Hur dela upp intäkterna?
Om det är oacceptabelt för dig ta en annan fotograf
Om det är oacceptabelt för dig ta en annan fotograf
Jag svarar på flera inlägg här, hoppas jag inte missar någon.
Fotografen har detta som hobby och kommer, enligt egen uppskattning lägga tio-tolv timmar på det hela. Fotografen kommer inte att ha några extra utgifter för detta utan satsar sin tid eftersom hen redan har all utrustning som behövs.
Hen önskar att kunna leva på detta framöver, eller iaf kunna fotografera på deltid och sa själv när jag kom med förslaget: Ja! Det blir utmärkt reklam för mig!
Man kan säga att det är en fakta/tips och trix/hur går man tillväga bok inom ett visst ämne, det är alltså inte en barnbok eller så. Bilderna är för att göra det hela mer trevligt och lockande. Har 87 st förhandsbokade, men så klart vet jag ju inte om de går vidare med beställningen i slutändan. Det kommer, iaf inte till en början, bli en pappersbok.
Ja, givetvis kan fotografen begära vad hen vill, det betyder inte att jag kommer att gå med på det.
Skulle jag vara fotograf i detta läge skulle jag inse att det finns en inte oanselig risk att det inte blir någon bok eller försäljningen blir väldigt begränas. Dvs inga pengar.
För att komnesera för den risken måste den eventuella betalningen bli rätt stor.
TS: Ett förslag. Erbjud fotografen ett bra fastpris men att betalningen kommer om ett år när bokintäkterna kommit in.