vid sidan om.
    Så var glad att du är av med honom.
    Men jag tycker inte att du ska göra abort för hans skull.
    Han får ta konsekvenserna av sina handlingar. 

Ja så är det ( sambo) men sak samma. Så märkliga argument bara de funkar ju ej de här varken för dig eller mig-
    måste ju avbryta o de e enkelt bara o ta tabletter innan v 10 o han hade räknat ut på sitt vis vilken vecka ja va i men de e ju inte så man räknar dock men killar vet väl ej de.. han räkna från när ja blev gravid. 

• Anonym (Kimchi)

Avsluta både graviditeten och relationen. Dömt att misslyckas båda två. Han kommer aldrig lämna sin fru. Han leker och utnyttjar dig. Hur kan du ens överväga att fortsätta graviditeten med berott mod där barnet aldrig ens har en rimlig chans att få en fader i sitt liv? Ruskigt ego. Ja jag tycker Lina om de som väljer att få barn på egen hand. Visst fattar jag att det skiter sig även med de nästa intentioner men att starta på noll är tufft. 

Unna dig en riktig partner Som kan stå för relationen med dig. Dom vill bilda familj med dig. Skit i den otrogne ynkryggen. Låt dig inte trampas på. 

• molly50
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-03 19:30:39 följande:

Ja så är det ( sambo) men sak samma. Så märkliga argument bara de funkar ju ej de här varken för dig eller mig-
    måste ju avbryta o de e enkelt bara o ta tabletter innan v 10 o han hade räknat ut på sitt vis vilken vecka ja va i men de e ju inte så man räknar dock men killar vet väl ej de.. han räkna från när ja blev gravid. 

Då kan ju du kontra med att "Det måste väl du förstå att göra en abort är inte som att nysa?" eller något sådant.
    Eller "Det måste väl du förstå att har man oskyddat sex så kan det bli barn?"
    Han är den som var upptagen,men lurade dig att tro något annat.
    Så han är ju den som har mest att förlora på det här.
    Och det vet han. Det är därför han beter sig så rövigt som han gör.

Jag tycker du ska spara sms:en,om de är hotfulla och anmäla det.
    Och har du möjlighet att spela in om han ringer så gör det. 
    Även om jag tycker att det allra bästa är att göra som M skrev att tala om för honom att om han inte slutar argumentera och pressa dig så kommer du inte att svara honom mer och sen blocka honom.
    Låt honom svettas.

Svar på tråden Gravid men han är upptagen