• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-08 14:43:18 följande:

Jo det går bra Hjärta Mår rätt bra. Inne på ruvardag 6 nu.

Insett i efterhand att på morgonen när embryona var 6 dagar gamla (ruvardag 4) så vaknade jag på morgonen av ett drag/sug i ljumskarna/magen. Tänkte då bara att det var ett symtom av progesteronet, men har inte hänt igen sen dess. Hoppas det var ett gott tecken.Hjärta

Just nu försöker jag bara hitta en större bekväm BH till de växande brösten Cool De har vuxit var gång av progesteronet, men nu tagit längre tid än föregående gångerna så nu får man inte plats i de ordinarie BHarna Oskyldig

Gott att du mår bra 🥰 jag är ju också på ruvardag 6, längtar så tills att få testa.. 
    jag har dock fått lite problem med förstoppning efter allt en tryckt i sig.. 

ja brösten växer och ömmar om varannat, min sambo har sagt det flera gånger att brösten växt så det syns uppenbarligen också 😂 
  • Chajsa
    Nomen123 skrev 2023-12-07 18:01:42 följande:
    Grattis 🥰 när började du tjuvtesta? 🙈
    Tack! Tog första ?testa tidigt? på RD 6 med hög känslighet men rekommenderar inte det pga risk för att så känsligt test fångar upp HCG-rester från ovitrellen. Sen tog jag ett clearblue med veckoindikator som visade 1-2 veckor på RD8 och idag RD12 stod det 2-3 veckor! Ska du tjuvtesta? 😊
  • Nomen123
    Chajsa skrev 2023-12-08 17:21:47 följande:
    Tack! Tog första ?testa tidigt? på RD 6 med hög känslighet men rekommenderar inte det pga risk för att så känsligt test fångar upp HCG-rester från ovitrellen. Sen tog jag ett clearblue med veckoindikator som visade 1-2 veckor på RD8 och idag RD12 stod det 2-3 veckor! Ska du tjuvtesta? 😊
    Visade det starkt eller väldigt svagt då? 💕 
    jag vet inte hur jag ska göra, det är endå 15 dagar sen jag tog ovitrellen nu så den bör väl ha lämnat kroppen? 😊
  • Björkenli

@Chajsa 
    Oj men det låter ju väldigt positivt!!
    Håller tummarna!! Riktiga testdagen börjar närma sig också...☺

@Mathilda88 
    Dag 6 är väl då implantationen sker, så låter ju onekligen som att det kan vara ett gott tecken++

Jag känner mig allmänt låg idag. 
    Hade tid hos frisören för att göra slingor i utväxten. Är alltid nervös hos frisören för håret är så viktigt för mig, men var nog extra känslig nu. 
    Tyckte det blev för mörkt, ville bara vara sommarblond.. hon sa bara efteråt att "å va fint det blev!" Men frågade inte vad jag tyckte, om hon fick till det så som jag hade önskat. Tycker det är så konstigt när de inte vill veta utan bara få iväg en på en gång efteråt...

Så nu vill jag inte se mig i spegeln och det känns jättejobbigt att hon först gjorde slingor som sliter och sen la en nyansering som mörkade ner, så att om jag nu vill bli ljusare igen måste jag bleka ännu mer och slita ännu mer på håret...

Antar att det är alla hormoner för idag har detta med håret känts som världens undergång och jag känner mig bara pessimistisk ang allt..

Googlade lite och i åldern 38- 40 år är det bara ca 20% av alla som får en live birth vid första återföringen.. 27% som blir gravida...

Hade googlat innan att chansen var stax under 50% för att bli gravid men nu med dessa siffror har jag helt tappat hoppet..

Känner mig lite pms känslig typ...

Och snart är det mitten av december och jag har fortfarande inte ens pengar att betala för ivfn (betalade med visa så får fakturan i slutet av månaden..).

Pratade med en psykolog igår ang om jag skulle våga fråga mina föräldrar om lån...

Är så genant att vara 40 och inte kunnat ordna en bättre ekonomi för mig själv...

Ja ni hör, mest mörka tankar. 

Ska jobba extra lördag och söndag för att få in lite extra iaf. Men ja det räcker ju inte långt för att täcka de ca 60 000 jag lagt ut nu på ivfn totalt (inkl donator, mediciner, resa, ultraljud I Sverige x2..).

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-08 17:18:36 följande:
    Gott att du mår bra 🥰 jag är ju också på ruvardag 6, längtar så tills att få testa.. 
    jag har dock fått lite problem med förstoppning efter allt en tryckt i sig.. 

ja brösten växer och ömmar om varannat, min sambo har sagt det flera gånger att brösten växt så det syns uppenbarligen också 😂 

Nice du också är lika långt 😊 Eller längre rättare sagt faktiskt då du fick 5-dagars tillbaka? Mina var 2-dagars så enbart 9 dagar gamla idag 😊. Ditt blir 12 om jag tänker rätt? ❤️

Haha nej det är lätt hänt! Därför har jag skaffat laxantia hemma för säkerhets skull  😅. Väl värt det. 

Haha, min sambo med 😂 Påpekade det själv häromdagen. Han klagar inte även om jag har bra storlek från början 😅😂

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-08 20:38:40 följande:
    Visade det starkt eller väldigt svagt då? 💕 
    jag vet inte hur jag ska göra, det är endå 15 dagar sen jag tog ovitrellen nu så den bör väl ha lämnat kroppen? 😊
    Ovitrellen syns i 10 dagar, sen har den gått ur kroppen. 👍
  • Mathilda88

Björkenli: Stackare, låter onekligen tufft, och det blir definitivt inte lättare utav alla dessa hormoner i kroppen som snurrar! Så bra du har en psykolog att prata med ❤️. Klinikerna brukar även som plan B ha lån-möjligheter. Hoppas allt löser sig smidigt 🙏

• Björkenli

Drömde inatt att jag fick negativt besked av kliniken..
    Drömde sen också att mormor var döende, fast hon varit där i 13 år typ.. Och att smärtan var lika stark som om det vore på riktigt. Även i drömmen om negativt besked kändes det väldigt verkligt och extremt deppigt..

Dvs säkert mycket hormoner i omlopp som ställer till!!

Hur mår ni andra på progesteronet??

• Nomen123
    Mathilda88 skrev 2023-12-09 03:26:24 följande:

Nice du också är lika långt 😊 Eller längre rättare sagt faktiskt då du fick 5-dagars tillbaka? Mina var 2-dagars så enbart 9 dagar gamla idag 😊. Ditt blir 12 om jag tänker rätt? ❤️

Haha nej det är lätt hänt! Därför har jag skaffat laxantia hemma för säkerhets skull  😅. Väl värt det. 

Haha, min sambo med 😂 Påpekade det själv häromdagen. Han klagar inte även om jag har bra storlek från början 😅😂

Ja idag är embryot 13 dagar ❤️🥰
    jag ska erkänna att jag smyg testade idag, visade ett streck.. svagt men ändå synligt.. 🌟 vet inte om jag ändå vågar tro riktigt än, testdag på Onsdag ❤️ 
  • Nomen123
    Björkenli skrev 2023-12-09 08:54:48 följande:

Drömde inatt att jag fick negativt besked av kliniken..
    Drömde sen också att mormor var döende, fast hon varit där i 13 år typ.. Och att smärtan var lika stark som om det vore på riktigt. Även i drömmen om negativt besked kändes det väldigt verkligt och extremt deppigt..

Dvs säkert mycket hormoner i omlopp som ställer till!!

Hur mår ni andra på progesteronet??

Jag drömmer också sjukt mycket, flera drömmar på en natt liksom.. 💭 

jag tar cyklogest morgon och Kväll, har upplevt förstoppning annars inget.. lite extra trötthet. hur mår du? 😊
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023