Mathilda88 skrev 2024-02-11 01:41:17 följande:
Ush ja förstår allt för väl vad du pratar om ❤️❤️
Nej de dör inte per automatik. Det brukar hålla sig till högre graden av fragmentering - och att det fragmenterar fel del av cellen så att mitokondrien går sönder/slutar funka alt så mkt fallit bort att mitokondrien förlorat all energi till att bygga vidare sig på. Så har jag förstått det som iallafall. Men vi har ju också bara haft grad tre alla gånger utom näst sist med två rena och denna gången med grad ett och två!
Märkligt att ni inte fått höra ngt mer än fragmenteringen, tänker att de borde nämnt ex om de delades sig långsamt iallafall? Ja man vill ju verkligen veta varför de dör!
Ja de vill ha ett filmat VUL taget mellan CD 7-14. Får se vad de säger nu med fjärde försöket i ryggsäcken! Om de är lika positiva.
Ja de föreslog fler stimuleringsdagar, samt att man kan börja med sprutorna efter ägglossning istället för vid mens, då kan man tydligen få en helt annan sorts respons.
Ja angående melatoninet. Nu när du nämner celldelningen så fick jag gå tillbaka till gamla embryo-schemanen. Har som mest haft en med 8 celler på dag 3 (vet såklart dock inte med de två utan fragment som återfördes hur de hade kunnat se ut) tidigare, så dessa på 11 och 9/10 är en klar förbättring! Likaså med fragment grad 1 o 2. Slog mig nu - hade detta försöket varit hos RMC Malmö så hade de kanske fortsatt tala för att fler äggplock kommer leda till rätt ägg? Men känns definitivt som ett tydligt steg framåt! Och har dessutom knappt jobbat den månaden med stimulering så ytterst få dygnsvändningar.
Så underbart att höra sån förändring hos dig med!! Ångrar nu att jag inte vågat prova det tidigare. Klart ngt att ha fortsatt med sig ifall att..
Puh, jobbade ikväll - den där vänstra äggstocken gör sig påmind! Allt mellan värk till ont! Med pyrande illamående på köpet. Kommer och går, promenera för mkt är triggande. O där emellan mår man fint tack o lov.
Mathilda88 skrev 2024-02-11 09:04:28 följande:
Kom på en förbättring till denna gången jämfört med andra - alla embryon levde fortfarande på dag 3.
Fantastiskt ju! Vet du vad den lägre fragmenteringsgraden kan bero på? Långa protokollet kanske?
Ok intressant, då föreslår Olga ändå ett annat tillvägagångssätt. Hittills har mina fyra omgångar varit rätt lika så undrar hur mycket annorlunda det kan utveckla sig då..
Ja visst gör det, ett tydligt steg framåt! Önskar jag hade känt till det om melatonin tidigare men som med så mycket annat behöver man läsa på själv och sen avgöra om man vågar börja.
Jobbigt att smärtan sitter kvar, men starkt att du ändå klarar av att jobba med ett så fysiskt jobb dessutom.
Wow riktigt bra att de alla levde på dag 3! Har du i dina embryoprotokoll info från varje dag 1-6? För de omgångarna som jag hade plock på fredagar så saknar jag info från dag 2.