Quincey skrev 2024-01-15 08:37:59 följande:
Ja i nuläget så pekar det mer på spermierna. Kan tänka mig att det är fel på både ägg och spermier. Men känns sådär att anta att det är äggen nu när vi samtidigt har uppenbara avvikelser på spermierna.
Hittat att man kan göra spermatest privat på RMC Malmö, kostar då 4500 och då ingår DFI. Vet du om de testade SCSA i er utredning? Det var ett annat test som kostar 5000.
Vad tråkigt att så många säger nej men om ni vill fortsätta i Danmark antar jag att ni kan kontakta de två som sa ja långt i förväg eller hur lång väntetid har de? Förstår det, äggdonation kan man vänta med ett tag, känner jag iaf, har läst att ens ålder inte spelar någon större roll där eftersom det mer handlar om äggets ålder.
Känns väldigt likt vår situation när du beskriver det så!
Var tvungen att kolla våra papper igen, men ja SCSA ingick med DFI när våra prover togs. De stod på samma rad - SCSA,DFI (Rv <25%) samt raden under SCSA,HDS (Rv <10%). Rv= rekommenderat värde. Vad HDS står för vet jag inte. Lät som ett mkt rimligare pris!
Ja jättetråkigt, tydligen en stor kovändning på senaste åren tyvärr. De hade 1 respektive 2 månaders väntetid. Ja man får väl göra det isåfall om det går, men satt och räknade på tre försök hos Sellmers hamnar på 110?000 bara för basen. Sen tillkommer ICSI för våran del (drygt 8?000 per gång extra, så knappt 135?000 bara för det utan andra tillägg). ICSI ingår i svenska 3-pack. Och då landar vi på knappt 80?000. I Skåne iallafall. Tar vi CvL blir det 87?000 plus flyg och hotell. Men vi får se vart detta leder först. Förhoppningsvis till en graviditet så man inte behöver planera vidare för flertalet plock till.
Vi överväger även kromosomtest på oss båda för att få än klarare bild över vår situation, men Sellmers såg ingen vikt vid att lägga pengar på det idagsläget, även om Vitanova och Triangeln rekommenderade det. Avvaktar för tillfället med det, hoppas det är rätt val.
Nej det är en mkt god poäng, att äggdonation kan vänta av den anledningen just för att man kan bära utan problem längre upp i åldern. Sen hade man gärna haft ett barn och graviditet nu då resten av familjen har det och älskade när man själv var liten att ha jämnåriga släktingar. Men jaja, en lyx det helt enkelt, får prioritera just nu när tiden kanske ännu finns för egna genetiska embryon.