• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Nomen123
    Björkenli skrev 2023-12-13 12:46:09 följande:

Nomen 123

Å va härligt!! Stort grattis💞

Tack snälla ❤️
  • Mathilda88

Hanterade cytostatikabehandliad pat inatt och var idag orolig om man kanske riskerat kontaminering i ngt av alla moment. Så för säkerhets skull tog jag ett tidigt test idag för att inte oroa mig för ev påverkam på söndag. Tog CB testa tidigt med text. Det var negativt 😭. Inte över förrän på söndag, hoppas än, men oddsen blev tyvärr sämre..

• Chajsa
    Nomen123 skrev 2023-12-13 03:59:03 följande:

//

Godmorgon 🌟
    vaknade tidigt, test-dagen är här. 

Positivt, ska överaska sambon när han vaknar 💕

hoppas ni alla får en fin Lucia 🌟

Stort grattis! Kul att vi båda plussat 💕 Känner du något? Jag har ömma bröst, lite molvärk och är arg som ett bi haha annars inget särskilt. Min senaste graviditet avstannade i v 7 så jag oroar mig mycket. Men försöker vända på statistiken- 80% att det går bra nu! Minst! 
  • Chajsa
    Mathilda88 skrev 2023-12-13 20:29:50 följande:

Hanterade cytostatikabehandliad pat inatt och var idag orolig om man kanske riskerat kontaminering i ngt av alla moment. Så för säkerhets skull tog jag ett tidigt test idag för att inte oroa mig för ev påverkam på söndag. Tog CB testa tidigt med text. Det var negativt 😭. Inte över förrän på söndag, hoppas än, men oddsen blev tyvärr sämre..

Försök ha is i magen, negativt nu innebär inte att det är kört! Vilken ruvardag är du på? 
  • Mathilda88
    Chajsa skrev 2023-12-13 23:10:22 följande:
    Försök ha is i magen, negativt nu innebär inte att det är kört! Vilken ruvardag är du på? 
    Nej har ett litet hopp kvar då det är 4 dagar kvar till på söndag. ❤️ Inte slutmätigt resultat förrän dess! Ruvardag 11 med 2-dagars, så de är 13 dagar gamla (2 veckor sedan äggplocket) och drygt en vecka sen ev inplantering. Ruvardag 15 på söndag.
  • Nomen123
    Chajsa skrev 2023-12-13 23:08:51 följande:
    Stort grattis! Kul att vi båda plussat 💕 Känner du något? Jag har ömma bröst, lite molvärk och är arg som ett bi haha annars inget särskilt. Min senaste graviditet avstannade i v 7 så jag oroar mig mycket. Men försöker vända på statistiken- 80% att det går bra nu! Minst! 
    jätteroligt 👏💕
    jag känner hunger, illamående tidig morgon och trötthet.. 🙏
    åh vi hoppas vi klarar oss från det och att dem närmsta veckorna rusar förbi, finns ju absolut en oro för vad som faktiskt kan hända.. längtar så tills ultraljudet den 9/1 för att se om där finns ett hjärta som tickar 🥹❤️
  • Björkenli

Mathilda88: jag har ingen koll på hur stor chansen att det är positivt i förtid.  Håller alla tummarn. När är din egentliga testdag?
    Jag är på dag 11 efter att ägget blev fertiliserat,  och de sa att jag skulle testa dag 17 efter att det blev fertiliserat... Det blir på onsdag. 

Funderar på att börja testa för att det inte ska känns som en lika stor chock nästa vecka...

Drömde att jag var på nytt äggplock inatt.  Tror att jag mentalt börjar förbereda mig på nästa veva i januari..

Kanske ger de andra mediciner så att jag kan få fler ägg.. Och det kan ju variera månad till månad så det finns ju alltid hopp att det kan bli fler. 

• Mathilda88
    Björkenli skrev 2023-12-14 22:39:19 följande:

Mathilda88: jag har ingen koll på hur stor chansen att det är positivt i förtid.  Håller alla tummarn. När är din egentliga testdag?
    Jag är på dag 11 efter att ägget blev fertiliserat,  och de sa att jag skulle testa dag 17 efter att det blev fertiliserat... Det blir på onsdag. 

Funderar på att börja testa för att det inte ska känns som en lika stor chock nästa vecka...

Drömde att jag var på nytt äggplock inatt.  Tror att jag mentalt börjar förbereda mig på nästa veva i januari..

Kanske ger de andra mediciner så att jag kan få fler ägg.. Och det kan ju variera månad till månad så det finns ju alltid hopp att det kan bli fler. 

Nej och jag har än mer hopp nu igen om att det fortfarande kan bli positivt till på söndag 🙏❤️. Hade det inte varit för jobbet och cytostatikan så skulle jag inte ha testat tidigt - just för att slippa denna onödiga oro och bara fortsätta njuta av ruvardagarna som PUPO ❤️❤️. Har hittat tillbaka in i den bubblan och blir inget nytt test förrän tidigast söndag morgon. Hade jag inte jobbat söndag natt så hade jag övervägt att vänta till måndag morgon 😅. Söndag är också dag 17 för oss. 😊 
    Lät inte som ngn rolig dröm. Ja finns flera sorters mediciner och som du säger - varje månad är olika. Men nu ska vi först hålla tummarna för att det går bra för dig och det lilla stannar! ❤️
  • Emmylou91

grattis till era plus!!

lite uppdatering- äntligen fått svar på varför ja inte blir gravid så lätt, mina ägg växer inte till sig som dom ska. var på UL idag på dag 11 i cykeln och inte ett enda ägg har vuxit. Så skönt att få svart på vitt samtidigt som jag typ själv känt at detta var problemet i över ett år. Så sjukt att man själv måste fråga om UL och ta reda på detta. Ska få letrozol och ägglossningspruta. Sedan har jag 3 embryon i frysen också. Så just nu känns det ändå jävligt skönt.

hoppas ni alla får en bra jul.

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023