allihopa jag skulle behöva er hjälp Om det finns ngn som har erfarenhet av detta. Skulle uppskatta Det så mycket!
jag gjorde uttag förra fredagen den 19/1 men inga ägg befruktades och jag fick inget tillbaka.
innan det gjorde jag uttag i oktober utan att för ngt tillbaka då inget fortsatte dela sig till dag fem.
gången innan det var i maj så jag hade ett uppehåll från behandling från mitten på maj till september då jag började med spray.
nu till saken..
jag har fått besked om att jag kan börja spraya redan nu på fredag dvs wn vecka efter ägglosssningen som då var i fredags innan vi tog ut äggen.
detta är enda chansen för mig att kunna hinna med två till behandlingar under våren. Då blir det en nu i februari och sedan påbörjas nästa i maj juni. gör jag den inte nu finns risken att jag endast kommer hinna en då vi inte har möjlighet i mars början på april.
läkarna säger att det inte har någon betydelse för själva resultatet utan att det bara handlar om vad man sjölv önskar.
jag fundwrar dock på om tätare behandlingar kan ge sämre resultat.
den alltså första behandlingen började med sprutor den 21 februari med uttag 3e mars förra året. resulterade i två av fyra befruktade ägg.
jag startade sedan sprutorna den 16e april. Dvs första riktiga mensen efter den som kom i samband med negativt besked två veckor efter återföringen. den gången blev endast 2 av 8 ägg befruktade?
jag hade sen ett ganska långt uppehåll på ca 4 månader innan jag började spraya( då långa protokollet) i septeöver. Uttaget skedde sedan den 18 oktober.
resuktatet blev 10 av 13 befruktade ägg. Dock väntade vi till dag fem för återföring och alla slutade dela sig innan det så fick ingenting tillbaka.
Jag hade en ivf mens 29 oktober och sedan fick jag den första riktiga efter det den 1a december. jag började då spraya 21 dagar efter alltså 21a dec och plock 12e Jan.
Inget av 8 mogna ägg blev befruktat!
det mönster jag ser är att när det är tätare mellan behandlingen blir befruktningen sämre! Har någon också fått det eller är det här bara en tillfällighet!
vill starta med sprayen dirket men vill inte göra det om det blir sämre såkalrt! Läkaren säger att det inte spelar roll men man vill ju inte kasta massa försök i sjön !
antingen kör jag nu och sen igen i maj juni eller så väntar jag till april maj och gör bara en gång i vår. är orolig över mitt låga amh tillsammans med ålder och kännner att det är så lång tid fram om mitt tredje försök (Köpt tre pack) skulle vara i oktober november !