• LMSM

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Mathilda88 skrev 2024-01-23 01:48:31 följande:
    Beklagar återigen och lider verkligen med dig!! Särskilt som du mått så dåligt under dessa stimuleringar! ❤️❤️❤️ Spontant misstänker jag snarare sperman, uppenbarligen klarar den inte av att komma in själv tyvärr, kan kanske också förklara varför det inte blivit bättre befruktat tidigare iheller trots bra provsvar. Nu vet jag inte hur mkt mer du orkar med tanke på vilka pärser stimuleringarna varit, men har en donation av sperma varit att överväga? Exempelvis en split 50/50. Eller det känns för övermäktigt med fler stimuleringar och överväger äggdonation? Tänker på dig ❤️❤️
    Jag har precis pratat med läkaren och har är väldigt säker på att det inte är sperman då provet var ungefär 4 gånger så bra i både rörlighet och antal än vad man minst vill ha. Han sa att antagligen är det hårda ägg eller så var äggen omogna trots att de var rätt storlek. 

Jag tänker  kämpa på och absolut sista utvägen blir donerade ägg av min syster om det går så långt en tror det ligger år bort hehe. 
    Jag kan börja med spray redan på fredag sa läkaren eller så väntar jag tills 21 dagar efter nästa blödning. Känner mig osäker på att köra direkt om det skulle kunna ge sämre resultat (läkaren säger att det inte gör det) men jag är så otålig haha

tack Hjärta hoppas det gick bra för dig idag!
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-01-23 14:38:54 följande:

LMSM, det var TB som sa nej till långa. Vem träffade ni när ni var där?

Ok då borde det inte hända igen! Vilken otur ni måste ha haft. Det lyckades ju ändå på samma sätt tidigare så känns oväntat att det är hårda ägg men det kanske kan variera från gång till gång?

Vi har samma?:) tb föreslog fortsatt långa till mig men 
    endast gonal f och 375 som sophia gjorde sista gången där. 

min andra omgång i april maj förra våren hade ganska låg befrultningsgrad 2 av 8. behandlingen innan var misslyckades i mars och nu var det ju också bara ngn månad emellan behandlingarna så jag funderar på om det är så att för tighta behandlingar kan ge sämre resultat? 

tb sa nej till mig idag och att jag kan starta med spray på fredag men är så orolig. Vet inte hur jag ska göra. Om jag väntar två-tre månader kommer jag bara hinna med en omgång till under våren innan de stänger för semester under sommaren. man får ju panik när tiden går? 

han sa att det kan hända men de var ändå förvånade

• LMSM
    Björkenli skrev 2024-01-23 18:12:01 följande:

@LMSM
    De har sagt att jag i princip inte kan få fler än 3 ägg oavsett hur man gör. Det finns väl inte så många kvar helt enkelt. 
    Dvs jag har inte lägre dos för att kunna göra IUI, utan det går inte att stimulera fram så många ägg att IVF blir meningsfullt. 

😔

Får höra vad de säger nu. Har lite oron att jag slänger de här 25 000 som det här försöket kostar i sjön,  om jag hade kunnat få högre dos och då mer än 1 ägg... 300 är ju inte mycket och i och med att det är obefintlig risk för överstimulering mitt fall så är det väl bara att ösa på. 

Men jag kan verkligen ingenting om detta, så får lita på att de vet vad de gör. 

Har känt mig extremt pessimistisk men nu känner jag iaf en gnutta hopp. Har aldrig försökt bli gravid normalt och nu har jag iaf en mogen follikel och sperma kommer injiceras direkt i livmodern ju,  så en möjlighet finns ju trots allt. 

Liten chans men nu känner jag mig idag pyttelite taggad att flyga till Danmark imorgon. 

Okej då förstår jag. Men känns ändå som om de skulle kunna öka till Max då. Min läkare sa att många inte går över 300
    för
    de påstår att över inte ger mer men jag har varit oå
    två kliniker nu som båda sagt att jag ska ha högre dos än 300:..

Ja men klart  det kan gå!! Så länge du har ägg finns det ju möjlighet ! Hoppas att det går bra imorgon håller tummarna för dig! 
  • LMSM

allihopa jag skulle behöva er hjälp Om det finns ngn som har erfarenhet av detta. Skulle uppskatta Det så mycket!

jag gjorde uttag förra fredagen den 19/1 men inga ägg befruktades och jag fick inget tillbaka.

innan det gjorde jag uttag i oktober utan att för ngt tillbaka då inget fortsatte dela sig till dag fem. 

gången innan det var i maj så jag hade ett uppehåll från behandling från mitten på maj till september då jag började med spray. 

nu till saken.. 

jag har fått besked om att jag kan börja spraya redan nu på fredag dvs wn vecka efter ägglosssningen som då var i fredags innan vi tog ut äggen. 

detta är enda chansen för mig att kunna hinna med två till behandlingar under våren. Då blir det en nu i februari och sedan påbörjas nästa i maj juni. gör jag den inte nu finns risken att jag endast kommer hinna en då vi inte har möjlighet i mars början på april. 

läkarna säger att det inte har någon betydelse för själva resultatet utan att det bara handlar om vad man sjölv önskar.

jag fundwrar dock på om tätare behandlingar kan ge sämre resultat. 

den alltså första behandlingen började med sprutor den 21 februari med uttag 3e mars förra året.  resulterade i två av fyra befruktade ägg.

jag startade sedan sprutorna den 16e april. Dvs första riktiga mensen efter den som kom i samband med negativt besked två veckor efter återföringen.  den gången blev endast 2 av 8 ägg befruktade?

jag hade sen ett ganska långt uppehåll på ca 4 månader innan jag började spraya( då långa protokollet) i septeöver. Uttaget skedde sedan den 18 oktober.
    resuktatet blev 10 av 13 befruktade ägg. Dock väntade vi till dag fem för återföring och alla slutade dela sig innan det så fick ingenting tillbaka. 

Jag hade en ivf mens 29 oktober och sedan fick jag den första riktiga efter det den 1a december.  jag började då  spraya 21 dagar efter alltså 21a dec och plock 12e Jan. 

Inget av 8 mogna ägg blev befruktat! 

det mönster jag ser är att när det är tätare mellan behandlingen blir befruktningen sämre! Har någon också fått det eller är det här bara en tillfällighet!
    vill starta med sprayen dirket men vill inte göra det om det blir sämre såkalrt! Läkaren säger att det inte spelar roll men man vill ju inte kasta massa försök i sjön !

antingen kör jag nu och sen igen i maj juni eller så väntar jag till april maj och gör bara en gång i vår. är orolig över mitt låga amh tillsammans med ålder och kännner att det är så lång tid fram om mitt tredje försök (Köpt tre pack) skulle vara i oktober november !

• LMSM
    Quincey skrev 2024-01-24 08:21:37 följande:
    Kul att det är samma! Han sa nog nej till långa för mig eftersom vi fått ut bra antal ägg på korta.

Svårt beslut! Jag har haft 3 månader mellan försök 1 och 2 och 4 månader mellan försök 3 och 4 och de gav inte bättre resultat dvs inga blastocyster. Var högst befruktningsgrad omgång 1. Men förstår att man inte vill rusa igenom det om det skulle bli strul igen. Tror dock Noelani körde varannan månad och blev gravid försök 3?

Okej förstår skönt att få bra med korta! 

var det varannan alltså att Hon hade en ivf blödning och sen körde den första riktiga mensen som kom eller på andra? 

• LMSM
    Björkenli skrev 2024-01-24 16:17:11 följande:

Sitter på flygplatsen i Köpenhamn nu. 
    Gjort inseminationen idag.

Tror det var en sjuksköterska som gjorde det. Hon hade ingen bricka med titel och presenterade sig aldrig. 
    Gillar inte det med bemötande här. Alla är så trevliga men jag vill att folk som behandlar mig har skyltar där det står namn och titel och att de presenterar sig med namn och titel. Jobbar själv inom vården och är alltid jättenoga med det. 
    Hur som helst. Bara att vänta och se nu!

Ja sen tycker jag inte de är så noga med informationen. De har inte sagt något om att jag ska äta folsyra osv. Nu vet jag ju det ändå men jag tycker de borde vara supernoga med att lämna ut sån viktig information. 

Men jag hade praktik i Danmark en gång och minns att det var lite mer rätt på än i Sverige på något sätt..

Är lite orolig ang att dansa. Jag dansar lindy hop vilket är rätt stutsigt. När jag fått återföring i december frågade jag läkaren om det, som sa att man sett att människor som joggar har lite större abortfrekvens, så han tyckte inte att jag skulle dansa en skumpig dans!

Nu har jag lektion ikväll tex, och funderar på om jag ska avanmäla mig till en intensiv danskurs nästa helg (5h lektion lördag och söndag..).

Den jag träffade idag, som jag gissar är barnmorska, trodde inte det spelade någon roll. Men läkaren jag träffade förra gången var tydlig med att lindy hop borde vara som att jogga och något jag inte ska göra. 

Jag har haft perioder då jag inte mått så bra till och  från senaste åren och det är dansen som jag lever för i princip. Får så mycket glädje av att dansa, och den sociala aspekten av att träffa nya människor när man dansar. 

Kanske jag bara kan ta det lite lugnt...?

Och abortrisken från att jogga eller skumpa kanske inte är så här tidigt heller? 

Någon som vet förresten- när sker själva befruktningen efter insemination, om det nu blir en befruktning..?

Skönt att ha det gjort!

med sa faktiskt ingenting om folayra till mig heller när jag skulle börja med sprutorna på sophia men jag kan ha glömt att de sa ngt tidigare också. det är inte döviktigf heller som jag förstått utan snarare när man är gravid sen.

angående att springa och hoppa så tror jag det främst beror på att man kan snurra äggen eller ngt sånt vilket är kan vara smärtsamt och även farligt tror jag. Det är nog främsta anledningen till att man inte ska hoppa osv vid ivf . man får ju så många ägg vid stimuleringen som hänger på snå trådar har de förklarat för mig.
    edter plock ska man också ta det ganska lugnt främst för man gjort ett ingrepp. Du har ju gjort insemination så borde kanske inte vara samma sak. 
    angående missfall eller att det är svårare att bli gravid gäller ju för hård träning. Att dansa då och då är garanterat inte farligt för missfall set skulle ju vara otroligt

• LMSM
    Quincey skrev 2024-01-25 08:33:24 följande:
    Minns inte helt säkert men tror hon hade en IVF-blödning och sen körde på med sprutor på mensen månaden efter.

Har ni bestämt hur ni ska göra med nästa omgång?

Jag har nu fått en blödning på cykeldag 26, testat äl sedan cd 12 och inte fått positivt alls. Så vet inte om det är mens eller vad det är och om jag ska börja med sprutor ikväll 😞

A så gjorde jag förra våren när jag gjorde korta. 

jag vet faktiskt inte ännu tånkte fundera tills ikväll.
    grejen är också att min pappa är väldigt sjuk. Han fick Glioblastom hjärntumör våren 2022 vilket varit väldigt tufft men han svarade på behandling tills i augusti i år så hösten nu var kämpig och nu  precis i början på december hamnade han på hospice så jag har liksom varit dör varje dag under hela den här senast ivf perioden.

Nu har han inte mkt tid kvar och det är såkalrt väldigt tungt att se honom så här sjuk så har ju mkt ångest och stress och jag funderar på om det skulle kunna påverka iivfen negativt? försöker läsa studier hehe 

å okej men ibland så ger det faktiskt inte utslag fast man haft ägglossning. det märkte jag när jag tempade under hösten! Kan det vara såna nidblödningar annars?

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-01-25 14:00:36 följande:
    Så fint att ha en syster som kan tänkas sig at donera! Önskar också att jag haft en syster i denna situation. Har en svägerska som faktiskt har diskuterat om ev donera om situationen landar där, men vet inte om vi skulle bli påverkade av att alltid ha biologiska mamman i närheten när man är med "sitt" barn. Vi får se, kanske inte känns så längre fram. Hennes barn är helt fantastiska o underbara och har gärna ett barn med hennes gener. 

haha jag är också otålig av mig och hugger alla snabbare tillfällen jag kan få, så kör på! Hjärta 
    Tack! Ja det gick bara bra! Är igång med Fostimonet och Menopuren! 

Ja det är väldigt tacksamt! Vi har olika pappor men e är ju ändå mina gener med samma mamma såklart. 

har tänkt lite som du dock att det kanske skulle kännas som det var hennes och sånt men samtidigt henne älskar jag ju mer än ngt och jag skulle kunna se mig sjölv och mamma och resten av min familj i barnet då också. Jag tror ändå det skulle vara bättre för min del men alla är ju såklart olika och ska göra det som känns bäst för dom.
    fint att du har en svägerska som kan tänka sig, det är nog inte alla som gjort det. 

jag har nog landat i att jag kör igång med sprayen  imorgon en vecka efter äggplock 😂 man är ju galen var ju nära på att hoppa från balkongen för tre veckor sedan innan jag började med sprutorna haha ? tur att man glömmer snabbt! 

Så spännande att Vara igång och på nytt ställe också!lycka till hoppas allt går bra! ❤️

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-01-25 13:36:30 följande:
    Har idag pratat med Carl von Linné-kliniken. Hon frågade om inte min sambo var testad för kromosomfel med tanke på att ena spermaprovet var under 5 milj, men det är han inte. Så känns som att det kan vara legitimt att testa framöver ifall försöket hos Sellmer inte funkar. 

Diskuterade sambons historik med missfall/inga barn och våra resultat med IVFerna. Hon var positiv till mina äggreserv och att åldern var ok. Hon misstänkte till viss del äggen då de ändå befruktas och att det kan vara tal om en dold äggfaktor. Jag kan tycka tankegången är lite märklig då man ofta kan hitta kromosomfel bland fina blastocyster när man gör PGTA? Så varför inte kromosomfel även vid befruktning och tidigt celldelningsstopp? Men det var så hon förklarade sina misstankar, om än lite svävande då som hon sa att det är omöjligt att säga ngt säkert. Dock tänkte RMC Malmö likadant angående äggfaktorn och att bara vi gjorde fler plock så skulle det leda till de bra äggen.

CvL ville isåfall köra korta protokoll med hög dos och försöka plocka så många ägg det kunde gå per gång. Kort protokoll för att kunna byta Ovitrelle till annan spruta (gonapeptyl?) för totalfrys och motverka överstimulering - ngt man inte kan med långt protokoll. Hon förvarnade därför också att det kunde resultera i totalfrys och om man inte får ut bra ägg den rundan så kan det bli som det gick de två första rundorna för oss med inget till frys/återföring. Hon hade dock god tilltro till deras labb och att de skulle kunna göra det bästa utifrån situationen. Men såklart kan de inte trolla med knäna så att säga. Om vi inte lyckas hos Sellmer och går över till CvL så skulle de ta upp vårt fall och diskutera det ihopa och återkomma med en fastställd plan för att lyckas.

Uppskattar helt klart Danmark  som har en helt annan tilltro till mina ägg! Men vi får se vem som har rätt i slutändan.. Har trots allt tankar på att gå över på svensk mark som plan B för att få det att fungera ekonomiskt med 3-pack.
    Väldigt possitivt att cvl nämnde kronosomfel tycker jag! Då är de ju lite vakna i alla fall?
  • LMSM
    Quincey skrev 2024-01-25 11:59:54 följande:
    Beklagar verkligen! Måste vara väldigt tufft att gå igenom det ❤️ Vore intressant att veta om stress och ångest  påverkar. Läkarna brukar säga att folk blir gravida i krig och under stress/ångest men man vill såklart optimera sina IVF-försök så mycket man kan.

Det är så konstigt för TB såg en ledande blåsa för 8 dagar sedan och sa att äl borde vara nu i dagarna. Sen fick jag aldrig positivt på testen och nu blödning. Tänker att det är melatoninet som gett ojämna hormonnivåer. Cvl tyckte jag kunde köra igång idag men vet inte om jag vågar det.

tack 🙏
    ja väldigt tufft och har såkalrt påverkat både kost och sömn och stress och allt så efentligenu har Ju alla ivfer gjorts under tiden han varit sjuk. man börjar ju fundera och speciellt nu sista när läget verkligen är så försämrat och äggen inte ens blev befruktade hehe.

Samtisigt har jag ju inte tid att vänta på att sorgen ska gå över för det lär den ju inte göra på år.

pratade med en sköterska på cvl idag och s hon sa att stress och sorg kan påverka men bara på det sättet att man inte har ägglossning (skjuts uppkr eller får många ägg? Men de blir inte av sämre kvalitet o så.
    dessutom kan vi avbryta behandlingen om de ser att de bildas mkt färre blåsor utan att det räknas som ett försök

så bara  att köra antar jag  så nu börjar spraya imorgon igen .. sa det tur att man glömmer hur jobjigt det var snabbt 😂

slltså jag vet att de inte alltid visar på testerna jag har varit med om det men tempen har visat. men har du tagit graviditetstest då? Eller är det kanske för tidigt då?
    om ni hade samlag kring då han kollade med uj så kanske det är det? För 8-6 dagar sedan han såg Att ägget skulle lossna är ju lite tidigt för mens? Iof så kan allt bli lite upp och ner när man håller på emd de här hormonerna. först var min ägglossning väldigt sen sen nästa tidigare än vanligt 

• LMSM
    Björkenli skrev 2024-01-25 11:57:20 följande:

@LMSM

Men vad hemskt. Beklagar verkligen. 💔
    Fint att du hälsar på varje dag. Betyder säkert mycket för honom. Hoppas du har det stöd du behöver i en sån situation också. 

En tanke att det kanske kan vara lite skönt att ha något annat, något positivt, att ha fokus på då. Ang om det är rätt tillfälle att testa ivf igen. Men känn efter vad som känns bäst. 

Tack 🙏❤️

ja både tufft och skönt men det är såkalrt han som är viktigast nu! 

ja jag tänkte så när jag körde gång med spray i december när han hamnar på hospice att då tar jag i alla fall den sorgen samtidigr som annnan sorg som ändå inte kan bli värre hehe. Nu är jag dock bara nojjig att stressen ska försämra men efter samtal med cvl idag så kör jag på med spray from imorgon och hoppas på det bästa 👍

• LMSM

Det måste vara väldigt tungt att inte ha ngn att prata med detta om, jag lider med dig! Försök kanske praya med din vän igen och säg att du skulle behöva stöd och gärna pratar om det om hon är rädd att fråga?
    ibland är saker så tydliga för en person men en helt annan för ngn annan. Även om det låter lite känslokallt att säga aldrig till ngn som frågat om hjälp!
    babbla av dig så mycket du vill i den här gruppen!
    ❤️

Björkenli skrev 2024-01-25 21:15:19 följande:

Jag känner mig lite mer positiv nu efter inseminationen igår, än jag gjort tidigare. 

Jag kände så starkt hormonpåslag vid denna ägglossning (för att uttrycka mig rumsrent;), och känslan är att det betyder att kroppen på något sätt verkligen ansträngde sig för att skicka signaler att det är läge att bli gravid. 
    Och peaken av dom känslorna matchade väldigt bra med inseminationen. 
    Idag tex känns det helt som vanligt, men igår kände kroppen verkligen att det var läge att bli gravid.

Allt såg ju också bra med den ena bra äggblåsan som finns.  Hon som gjorde inseminationen sa att det ju bara är en äggblåsa som vinner varje månad när man kör naturligt, så jag har ju samma chanser som någon som har sex och matchar exakt med ägglossningen. (Ja med det i åtanke att det är svårare när man är 40 år förstås...).

Det såg lite grått ut inuti äggblåsan också vilket det skulle; det betydde att ägget inte släppt. Man ville göra inseminationen innan det släppt om jag förstod rätt. 

Väldigt konstig känsla att få en annan människa DNA infört... fick verkligen en bra känsla av donatorn och det vore så fantastiskt att få du ett barn med hans DNA. 

Kom att tänka på att en psykolog jag går till ibland, som jag pratade med ang valet av donator, erbjöd att vara barnvakt om det här skulle lyckas. Så gulligt av henne. 

Svårt att förstå att det bara är ca 12% chans att bli gravid när man får sperma som är testad och är av utmärkt kvalitet osv och man timar exakt med ägglossningen. Det är nog därför jag är lite positiv nu- jag kan nog inte riktigt fatta att chansen är så liten när jag själv har blivit visad på en skärm att allting ser bra ut. 

Jag har berättat för en kompis om detta men hon är fullt upptagen med sina småbarn om detta så jag har inte direkt någon att prata av mig om ang alla känslor. Blir lite babbligt här pga det. 

Jag berättade först för en annan vän om ivf I december.. Den enda jag eg kände för att dela med mig med från början.
    Bad om hennes hjälp att titta på donatorprofilen, bara ifall att det var något uppenbar röd flagga som jag missat.  Hon svarade aldrig, och frågade sen inte hur det gick med ivfen eller någonting. 
    Tillslut nyligen så frågade jag hur det kom sig att hon inte hade hört av sig ang det... om hon hade glömt eller bara inte haft tid eller vad det var...

Hon skrev typ att hon kände att hon inte visste om jag ville att hon skulle lägga sig i.
    Jättekonstigt- för varför skulle jag berättat för henne då?
    Nu har jag inte känt att jag vill berätta mer flytt henne, för jag blev så ledsen i december när jag genomgick en sån skrev och hon inte ens frågade hur jag mådde eller nåt..  speciellt eftersom jag sagt till henne att hon var den enda jag berättat för. 

Hade helt klart varit fint med mer stöd irl ang detta. 

Jag har ju knappt haft kontakt med mina föräldrar på ca 8 år, men lite lite senare 1.5 åren typ..
    Jag frågade om lån hos dom nyligen och fick låna 150 000 för att ha råd med detta.  Jag berättade vad det skulle gå till.   Pappa verkade iaf glad över tanken på att ev kunna få ett till barnbarn. 

Jag hoppas fortf att när det blir dags att betala tillbaka, att de ska säga att jag inte behöver betala tillbaka summan av behandlingarna...

Men annars får det förstås vara värt det. 

• LMSM
    Quincey skrev 2024-01-26 12:11:02 följande:

Nu verkar ändå mensen dragit igång vilket betyder att min cykel var kortare än vanligt och att det eventuellt inte var någon ägglossning. Förvirrande.. kanske drar igång med sprutorna ikväll, kan inte bestämma mig.

Å gud jag vet exakt ångesten! När körde du senast? 

kanskw var ägglossningen innan du hann börja med stickorna? En sak är säker . de här hormonerna gör så de mest perekra cykler blir upp och ner!

kör om du orkar! som du sa så är känslan och hoppet man känner när man är igång nästan beroendeframkallande 🙏

• LMSM
    Quincey skrev 2024-02-10 14:29:25 följande:
    Ja gud det hade varit underbart att lyckas på första försöket. Har släppt smärtan att inte lyckas få barn på egen hand efter flera år, men smärtan att inte lyckas få barn med IVF är riktigt hög.

Vet du om fragmentering gör att embryona slutar dela sig? Skulle verkligen vilja veta varför de inte blir blastocyster och hoppas kunna få mer info om hur de ser ut från cvl än vad jag lyckats få hittills. De frågade på cvl vad vi hade hört från tidigare klinik hur det sett ut men har inte hört något, bara fragmenteringsdelen.

Åh vad bra att du haft möte med dem och att de var hoppfulla. Var det att de föreslog fler stimuleringsdagar eller något mer? Är det inför Zoom-mötet som du behövde ha ett filmat VUL? Håller tummarna att det går nu!! Annars låter det som en bra plan ❤️

Har du förresten uppfattat att du haft någon skillnad i celldelning efter att ha tagit melatonin? Jag gick från nästan uteslutande 6 celler på dag 3 till 8-12 celler sedan jag började med melatonin.
    Gud va intressant med melatoninet? 
    när har du börjat och hur mycket har du tagit?
    har du sett att de fortsatt utveckla sig längre också  När tidigare ? 
  • LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-02-09 13:59:28 följande:
    Absolut sant! Sen känns det såklart av ekonomiskt att behöva lägga drygt 250 000 för garanti (inkl 3 försök) istället för drygt 85 000 per försök. Så 3 försök utan garanti för drygt 255 000. Visst en trygghet att få pengarna åter om ingen av dom tar sig. Och ärligt talat vet jag ju inte om jag har fler problem underliggandes om man tänker att de två fina inte tog sig (av okänd anledning). Så tack för att du tar upp ämnet, annars hade jag nog inte ens övervägt det. Hjärta

Nej det är nog faktiskt första gången jag hört om osymmetrisk storlek på cellerna i embryona. Hade visserligen inte blivit överraskad om RMC Malmö missat att nämna det som så mkt annat de förmildrat på vägen. Säkert uppskattat av många som inte vill ha alltför mkt info att processa, men jag vill ju ha varenda lilla detalj. Precis skrivit frågan till RMC om det är ett problem de sett under våra 3 försök eller inte. Slog mig samtidigt att det kan ju kanske ha varit svårt att se med den höga fragmenteringen.. Fast de kunde visserligen räkna cellerna så det borde man ju sett förstås. Vi får se vad de svarar!
    Jag håller Olga uppdaterad om processen iallafall så vår kommande konsultation blir så korrekt som möjligt och de kan säga ja eller nej till fler försök.
    Just nu känner jag ändå att jag inte ska springa in i en äggdonation, får ge detta någon månad mer att processa och göra rätt val så man inte ångrar det sen eller tänker "tänk om". Jobbiga med mer tid är att man vet att då utesluter man chansen till den efterlängtade bebisen detta året.

Hej! 

hoppss verkligen att ngt av äggen vill fortsätts dela sig ocjh fästa.

hörde att du pratade om Olga. De har ju en klinik på Cypern också. Dock vet jag att inte alla får köpa garantipaketet. 

jag känner så här att jag tånker försöka med egna tills det itne går mer och sen går det bli donator. tånker att det ju kan gå med Egna tills man inte får ut fler. Kör man med donator så förlorar man kanske två år av egna försök och med donator är det ju inte försent på många år

• LMSM
    Quincey skrev 2024-02-10 17:52:33 följande:
    Började med 3 mg innan IVF3, tog då i ca 10 dagar innan plock. Då fick vi för första gången lika många 8-cellers som 6-cellers samt en 10-cellig. Av vad jag vet om omgång 4 så har vi mellan 8-12 celler. Tog i sammanlagt en månad innan plock. La också till d-vitamin, e-vitamin och NAC så kan vara de också som påverkat.. tyvärr inga blastocyster än men kul att se att något händer.

Tänkte på dig idag. Hur går det för dig? ❤️ Har du börjat med sprutorna?

Jag tog ju nac och 6 tabletter q10 och massa andra vitaminer innan fjärde försöket men det misslyckades ju totalt och inget blev befruktat så nu inför fjärde har jag inte orkat ngt.
    jah har dock tagit 3 mg sedan jag började med sprayen dock så hoooas det delar sig bättre som för dig :)

jag håller fortfarande på med sprayen, hållt på i två veckor igår men fortsätter tills imorgon för min pappa gick bort för två veckor sedan och var rädd att begravningen skulle krocka med uttaget om jag hade börjat med sprutorna igår. Jag kämpar på men är lite avtrubbad inför det här femte försöker och koppar knappt ihåg sprayen hehe. 

hoppas det går bra ändå blir i alla fall icsi på alla den här gången 

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-02-11 11:28:47 följande:

Tack ❤️
    Ja det stämmer, överväger definitivt Cypern, men där är ju också dyrare.. Nej inte alla får garantipaket, men i vårt fall skulle isåfall en sådan mest troligt bestå av först egna försök och sen donatorförsök. Då jag inte vill köra donator via dom så lär vi inte godkännas för garantipaket. 

Nej men precis, jag är helt med på hur du tänker och det är mkt det som också snurrar i mitt huvud.. Om vi tar donator nu, är det verkligen säkert att inget bra finns kvar hos mig? Tänk om det kommer på nästa försök? Lämnar jag mina ägg för tidigt? Enda chansen är nu, det kommer inte vara aktuellt efter en graviditet. Hur mkt tid är jag beredd att lägga? Vill samtidigt inte hålla på för länge då vi redan har flera unga barn i släkten och vill gärna ha en i närheten i ålder till dom.. Det gör donator lockande utöver all fysisk smärta det är med stimulering, äggplock och återhämtning. Men man vill ju samtidigt så gärna ha sitt genetiska barn såklart..

Jag förstår det är kanske så de tänker då att det blir med donatorägg man har garanti in the end.

ja alltså allt handlar ju om
    hur mycket man orkar jur många försöker man orkar göra
    hur många försök man har råd med 
    hur bråttom man har med att få barn. 

allt är såkalrt unikt för oss alla. Men tror inte det är
    kört för ngn av oss med egna ägg ännu! 

fick reda på i veckan att man kan få bidrag till ivf av min partners jobb med upp till 15k  GBP vart 6e år. 

det innebär att vi antagligen kommer göra minst 6 försök till (totalt 10 med de fyra jag gjort då) med egna innan vi ger oss. Kommer vara kämpigt hehe

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-02-11 18:35:06 följande:
    Vi har fått en BLASTOCYST till frysen!!! 😭❤️🙏😭❤️🙏 Fattar inte riktigt vad som har hänt!! Med sambons sperma den också dessutom! Alltså är så lycklig!!!

Jag ryser!!!
    SÅ OTROLIGT GLAD FÖR DIN SKULL! 

grattis!😭😭❤️
    jag vet att man inte är i mål men gud vilken känsla ändå!

vad är egentligen skillnaden denna gång mot tidigare? Melatonin? Att du jobbat färre nätter? kan såkalrt vara slumpen men ändå. så kul och du ger mig hopp och kraft att fortsätta!

• LMSM
    Mathilda88 skrev 2024-02-11 18:24:37 följande:

Ja, på så vis ändå kunna landa med ett barn i famnen och fullfölja målet. 

Så sant, det är väldigt avgörande punkter på hur resan utvecklar sig utifrån ens egna omständigheter. 

❤️

Oj va schysst!! 15 000 eller 150 000 menar du? Så fantastiskt att kunna få sådana bidrag!! Får ta och byta jobb haha! Betryggande att veta att man ekonomiskt kan få fortsätta kämpa! ❤️❤️

Det blir ca 197 000 kr men sen skattas ju minst 50 bort men blir ju i alla fall tre försök till då så det är väldigt skönt att veta i alla fall, jag hoppas dock att det går lika bra för mig som drt gjort för dig den här gången. så kul!
    dåg att du tog fostimon. Ska kanske fråga om det sjätte gången om det nu inte blir bättre den här femte gången.

hade du högre eller lägre dos än tidigare? 
  • LMSM
    Jag hade plock igår, de fick ut 12 ägg varav 9 mogna. 
    De ringde precis och sa att 6 stycken blivit befruktade (ICSI) och föreslår därför återföring på dag 5 ( söndag)

Med senaste två plocken där jag inte fått något tillbaka bakom mig så är det tufft att vänta till dag fem med risk att ingen har överlevt.

Samtidigt är ju sannolikheten att välja ut det bästa mycket bättre på dag fem och jag tänker att om jag gör återföring imorgon på dag 2 och det inte går och jag får en blasto ( skulle förvåna mig) så har jag slösat en ruvning och flera månader. Det känns säkrast att välja ut det bästa direkt om ni förstår. Samtidigt tänk om en av dessa hade karat sig bättre i livmodern? gud jag vet verkligen inte. Jag får göra återföring imorgon med men de anser att med över 5 är det lika stor chans om man väntar till dag fem....

Mysigt att få vara hoppfull och ruva några veckor, det var nu tre försök sedan senast ( i maj förra året) samtidigt kanske smartast att våga vänta och välja ut det bästa..
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023