Quincey skrev 2024-02-07 13:26:29 följande:
Hoppas på bra nyheter för dig idag! ❤️❤️
Har de svenska klinikerna sagt att man kan undvika fragmentering av äggen med ICSI? Undrar eftersom vi gjort ICSI tre gånger och ändå haft fragmentering 1-3. Har ni kört vanlig IVF också? Låter vettigt av Olga, tyvärr blev det bara 10 stimuleringsdagar för mig denna gång 🤨
Har fått lite klarhet i progesteronnivån nu. Provet som togs hos Eliva var 7,5 nmol/L vilket motsvarar 2,2-2,5 ng/mL. Provet som togs nu motsvarar därmed 1,3-1,6 ng/mL. Gränsen som jag googlade mig till går vid 1,5 ng/mL. Så verkar på gränsen men kanske ändå ok. Kliniken tyckte det var bra och sa att de inte brukar testa det. Samtidigt verkar tex Olga lägga mycket vikt vid det.
Nej bara att undvika de fragmenterade spermierna genom ICSI, inte undvika fragmenterade embryon. Olga-kliniken tror sig kunna undgå det genom längre stimulering, Sellmer genom TESA och calcium-jon tillsats. Nej har inte kört vanlig IVF då sambon har för få spermier. Vet dock inte om man kanske gjorde det nu med donatorn kanske! Ja jag fick enbart 11 stimuleringsdagar denna gång, men även sist när vi fick 2 fina.
Åh men så skönt att senaste iallfall var under/på gränsen och inte förhöjt! Såklart känts tryggare med lägre och mer marginal, men så mkt bättre än det förra!

Ja Olga tar verkligen ett helhets-grepp över situationen! Men jag får smärre panik över allt de vill ha undersökt - främst att man på något vis ska hitta ngn klinik som kan ställa upp på alla dessa prover och undersökning - ex filmat VUL. Det ger mig ärligt talat enormt stresspåslag och ångest! Klarar inte av att begära det av ngn klinik eller ringa runt och få än fler nej gång på gång som nu med recepten. Då bad jag ändå även om VUL för att de skulle vara mer positiva, men icke.
Så även om jag skulle vilja välja Olga så vet jag verkligen inte hur jag ska reda ut allt runt omkring

Sen är det den etiska aspekten med att de skattar till Ryssland och Putin. Och resekostnader etc. Hoppas kunna hitta ngn närmare med liknande upplägg att satsa på, men verkar såklart inte så.