• Nomen123

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Mathilda88 skrev 2023-12-04 17:33:47 följande:
    Ja definitivt! SoligHjärta
    Hur mår du? Känner du något i kroppen, typ molande värk eller liknande? 😊
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-04 19:41:53 följande:
    Nej, har fortfarande ont i kroppen efter äggplocket haha, försökte jobba gångna natten men jag går fortfarande i snigelfart och magen blev sämre med svullnaden och ont. Så sjukat mig kommande nätter, får ge kroppen lite mer tid för återhämtning. Så imponerad över folk som bara kan jobba direkt eller vara aktiva. Hade visserligen kanske kunnat fungera med ett stillasittande jobb, men som sjuksköterska är man uppe på fötterna typ hela tiden. 
    Sen har jag samma biverkningar av progesteronet som tidigare gånger med ömma bröst. Så inget att bry sig om. Så tyvärr kan jag inte utvärdera symtom för att se om ngt händer  Solig
    Är du överstimulerad eller bara svullen efter äggplock? Jag var så nervös över att vara överstimulerad och när han tittade med ultraljud innan återföring så fanns inga vätska all i äggstockarna.. dem hade typ räknat med att jag skulle bli överstimulerad 🙈
    nu mår jag toppen igen, kan dock känna av lite trög mage, första dagen typ förstoppad.. 
    nu endast lite molande värk någon gång då och då.. vet inte om det är bra eller dåligt.. ????
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-05 16:29:13 följande:

Fick besked innan idag att ingen av våra kvarvarande embryon tyvärr klarade sig till frysen. Inte förvånad men såklart hade ett litet hopp grott.

Typiskt :/ håller så tummarna för dig nu 🙏
  • Nomen123
    Sassa026 skrev 2023-12-05 21:15:20 följande:

Hej! 
    Kom in på den här tråden av en slump när jag googlade en massa om ivf. 
    Jag håller på med min första ivf och hade återföring igår. Såg att fler här hade testdag 17/12, va spännande! 
    Och önskar alla här stort lycka till! 

Hej 😊 jag gjorde återföring av en 5 dagars i lördags och har test dag på lucia.. så då är vi rätt så nära 🙏
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-07 14:30:58 följande:
    Har nu fått svar från RMC om denna tredje gångens utveckling utav embryona! Inte lika positivt som embryologen utryckte i lördags, men gissar att de bara ville inge oss mer hopp.
    Dom 2 vi fick tillbaka var i likvärdigt fint skick iallafall oavsett Hjärta där de ser god potential till graviditet och barn.

På dag 2 - av de övriga 8 embryona - hade 3st totalfragmenterats grad 5 (trodde bara det fanns upp till 3, men man lär sig nytt hela tiden), 3 st avstannat i celldelningen och fragmenterats till grad 3, samt 1 uppvisade SER (smooth endoplasmic reticulum clusters - vet ännu inte vad det innebär, men det kan inte utvecklas till graviditet och barn uppgav dom iallafall).

Den sista delade sig till 4-cellig dag 2 men ojämnt och stora fragment, odlades vidare men fragmenterades mer och avstannade som tidig blastis på dag 5, cellfattig. 

RMC och vi har fortsatt gott hopp till de två små återförda Hjärta
    👏😍 jag fick reda på idag att vi fick 7 lika fina embryon till frysen 🥹
  • Nomen123
    Chajsa skrev 2023-12-06 23:13:47 följande:

Grattis till att vara en ruvare! 

Jag tänker att jag lever på så hälsosamt jag kan men utan några drastiska förändringar i kost eller tillskott som kroppen kan reagera på. Äter folsyra, d-vitamin, omega 3. Det kanske inte är dumt att ta kosttillskott för gravida som innehåller allt? Badar inte (undviker bara ett par veckor, känns bäst så), går promenader men undviker att ta ut mig. Två koppar kaffe max. Har redan tjuvtestat positivt men nu har jag is i magen och håller mig till testdagen? håller tumannarna för dig!!! 

Grattis 🥰 när började du tjuvtesta? 🙈
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-07 18:09:46 följande:
    Stort grattis Hjärta
    Tack snälla 🥹❤️ hur går det för dig? 
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-08 14:43:18 följande:

Jo det går bra Hjärta Mår rätt bra. Inne på ruvardag 6 nu.

Insett i efterhand att på morgonen när embryona var 6 dagar gamla (ruvardag 4) så vaknade jag på morgonen av ett drag/sug i ljumskarna/magen. Tänkte då bara att det var ett symtom av progesteronet, men har inte hänt igen sen dess. Hoppas det var ett gott tecken.Hjärta

Just nu försöker jag bara hitta en större bekväm BH till de växande brösten Cool De har vuxit var gång av progesteronet, men nu tagit längre tid än föregående gångerna så nu får man inte plats i de ordinarie BHarna Oskyldig

Gott att du mår bra 🥰 jag är ju också på ruvardag 6, längtar så tills att få testa.. 
    jag har dock fått lite problem med förstoppning efter allt en tryckt i sig.. 

ja brösten växer och ömmar om varannat, min sambo har sagt det flera gånger att brösten växt så det syns uppenbarligen också 😂 
  • Nomen123
    Chajsa skrev 2023-12-08 17:21:47 följande:
    Tack! Tog första ?testa tidigt? på RD 6 med hög känslighet men rekommenderar inte det pga risk för att så känsligt test fångar upp HCG-rester från ovitrellen. Sen tog jag ett clearblue med veckoindikator som visade 1-2 veckor på RD8 och idag RD12 stod det 2-3 veckor! Ska du tjuvtesta? 😊
    Visade det starkt eller väldigt svagt då? 💕 
    jag vet inte hur jag ska göra, det är endå 15 dagar sen jag tog ovitrellen nu så den bör väl ha lämnat kroppen? 😊
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-09 03:26:24 följande:

Nice du också är lika långt 😊 Eller längre rättare sagt faktiskt då du fick 5-dagars tillbaka? Mina var 2-dagars så enbart 9 dagar gamla idag 😊. Ditt blir 12 om jag tänker rätt? ❤️

Haha nej det är lätt hänt! Därför har jag skaffat laxantia hemma för säkerhets skull  😅. Väl värt det. 

Haha, min sambo med 😂 Påpekade det själv häromdagen. Han klagar inte även om jag har bra storlek från början 😅😂

Ja idag är embryot 13 dagar ❤️🥰
    jag ska erkänna att jag smyg testade idag, visade ett streck.. svagt men ändå synligt.. 🌟 vet inte om jag ändå vågar tro riktigt än, testdag på Onsdag ❤️ 
  • Nomen123
    Björkenli skrev 2023-12-09 08:54:48 följande:

Drömde inatt att jag fick negativt besked av kliniken..
    Drömde sen också att mormor var döende, fast hon varit där i 13 år typ.. Och att smärtan var lika stark som om det vore på riktigt. Även i drömmen om negativt besked kändes det väldigt verkligt och extremt deppigt..

Dvs säkert mycket hormoner i omlopp som ställer till!!

Hur mår ni andra på progesteronet??

Jag drömmer också sjukt mycket, flera drömmar på en natt liksom.. 💭 

jag tar cyklogest morgon och Kväll, har upplevt förstoppning annars inget.. lite extra trötthet. hur mår du? 😊
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-09 15:58:05 följande:
    Tacksamt att du iallafall mår fysiskt bra 🙏. Men nej de där hormonerna kan vara vidriga när de snurrar!! Ta hand om dig så gott det går ❤️

Nomen: Stort grattis!! 🥳❤️
    Håller tummarna för att det är positivt på riktigt 🙏 längtar såå till onsdag nu ❤️
  • Nomen123
    Björkenli skrev 2023-12-10 22:12:56 följande:

@nomen, förstår det!!
    Längtar också till onsdag nu bara för det😄 
    Om det inte går vägen för mig kan jag iaf glädja mig med er andra!

Igår var dag 6 efter befruktningen! Vilket innebär inplantationsdag!

Så himla konstigt att veta att antingen finns det ett pre embryo som bäddar in sig och som lever och utvecklas...
    Eller så är det redan en död liten sak på några celler bara som kommer vara kvar till nästa mens...

Verkligen liv eller död..

Hoppas innerligt på det första. 

Ursäkta mitt mörka pms sinne!!
    Svårt att inte tänka vad som kan finnas där inne just nu... Och märkligt att inte veta...

Eller hur, känslan av antingen eller.. 
    jag hoppas men är samtidigt är jag livrädd för att hoppas.
    jag har inte berättat för min sambo att jag smygtestat då han inte ville testa/veta innan.. 
    men jag kan liksom inte hålla mig 🙈 

• Nomen123

Godmorgon 🌟
    vaknade tidigt, test-dagen är här. 

Positivt, ska överaska sambon när han vaknar 💕

hoppas ni alla får en fin Lucia 🌟

• Nomen123
    Björkenli skrev 2023-12-13 12:46:09 följande:

Nomen 123

Å va härligt!! Stort grattis💞

Tack snälla ❤️
  • Nomen123
    Chajsa skrev 2023-12-13 23:08:51 följande:
    Stort grattis! Kul att vi båda plussat 💕 Känner du något? Jag har ömma bröst, lite molvärk och är arg som ett bi haha annars inget särskilt. Min senaste graviditet avstannade i v 7 så jag oroar mig mycket. Men försöker vända på statistiken- 80% att det går bra nu! Minst! 
    jätteroligt 👏💕
    jag känner hunger, illamående tidig morgon och trötthet.. 🙏
    åh vi hoppas vi klarar oss från det och att dem närmsta veckorna rusar förbi, finns ju absolut en oro för vad som faktiskt kan hända.. längtar så tills ultraljudet den 9/1 för att se om där finns ett hjärta som tickar 🥹❤️
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-17 11:11:36 följande:
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå.
    Jag har tänkt på dig sen igår? ❤️
    hoppades så  hårt för din skull. 
    Blir så ledsen för din skull 😔
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-17 11:11:36 följande:
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå.
    Testade du med testet från kliniken? ❤️
  • Nomen123
    Sola0023 skrev 2023-12-18 18:43:30 följande:
    Ska det bara vara ett streck? ☺️
  • Nomen123
    Sola0023 skrev 2023-12-22 22:00:47 följande:
    Det va ett plus! Testdagen är egentligen på söndag.  Satte in 5 dagars 11/12. Men nu börjar nästa väntan på v 12 och sen är det nåt nytt som oroar... HUR ska jag kunna slappna av?!

Stort Grattis 🤗🙏
    får du inte ett ultraljud i vecka 9? 

jag satte in ett 5 dagars den 2e december och har första ultraljudet den 9/1 ????
    längtar så. Går in i vecka 7 på tisdag ❄️

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023